Tämän vuoden projekti: 52 viikkoa

Luen paljon blogeja ja jos törmään edukseen erottuvaan projektiin tai juttusarjaan, seuraan usein koko homman innolla loppuun. Kokouttavaksi juttusarjaksi osoittautui (monen muun ohella) Elsan viime vuonna toteuttama yhteiskuvaprojekti*, 52 viikkoa. Projektin lopussa hän innosti bloggaajia (ja muitakin vanhempia) mukaan ja päätin lähteä leikkiin. Mukaan ovat lisäkseni lähteneet ainakin Lapsellista-, Ipanainen- ja Lapsen tahtiin-blogit. 

Kuvaan Kuuttia aika paljon ja miehestäkin otan räpsyjä aina kun hän on sillä tuulella. Itsestäni kuvia kertyy säännöllisesti ainakin asukuvien muodossa. Minusta ja lapsesta otettuja yhteiskuvia saa toisinaan etsiä valokuva-arkistosta useiden kuukausien takaa. Kuutin elämän ensimmäisen vuoden paperisesta kuva-albumistakin löytyi paljon enemmän kuvia lapsesta isänsä kanssa, mikä ei sinällään haittaa, mutta olisihan ollut mukava, jos vauva-ajalta olisi ollut enemmän kuvia myös minusta vauvan kanssa.

Jos saan projektin toteutettua, löytyy tämän vuoden lopussa sivupalkin tunnisteen ”52 viikkoa” alta 52 yhteiskuvapostausta. Lapsen kasvun seuraamisen, vaate- ja hiustyylien vaihtelun – miksei vaikka äidin takamuksen koon muutoksen vahtaamisen nimissä, säännöllinen kuvaaminen voi olla aika jännittävää. Mies lupautui vähän nuristen kuvaajan hommiin ja sukulaiset sekä ystävätkin saattavat huomata joutuvansa kuvauspuuhiin.

Tämän viikon kuviin mukaan pääsi myös Hertta ja ne on räpsäisty anoppilaan lähtiessä pihalla. (Ah tätä valon määrää – edes keskipäivällä ei riitä valo kuvaamiseen.) Jatkossakin kuvat ovat varmaan ennemmin arkisten puuhien lomassa napattuja kuin viimeisen päälle mietittyjä taidepotretteja. Mutta sellaisenaan ne kelpaavat itselleni paremmin kuin hyvin, sillä jäähän siinä sivussa muistoja siitä tärkeimmästä – arjesta.

Miltä kuulostaa, jaksatteko seurata tällaista koko vuoden läpileikkaavaa juttusarjaa?

 *Kaikki Oi mutsi mutsi-blogin projektin kuvat löytyvät täältä.

P.S. Muistakaa arvonta!

P.P.S. Koetin vastailla eilen illalla kaikkiin kommentteihin (paitsi arvontapostaukseen) eli jos joku on odotellut vastausta kommentteihin, niiden pitäisi olla taas ajan tasalla.

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Suhteet Oma elämä Lasten tyyli

Madara-arvonta

Ostin luonnonkosmetiikkapostaukseeni tulleiden vinkkien rohkaisemana muutamia Madaran tuotteita. Madaraa saa Suomesta jo sen verran monesta paikasta, että sen ottaminen testiin oli helppoa moneen muuhun ”ekomerkkiin” verrattuna.

Tykästyin värjättyjen hiusten hoitoaineeseen siinä määrin, että se päässee jatkossakin ostoslistalleni. Käsirasvaa en ole vielä ehtinyt testaamaan, sillä käteni kuivuvat korpuiksi oikeastaan vain paukkupakkasten aikaan. (Eivätpä ole päässeet pakkaset vielä puraisemaan.)

Koska oma päänahka- ja hiuslatvatuntemukseni Madarasta oli mieleinen, ajattelin arpoa jollekulle teistä testiin Madaran shampoon ja suihkusaippuan, jotka sain näytteinä Sugarilta*.

Eli jos joku muukin on halunnut testata ”ekopesua”, muttei ole rohjennut, nyt sitä voisi testata ilman omaa alkupanostusta – tai miksei luonnonmukaisempien pesuaineiden käyttökonkarikin voisi kaivata kaapin täydennystä…

Arvottavat tuotteet ovat siis:

Madaran virkistävä suihkusaippua (250ml)
Aktiiviaineet: ruusu(distillaatti) ja kvittenhedelmä(uute)
”Raikas, virkistäviä eteerisiä öljyjä ja kvitten-hedelmää sisältävä vartalosaippua. Puhdistaa ihon syvältä hellävaraisesti. Iho saa väriä ja aktivoituu. Raikastavan hedelmätuoksun avulla aistisi aukeavat.”

Madaran kosteuttava ja korjaava shampoo (250ml)
Aktiiviaineet: ruusu(distillaatti), nokkos- ja kvittenhedelmä(uute)
”Kuiville ja vaurioituneille hiuksille. Täyteläinen ja silkkinen, nokkosta ja kvittenhedelmää sisältävä shampoo. Pesee hellävaraisesti ja korjaa kuivaa, vaurioitunutta hiusta. Ehkäisee hiusten katkeamista ja haaroittumista. Hiuksista tulee vahvemmat ja sileämmät.” 

Molemmat tuotteet ovat vegaanisia, pähkinättömiä, gluteiinittomia ja Ecosert-merkittyjä eikä testaukseen ole käytetty eläinkokeita.

Osallistut arvontaan kommentoimalla tähän postaukseen 10.1 mennessä ja kertomalla kommentissasi, mikä on ollut lempijuttusi blogissa. (Jos muistinne toimii syystä tai toisesta yhtä hyvin kuin allekirjoittaneella, 2013-yhteenvetopostaus voi toimia apuvälineenä.) 

* Arvottavat tuotteet on saatu blogin kautta näytteinä, omat tuotteet on kustannettu itse. Linkit eivät ole mainoslinkkejä.

VOIT SEURATA BLOGIA BLOGLOVINISSABLOGILISTALLAFACEBOOKISSAINSTAGRAMISSA JA PINTERESTISSÄ

 

Puheenaiheet Hyvä olo Raha Vastuullisuus