Aussome

Vietimme eilisen illan Kellohallin teollisuusromanttisissa tiloissa, Aussie Blog Awardseissa, jossa pääsin juttusille sekä vain blogien välityksellä tuttujen että aiemmin tapaamieni ihanien naisten ja miesten kanssa. Kiihkeimmän vilinän tunteina ihmisiä oli tosin paikalla niin paljon että tuttujen välillä sukkuloiminen vaati vaivannäköä ja hyvää pujottelusilmää.

Ilta oli täynnä mukavia kohtaamisia ja vaikka jalat olivatkin sangen kipeät jossain vaiheessa, oli gaalaan osallistuminen hieno kokemus. Illan kohokohta oli kuitenkin Kideblogien oman Iinan loistava toinen sija Readers’ choice-kategoriassa, vain parinkymmenen äänen päässä voitosta. Ihan huikeaa ja täysin ansaittu sijoitus!

Sain miehen houkuteltua mukaan, kerrankin. Hän toimi seuralaisenani alkuillan ja katosi sitten takavasemman kautta kohti kotia. Tiivistunnelmaiset gaalat eivät ole oikein koskaan olleet nörttimieheni luonnollisin elinympäristö ja lähes kahdeksan yhdessä vietetyn vuoden aikana olen todennut, että on helpompaa hyväksyä mukisematta erilaisuutemme tässä asiassa – puolin ja toisin.

Gaala-asusta oli hieman haastavaa saada julkaisukelpoisia kuvia sateisen sään ja sisätilojen hämärän valaistuksen vuoksi, mutta kenties näiden kuvien välityksellä saatte jonkinlaista osviittaa lopullisesta asusta. Parempia yhteiskuvia putkahtaa kenties jossain vaiheessa, jos saan käsiini paikalla olleen kuvaajan ”Aussie-seinän” edessä napsimat kuvat.

Miten kävi Emmi, saanko sen erityispalkinnon vai pitääkö postaukseen lisätä kategoriaksi ”tätiasut”? 

 

Suhteet Ystävät ja perhe Suosittelen Trendit

Päivän asu: Kevät tulee

Niin lähtivät talvitakit kellarikomeroon, silläkin uhalla että joudun hakemaan toppatakin sieltä ottaakseni sen mukaan pääsiäisleirille: On hieman eri asia köpötellä keväisessä tekonahkatakissa kotoa juna-asemalle kuin seisoskella pikkupakkasessa tai muutaman lämpöasteen kelissä neljä päivää pihamaalla.

Paksut sukkahousut joutuivat myös tiukkaan karsintaan. Nyppyyntyneimmät ja reikäisimmät yksilöt päätyivät roskikseen. Ohuiden sukkahousujen käyttökausi on täten julistettu alkaneeksi. Kuten myös ohuenohuiden vesirajamekkojen…

Pipot eivät sen sijaan pääse lämpimän kauden säilöön vielä aikoihin, sillä ne ovat mainioita kavereita lättänän hiuspäivän sattuessa, tosin kuumimpina kuukausina suosin turbaania lämpöhalvauksen välttääkseni. Viimeisenä hommana olisi kesäkenkälaatikon raahaaminen yläkertaan ja saappaiden sekä nilkkureiden lajitteleminen varastoon. Jäinen pihamaa vaan sai minut luopumaan ajatuksesta – vielä toistaiseksi.

Mutta kevät tulee ja sitä täytyy juhlistaa keltaisin ja vihrein vaattein sekä kaiken maailman kukkaissävyin ja -kuosein. Edellinen puhkirakastettu kukkamekkoni meni viime kesänä vuosien käytön jälkeen kirjaimellisesti riekaleiksi; Nyt etsinnässä olisi yksi vaatekappale ensi kesäksi, nimittäin se täydellinen kukkaismekko. Jos sellainen tulee vastaan, vinkatkaa kiltit minullekin!

Laukku: Ivana Helsinki / Koru: Aarikka / Pipo ja neule: Ellos /
Takki, mekko ja sukkahousut: H&M / Kengät: Facebookin kierrätysryhmä

 

Puheenaiheet Ajattelin tänään Trendit