Olipa kerran kunnon läskiperjantai

Siis sellainen löhöpäivä, jonka liikunta koostui asemalle ja sieltä kotiin polkemisesta, koululle kävelystä ja lapsen hakemisesta päiväkodista. Ja ruokavalio leivästä, hedelmistä, tomaattikeitosta sekä miehen ystävänpäiväksi tekemästä jälkiruoasta ja sacherkakusta sekä palanpainikkeeksi korkatusta vaihtokauppa-Fresitasta.

Illan ohjelmakaan ei ollut järin aktiivinen vaan se muodostui spontaanisti saunomisesta, lapsen ja miehen halailusta, jääkiekon katselemisesta sekä yleisestä yhdessäolosta, enemmän tai vähemmän perhekasana.

Kuten blogin Facebookissa, (jonne tulee usein sellaisia kuulumisia, joita en kaikkia avaa postauksiksi asti) kerroinkin, lapsella oli ollut illan lisäksi aika rento päivä myös päiväkodissa, sillä 12-13 lapsen ryhmän lapsista vain neljä oli ollut hoitokuntoisina. Nyt jännätää, tuoko lapsi uusimman tautiaallon pöpön meillekin ja sairastuuko hän siihen itse.

Kaikilla oli siis melko rento päivä, ellei ruotsin kurssin suullisen esitelmän pitämisen huippulukemiin nostamaa sykettäni lasketa. Ainut perheemme treenaaja oli tänään mäyräkoira. En tiedä mitä mieltä te olette, mutta minun käsitykseeni oman näköisestäni ja onnellisesta elämästä tällaiset löysäilypäivät tavallaan kuuluvatkin.

P.S. Sisustuskirja-arvontaan tästä!

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Suhteet Sisustus Rakkaus Ajattelin tänään

Luottovaatteista ja -ystävistä

Perjantaiaamuinen jumitus, ruotsin suullinen esitelmä, lapsi joka aloitti kiljumisen viideltä ja puoli seitsemään puolivaloilla torkuttu loppuaamu. Kaapista vain äkkiä jotain päälle, lämmittämään, suojaamaan, lohduttamaan ja tsemppaamaan alkavaan päivään.

Pukiessani itseäni valmiiksi kohtaamaan päivän (ja elämän) haasteet sekä mahdollisuudet, tajusin luottovaatteissani olevan yllättävän paljon samaa kuin ystävissäni.

Niihin ei tunnu kyllästyvän sitten millään, toisin kuin joihinkin ensisilmäyksellä jännittäviltä vaikuttaineisiin tuttavuuksiin, jotka jäävät kaapin pohjalle tai joiden kanssa keskustellaan juhlissa, muttei kuitenkaan koskaan päästä oikein lähituntumaan.

On luonteva vain olla, missään kohdassa ei kiristä, kurista tai joudu pohtimaan, näyttääkö hyvältä. Ja voi olla oma itsensä niin, että oma persoona näkyy reippaasti ulospäin.

Ne ovat kauniita ja persoonallisia, osa särmikkyytensä tai viimeistellyn ulkomuotonsa ja erikoisuutensa vuoksi, osa lempeytensä, pehmeän luonteensa ja syleilevän olemuksensa vuoksi.

Eivätkä ne jätä monipuolisuudessaan pulaan vaan niiden kanssa voi lähteä niin cocktailkutsuille kuin mökillekin, kunhan mausteet ja asustus ovat oikeat.

Tällaisen mukasyvällisen ystävänpäivän ajatelman myötä toivotan kaikille blogia seuraaville ystävilleni hyvää ystävänpäivää!

Muistakaahan tunnustaa tänään (ja muutenkin) rakkautenne luottoystävillenne
ja -puolisoillenne sekä kääriytyä onnellisina luottovaatteisiinne. (Harmillista kyllä, luottovaatteet voi rakastaa puhki, onnellista sentään, että ystäviä ja rakkaitaan harvoin tulee kehuttua tai hellittyä rikki.)

P.S. Sisustuskirja-arvontaan tästä!

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Hyvinvointi Hyvä olo Ajattelin tänään Trendit