Geekgasm

Tiedättekö sen tunteen, kun käy ylikierroksilla, muttei saa paljoakaan aikaan. Kun on vetänyt hieman liian tiukalla aikataululla ja suurella työmäärällä jo pidempään ja jossain kohtaa keho ja pää sakkaavat. Olen selvästi siinä pisteessä nyt.

Kun saan asunnon kuntoon, opiskeluhommat seisovat ja opiskelutehtävien edistyessä harrastukset jäävät pölyttymään. Sen siitä saa, kun kahmii itselleen kroonisesti enemmän tekemistä kuin mitä ehtii hoitaa.

Tänään on kuitenkin luvassa pitkään odotettu nollausreissu, elokuvissa pyörähdys miehen ja veljen kanssa, kuten videopostauksessakin jo vihjasin. Ai että tekee hyvää pistää aivot naulaan reippaaksi pariksi tunniksi!

Uppoutua teini-ikäisestä asti mukaansa temmanneitten, sarjakuvien ja elokuvien kautta tutuiksi tulleiden hahmojen kanssa aikamatkailun, mutanttien välisen parisuhdedraaman ja toimintapätkien väliin ujutettujen eettisten kysymyksien vellovaan veteen. Perusteellinen geekgasm – sallittakoon se tällä kertaa!

Kuvat täältä.

 

Hyvinvointi Mieli

KESÄLISTA

Haaveilu on tärkeää. Se pitää pään kasassa. (Samasta teemasta höpöttelin jo videolla kuulumisia kertoillessani, klik). Eikä haaveiden kohteiden tarvitse olla maailmanympärysmatkoja, kauneuskuningattaren titteleitä tai nobelpystejä.

Parhaita haaveilun kohteita ovatkin mielestäni pienet asiat, joita on odottanut ja joihin liittyy tuoksu-, tunto- tai makumuistoja sekä himpun verran sentimentaalisuutta. Sellaisia erityisia puuhia, jotka liittyvät olennaisesti johonkin paikkaan, vuodenaikaan tai ajankohtaan.

Omista kesähaaveistaan kertoi myös Rosanna, perinteisen kesälistan avulla ja minäkin ajattelin kirjoittaa omani. Ja täältä pesee, jynssää, mankeloi ja hilloaa. Tänä kesänä aion:

– Ostaa kerran jäätelöä jäätelökioskista, vaikka se maksaisikin maltaita
– Syödä ihan liikaa mansikoita
– Nautiskella uusista perunoista ja kesän sesonkivihanneksista
– Käydä kerran terassilla

– Olla enemmän ulkona
– Siirtää perinteiset sisälöhöilypuuhat kuten tv-sarjojen katselun,
kirjoitushommat ja bloggaamisen mahdollisen pitkälti pihamaalle (läppärissä uusi akku!)
– Hengailla parvekkeella

– Treenata kuin pieni eläin
– Käydä jalkahoidossa
– Käydä kampaajalla

– Lukea ainakin kaksi opiskeluihin liittymätöntä kirjaa
– Koota sisustusinspiraatiokansion vanhoista sisustuslehdistä
– Käydä ainakin kahdessa taidenäyttelyssä

– Pesetyttää ikkunat
– Viedä tavaraa kirpputorille ja tehdä jälleen vaatekaappien tyhjennyksen

– Nähdä kavereita
– Järjestää bloggaajamiittingin
– Sukuloida
– Käydä ensimmäisellä partioleirillä ilman lasta (sitten tämän syntymän)

Mitä kirjoittaisitte omalle kesälistallenne?

 

Hyvinvointi Mieli Ajattelin tänään