Kauan kaivattu kevät

Kyllä on odotettukin hei jo. Kevät on siitä hienoa aikaa, että voi liikkua ulkona ilman pelkoa syväjäätymisestä, voi istua nurmikolla ja kuunnella bändejä, voi hengailla kavereitten kanssa retkiviltillä ja voi vaan olla iloissaan.

img_20120423_205022.jpg

img_20120428_152020.jpg

Voi jorata tassut kipeäksi Poutatorven tahdissa, voi nauraa mahansa kipeäksi kuunnellessa Jannea ja tulkkia, voi kuunnella autossa Wappuradiota ja voi mennä kavereitten keikalle Vastavirtaklubille.

img_20120427_214247.jpg

Lisäksi voi istua katukivetyksellä odottamassa kaveria ja ottaa itsestään kuvia. WTD-Natan aivopesu on tuottanut tulosta ja pakkohan se oli tilata itselle oma Coston lätsä. Vaihdettava tupsu, how neat is that 😀

img_20120425_174434.jpg

Tämä viikonloppu on mennyt niin mahtavissa musatunnelmoinneissa ettei mitään rajaa. Kahdessa päivässä kahdeksan eri bändin tai kokoonpanon keikkaa (viimeisin puolivahingossa, kun lähdettiin käymään lähikippolassa kaljalla eilen ja siellä soitti jazzbändi). Lisäksi Pispalan Pulterin 200 gramman pihvi (superkastikkeella toki), huikean hyvät löylyt Rajaportin saunalla sekä Twitteriä ajalta, jolloin Twitteriä ei edes oltu keksitty:

img_20120427_193826.jpg

Lisää näitä viikonloppuja mulle kiitos.

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Tassut muun maan poluille, mutta minne?

Pitäisi keksiä sellainen kaupunki, johon haluaisi mennä neljäksi päivää. Parhausmies on jo ilmottanut että mihin kaupunkiin se haluaa, mun pitäs nyt päättää kanssa. Niin voidaan sitten katsoa päädytäänkö samaan vai lähetelläänkö kortteja lomalta.

Mulla on muutama kriteeri kaupungille:

  • sen pitää olla joku sellainen missä en ole käynyt
  • jos olen käynyt, sen pitää olla sellainen mihin haluaa uusiksi
  • siellä pitää olla eläintarha

Nyt tarvisin vähän teidän hyviä ideoita, koska täällä on kuitenkin hyviä ehdotuksia tietäviä ihmisiä. Yllättävän monta kylää ja kirkkoa onvielä näkemättä, mutta on sitä jotain jo ehditty. Näitäkin saa ehdottaa uusiksi, jos on jotain ihan killerisuosituksia ja ”sun on pakko pakko pakko mennä sinne eläintarhaan kattoon niitä lepardeja”-ehdotuksia. Krhm.

Belgrad, Budapest, Berliini ja Bled on jo listalla. Budapestissa on itse asiassa käyty pariinkin kertaan, joten ehkä ei kolmatta enää. 

belgrad.jpg

budapest.jpg

berliini.jpg

bled.jpg

Kigali, Gikongoro ja Ljubljana. Näistä jälkimmäiseen voisin mennä ilolla uusiksikin, kaksi ekaa ovat pikkusen kaukana neljän päivän pitkää viikonloppua ajatellen.

kigali.jpg

gikongoro.jpg

ljubljana.jpg

Venetsia, Varsova  ja San Francisco ovat listalla myöskin. Venetsiaan ei ole mitään hinkua kyllä uusiksi, että sitä ei tarvitse ehdottaa 🙂

venetsia.jpg

varsova.jpg

sf2.jpg

Praha ja Riika on myöskin käyty. Riikassa on käyty jo yhdellä pitkällä viikonlopulla ihan äidin ja muun perheen kanssa, se oli kyllä kiva reissu se. Mutta en tiiä onko siellä enää sitten nähtävää. 

praha.jpg

riga.jpg

Lisäksi on käyty kyllä Tallinnaa ja Tukholmaa ja Pärnua ja Reykjavikia, enkä vaan osaa päättää mikä olisi kiva kaupunki ja mitä siellä olisi tekemistä.

Olisko jollain teistä ehdotuksia? Saa kehua suosikkejaan estottomasti ja jos haluaa niin vähän lesota että ”mää oonkin käynyt näissä kaikissa paikoissa” (koska määkin tein niin tässä). 

 

Kulttuuri Matkat