Uiminen napapiirin pohjoispuolella

Uiminen napapiirin pohjoispuolella

Kun kerran ollaan napapiirin pohjoispuolella on uitava meressä. Näin ajattelin jonkinlainen ”elämäni-mukamas-elintärkeimmät-kokemukset-bucketlist” ajatuksissani. En ollut saanut uitua ennen viimeistä Lofootti-päivää, joten sinä päivänä marssin suoraan rannalle, riisuunnuin ja suomalaisella sisulla kävin uimassa. Jälkeenpäin (kuten me avantouintia harrastaneet tiedämme) olo oli mitä mahtavin.  Italialainen mieheni seisoi rannalla talvivaatteet päällä, joi punaviiniä pahvimukista ja kummasteli tapahtumaa. ”No […]

Vuosipäivä

Vuosipäivä

7 vuotta sitten päivälleen istuin sinisen Vespan päällä, hurjastelin Milanon katuja pitkin ja pussasin poikaa puistossa. Sen jälkeen olemme asuneet Italiassa, Itävallassa ja Ruotsissa, mennyt naimisiin, ajanut monta erilaista Vespaa ja käynyt lukuisilla moottoripyöräretkillä. Olemme katselleet ilotulituksia Brasiliassa ja syöneet hain evästä Japanissa. Olemme matkustaneet Italian ympäri kolmesti, käynyt Oktoberfestillä, vaeltaneet jokaisella eteentuleella vuorella ja […]