Proteiinin lähteet

Hey girl

What the Health-dokkarin ja sen jälkimainingeissa käytyjen proteiininlähde-keskustelujen jälkeen päätin ihan mielenkiinnosta listata minkälaisia proteiinimääriä on kasviperäisissä proteiininlähteissä tarjolla. Usein nimittäin ensimmäinen kysymys minkä kuulee kun tulee puhe kasvisruoka/vegaaniruokavaliosta on: Mites se proteiinin saanti?

Toki esimerkiksi linssit tuntuu aluksi työläämmiltä valmistaa kuin esim poksauttaa raejuustopurkki auki, mutta kaikkeen tottuu.

LINSSIT 18 g / 1 kuppi

PAVUT 15 g / kuppi

OLUTHIIVA 12 g / 3 rkl

HAMPUNSIEMENET 10 g / 3 rkl

PÄHKINÄT 7-9 g / puoli kupillista 

KVINOA 7-9 g / puoli kupillista (keitetty)

HERNEET 8 g / kuppi

SPIRULINA 8 g/ 2 rkl

CHIASIEMENET 4 g / 2 rkl 

PERUNA 4 g / 1 kpl 

PINAATTI 3 g / puoli kupillista

PARSA 2 g / puoli kupilllista ( keitetty)

Hyvin pitkälle tässä(kin) on ainakin kyse ajattelutavan muutoksesta. Siitä että ei tankkaa proteiinia enempää kun oikeasti tarvitsee ja oppii koostamaan sen eri lähteistä.

Kommentoi