Taistelu sohvasängystä: Ikeassa X 2
Koimme varsin ankean Ikea-reissun, josta jouduimme ottamaan vielä ankeamman revanssin viime viikolla. Luvassa on siis yksityiskohtainen aspa-avautuminen paikallisesta palvelusta hyvässä ja pahassa.
Vihoviimeisenä Ikea-hankintanamme haluttiin sohvasänky, joka jotenkuten sopisi myös olkkarin nurkkaan. Tämä Hemnes, jonka takia alunperin pyöräilimme Ikeaan, oli loppunut, vaikka tsekkasin varastotilanteen netistä ennen lähtöä. Sänkyosaston työntekijä sanoi, että ensi viikolla niitä tulee, silloin voitte tulla ostamaan. Netistä tuotetta ei voi tilata, eikä missään nimessä voida maksaa petiä ja tilata tuotteelle kotiinkuljetusta jo nyt, sillä eihän herran tähden supermarketissakaan voi ostaa sellaista mitä ei hyllyssä ole!
Jaa, no ei auta. Tullaan sitten ensi viikolla uudestaan. Saatiinpa tehtyä samalla pieni pyörälenkki.
Seuraavalla viikolla nettisivu näyttää, että niitä sohvasänkyjä on kaupassa vaikka kuinka ja taas me poljetaan paikalle, tällä kertaa tihkusateessa. Samainen täti ilmoittaa, että nettisivulla on virhe, sohvat ovat varastossa ylähyllyllä ja hänen pitää ilmoittaa sinne, että ottavat tuotteen sulkemisajan jälkeen alas sieltä ja huomenna voitte tulla sen ostamaan.
Taas huomenna uudestaan, vaikka niitä piti olla tällä viikolla saatavissa? TAAS? Eikö sitä sohvaa voi millään ilveellä ostaa tänään ja kuljettaa meille sitten huomenna tai vaikka ensi viikolla, kun olette saaneet sen alas sieltä varastosta?
No ei tietenkään. (Tähän voitte kuvitella samanhenkisen computer says nooooo-tyypin, joka kohdattiin aiemmin kapungintalolla.)
Siinä me hetki ihmeteltiin keskenämme, että mitä helvettiä nyt taas. Lopulta V totesi aika jämäkkään sävyyn, että tää ei muuten todellakaan jää tähän eikä me todellakaan tulla tänne enää kolmatta kertaa.
Lähdettiin kävelemään kaupassa takaisinpäin ja samalla V etsi netistä numeroa, johon voisi soittaa palautepuhelun saman tien. Keittiöosastolla kysyttiin vastaan tulleilta, vähän skarpimman oloisilta tyypeiltä, että anteeks, keneen voi olla yhteydessä palauteasioissa.
Tämä keittiöosaton jannu kysyi, että mitä asia koskee ja ottikin selvittääkseen koko jutun. Jäbä soitti jonnekin ja ilmoitti, ettei voida saada sänkyä tänään, mutta se tuodaan meille huomenna ilmaisella kotiinkuljetuksella.
Saatiin tilauslappunen käteen, kiiteltiin hänet ja vieressä ihmetellyt työkaveri maasta taivaaseen ja jatkettiin tyytyväisinä kierrosta. Kieltämättä teki mieli mennä heiluttelemaan sitä tilauslappusta sänkyosaston nyrpistelijän eteen (BOOYAAH!!), mutta hillitsin itseni.
Siinä se väännön aihe nyt on, rötväilynurkkauksen alkuna ja keskuksena.
Pulju saa kyllä palautetta, että olisi jäänyt sohvan lisäksi kaikki muutkin ostokset tekemättä, ellei keittiöosaston jäbä olisi pelastanut tilannetta. Kahden vierekkäisen osaston työntekijät oli kuin eri maailmasta, toisella vaan sattui olemaan duuniinsa asenne, jolla saa ehkä jotain myytyäkin.
Muuten olen ilokseni saanut kaikkialla tähän asti hyvää ja loistavaakin palvelua! Asiakaspalvelu on varmaan yksi mun lempipuheenaiheista, joten eiköhän tähänkin palata vielä.