Ärsyttävät jumppaohjaajat

Kaikki jumpassa kävijät ovat varmasti törmänneet ohjaajaan, joka jollain tavalla saa vaan karvat nousemaan pystyyn. Kyllä te tiiätte, se jota teidän tekisi mieli heittää käsipainolla. Useamman kerran tunnissa. 

1. Se ohjaaja, joka höpöttää koko ajan. Itse yrittää henki pihisten saada tehtyä vielä yhden toiston, ja ohjaaja päättää kertoa mitä teki viikonloppuna. ”No siinä kolmella alas yhdellä ylös mä sitten aattelin että vois mennä vaikka leffaan, ettekö tekin tykkää leffoista? ja sitten vasen jalka kävin kattomassa sen beverlyhillskyttäkuudentoista ai että se oli ja sitten taas alusta yy ja kaa ja koo ja nee.” Oikeasti, ei meitä kiinnosta. JA toisekseen, mua ainakin ottaa päähän kun sä vaan höpötät ja mää en saa ees henkeä. Anna ees vähän armoa.

2. Se ohjaaja, joka ei pysy tahdissa. Kaikki vähänkin rytmitajuiset ihmiset tekee kuolemaa, kun ohjaaja vetää aivan omissa tempoissaan ja tahdeissaan. Nelijakoisista biiseistä tulee valsseja, ja aivan kaikessa on vaikea pysyä mukana. Ne jumputijumputitaustat on siellä biiseissä sen takia, että kuka tahansa pysyy tahdissa. Yritä edes, mekin yritetään. 

3. Se ohjaaja, jonka mielestä tunnille tullaan vaan piukkojen pakaroiden vuoksi. Suurin osa meistä on varmaankin siellä tunnilla siksi, että kunto nousee ja läski lähtee. Ei siksi, että bikinifitnessmallityttö lavalla voi kertoa meille kymmenen kertaa tunnissa että ”tehdään vielä pari niin sitten on kiva kävellä rannalla bikineissä”. Meistä on jo kiva kävellä rannalla bikineissä. Ja jos ei ole, niin ei toi ole kovin kannustavaa. Sanoitsä meitä just läskeiksi?

4. Se ohjaaja, joka kyselee tyhmiä. ”Kuka haluaa että tehdään tänään täysillä?” No ei meistä kukaan, mitä jos istuttaisiin ringissä ja juteltaisiin kohdatuista elämän vaikeuksista? Tai vaihdettaisiin ruokareseptejä? Huoh.

5. Se ohjaaja, joka kuvittelee olevansa 90-luvulla. Ei enää oikeasti yhtään askelviereen, paippeja, greipvaineja, v-askeleita tai niitä pumppaavia kyljen ”venytyksiä”. Pliiiiis. Ei. Yhtään.

+1. Se ohjaaja, joka unohtuu selostamaan tekniikaa. 50 jumpparia seisoo ja odottaa jatkoa, kun sä päätät näyttää että miten se muaythai-isku OIKEASTI pitäisi tehdä. Jos olisi thaimaalainen muaythain harrastaja. Ei, meitä ei kiinnosta niin paljoa. Toisaalta, pumpissa voisitte tulla ihan korjaamaan niitä virheasentoja ihmisiltä. Sattuu itseäkin kun katsoo miten väärin joku tekee. (Tiiän että konseptin mukaan ette saa, mutta tulkaa silti.)

Hyvinvointi Liikunta Ajattelin tänään

Uusi viikko, uusi elämä

Tai no, se sama vanha. Mutta uusi viikko sentään. Sunnuntai-illat on hyvä käyttää siihen että pohtii seuraavan viikon urheilullista elämää ja ruokavaliota ja kaikkea muuta sellaista. Aamupuuro(yök)tarpeet (puurohiutaleet ja yökleseet) on valmiina lautasella, odottavat vain kuumaa vettä. Välipalarahka ja marjat on sekoitettu valmiiksi keppoon (kipossa ei ole kantta, kepossa on) ja kalenteriin on merkitty huomiselle 17:15 Jam ja 18:15 Lätkäjätkä (eli Pump, ei treffit). 

Uuden viikon aloittamisessa on jotain seesteistä kuitenkin, eikö? Jotain sellaista että noni, nyt sitten kunnolla. Varsinkin kun viikonloppu meni miten meni, railakkaasti. Eipä tee mieli viinanpirulaiseen koskea, vaikka olisi kaverin häätkin tulossa. Tässä iässä on vaan vähän rankkaa mennä toisten häihin, kun ei ole sitä deittiäkään. Mutta ainakin ehdin ennen häitä jumpalle, niin joku asia sentään pysyy ja säilyy. Lihasjumit siis. Ei meinaa venyttelytkään auttaa kohta, pitää tarkistaa tota treeniohjelmaa että siellä on tasapuolisesti kaikenlaista, eikä tuu tehtyä pelkkiä jalkoja rasittavaa juttua.

imag1003.jpg

Siinä missä suurin osa tuttavista ja kavereista heitteli karttua kyykkäkentällä lauantaina, minä nukuin puoli kolmeen, tuskailin pari tuntia ja raahauduin Valoa-festareille kohti ravintola Artturia. Ja kuulin kaksi hienoa keikkaa. Kannatti raahautua, vaikka olin aika varma että en pysty. Pystyin, ja tulin paremmalla tuulelle. Hyvä musa, parempi mieli. Ja pitsa, parempi olo. Eiköhän tästä vielä viikko tehdä, ainakin saa vähän jännittää että pääsenkö tiistaina Helsinkiin ja pois. Että voi lähteä työreissulle keskiviikkona.

Suhteet Oma elämä Liikunta