Keikun meikkiopissa

Folkin kampaamot täyttyvät joka lauantai morsiusseurueista ja teemme varmaan yhtä paljon meikkejä kuin kampauksiakin. Törmäsin aiemmin keväällä huipputaitavaan meikkitaitelijaan Keiku Borgströmiin Wellan koulutuksessa ja kysäisin saman tien yksityisopetusta, että saisi vielä vähän lisää varmuutta ja uusia ideoita morsianten meikkeihin. Mm. viimeisimmän Imagen kannen ja Anna Abreun nassun uusimpaan Elleen meikannut Keiku tulikin mielellään, oikein kahteen otteeseen!

Odotettiin Sofin kanssa siveltimet ojossa tämän mestarin oppitunteja. Ekalla kerralla meikkasimme toisemme kesämorsiamiksi Keikun neuvoessa vierestä, toisella kertaa Keiku meikkasi Sofille tumman smokey eyes -tyylisen meikin ja minä otin kuvia ja muistiinpanoja.

Keiku siveltimet.jpg

Keiku muistiinpanot.jpg

Koko operaatio alkaa silmistä, jolloin saa taiteilla vapaasti ilman pelkoa huolella tehdyn pohjan suttaamisesta. Silmän ulkonurkan muotoakin pystyy näppärästi muokkaamaan, kun pohjan tekee vasta silmämeikin jälkeen.

Sofi meikkaus 1.jpg

Sofi meikkaus 2.jpg

Keiku Sofin meikki 1.jpg

Keikun mukaan tärkeimmät tuotteet joka ikiselle morsiamelle ovat hyvä meikkipohja (ykköstykkinä Chanel), jokin hyvä hohdetuote sekä vedenkestävä ripsiväri.

Keiku Sofin meikki 2.jpg

Keiku Sofin meikki valmis.jpg

Sofin meikki ei ole välttämättä morsiusmeikki, mutta juteltiin paljon siitäkin, kuinka morsiamillekin kannattaa uskaltaa tehdä tarpeeksi tumma meikki, jotta se näkyy kuvissa. Kirkkaat valot ja luonnonvalo syövät meikkiä aivan valtavan paljon!

Että kiitos vain, Keiku! Siitä tietää, että on todella inspiroitunut, kun oma arkirutiini meikissä muuttuu lähes puolella ja MAC:in pisteeltä tulee riittävän iso lasku.

-Meeri

Ps. Muita Keikun tekemiä meikkejä voi ihailla hänen omien nettisivujensa lisäksi täällä ja täällä.

Ps. Eikö Sofi näytäkin yllättävän paljon Eva Greeniltä tummassa meikissään??

Kauneus Meikki

Hiustenpesu ruokasoodalla – onko fiksua sittenkään?

Itsehän en ole testannut, mutta aika moni ”NoPoo”-innostuja on. Eli hiuksiin on haettu luonnollista olotilaa jättämällä shampoo pois ja huuhtelemalla hiuksia vedellä ja silloin tällöin ruokasoodalla. Ruokasoodahan on joka kodin ihmepuhdistaja, jota on käytetty ikuisuuksia mm. uunin ja erinäisten värjäytymien puhdistamiseen. Nähtävästi myös hiukset puhdistuvat ruokasoodalla ihan hyvin.

Nörttitytöt-blogin Merli (fyysikko) kirjoitti asiasta kemian näkökulmasta ja nosti esiin pari ihan fiksua pointtia liittyen erityisesti ruokasoodan korkeaan pH-arvoon, joka tuskin tekee hyvää hiuspohjalle pitkällä aikavälillä. Käy lukemassa koko juttu täältä. Vaikka asia ei sinällään itseä koskisi, on aina yhtä ällistyttävää lukea, kun joku oikeasti tietää jostakin jotakin ja vielä perustelee sen normaalilla ihmisten kielellä. Kiitos, Merli, jatka samaan malliin!

Screen Shot 2016-06-14 at 19.36.13.png

Kuvankaappaus: http://geekgirls.fi

Oletko sinä testannut hiustenpesua ruokasoodalla? Kuinka kävi?

-Meeri

Kauneus Hiukset