Teennäisterveellistä ruokaa

Erilaiset dieetit ja ruokasäätöilyt ovat tänäpäivänä erittäin suosittuja. Ihan tavallinen pulliainenkin välttelee maanantaisin gluteenia ja tiistaisin maitoa, ihan vaan että keholla olisi parempi olla. Itse ajattelin noudattaa näin perjantaisin tästä eteenpäin tätä itsekehittämääni teennäisterveellistä ruokavaliota. Homma on hyvin yksinkertaista. Otetaan joku perinteiseksi herkuksi laskettava ruoka ja lisätään siihen terveellisyyttä. Sitten nautitaan ja tunnetaan ylemmyyttä kun syötiin niin hyvin ja terveellisesti.

Kas näin:

IMG_4267.jpg

Sekoitetaan kulhossa kananmunia, maitoa ja vehnäjauhoja. Lisätään ripaus sokeria, vähän suolaa ja pussillinen pakastepinaattia. Teennäisterveellinen pannukakku on valmis! Syömisestä tulee hyvä mieli ja voi kuvitella olevansa hyvin tervehenkinen ja kaikkea. Hyvää perjantaita vaan kaikille! 

Pitäisköhän tästä ottaa joku oikeen teema? Teennäisterveellinen perjantai?

Kommentit (9)
  1. Joo, mäkin harrastan tosi usein tällaista teennäisterveellisyyttä. Viime perjantaina tein amerikkalaisia pancakeseja, mutta ne olivat terveellisiä, koska lisäsin niihin täysjyväjauhoja ja mustikoita (mustikathan ovat superfoodia!). Ja tuo Janica B:n metodi kuulostaa myös hyvin tutulta: esim. kun syö alle kipollisen salaattia, voi täysin puhtaalla omatunnolla ottaa perään pizzaa, niin paljon kuin jaksaa.

  2. Hah! Mulla on semmoinen logiikka, että jos syön vaikka suklaakakkua, syön sen jälkeen omenan. Omena on kevyttä ja terveellistä ruokaa, eli se tavallaan nollaa ne suklaakakun kalorit … 😀

    1. Suorastaan järjettömän terveellinen suklaakakku :

      Ingredients

      1 cup vegetable oil – kasviöljyhän on terveellisen elämän ydintuote!
      3 eggs
      1 cup fruit sugar – hedelmäsokeri ei ole oikeastaan sokeria ollenkaan..
      1.75 cups wheat free self raising flour – gluteenitonta!!
      1 tsp bicarbonate of soda – kenenkäs syöpä se paranikaan soodakuurilla?
      2 tsps ground cinnamon or ginger powder – inkiväärikin luetaan superfoodeihin
      2 tbsps cocoa powder
      2 bar of dark chocolate – tumma suklaa – need I say more??
      2 cups finely grated carrot – porkkana on JUURES ja superterveellinen!
      0.25 cups natural sweetener

      Tätä kakkua kun syö,  laihtuu silmissä, veriarvot saavat terveydenhoitajan onnenkyyneliin ja voi kulkea rinta rottingilla koska pitää huolta omasta (ja läheisten) terveydestä & hyvinvoinnista tarjotessaan näin erinomaisen terveysvaikutteista ravintoa!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *