4x Mitä aamupalaksi?

 

A3B89BC9-40BC-48B9-B62D-D190DC386FBB.jpeg

Olin pitkään aamupalan karttaja ja perustelin tätä aina sillä, ”ettei tee mieli”. Opeteltuani kuitenkin syömään aamupalaa muutama vuosi sitten, oon ymmärtänyt miksi sen aina sanotaan olevan päivän tärkein ateria. Koska vieläkään mun ruokahalu ei ole parhaimmillaan heti herättyä, syön aamupalan yleensä noin vajaa tunti heräämisen jälkeen.

Mulle aamupalassa tärkeintä on maku ja täyttävyys ja pyrin toteuttamaan nää kriteerit myös mahdollisimman terveellisesti. Vaikka varmaan 80% aamuista syön puuroa, aika-ajoin nekin alkaa kuitenkin tökkimään. Lisäksi etenkin viikonloppuisin on kivempi vähän panostaa.

Koska ehkä joku muukin miettii hyviä variaatioita aamupaloille, ajattelin tulla jakamaan omia viime aikojen suosikkeja! Nää kaikki sopii tosi hyvin myös iltapalaksi tai miksei myös välipalaksi :-).

Huomasin muuten vasta jälkikäteen, että näissä kaikissa on lähes samat raaka-aineet, haha. Munilla, banaanilla, avokadolla, paprikalla, kaurahiutaleilla, pinaatilla, vadelmilla, kreikkalaisella jogurtilla ja myslillä saa näköjään vaikka mitä aikaseks :-D! 

Lisähuomautuksena vielä, että pakastemarjathan suositellaan kuumennettavaksi ennen käyttöä (toisin kuin itse oon tehnyt).

F0DDF266-9B58-450A-9759-A2FE148A94B7.jpeg

1. Vihersmoothie ja maissikakut

Smoothie:avokadoa, jäisiä mangoja, banaani, kaurahiutaleita, tuoretta pinaattia, mantelimaitoa, teelusikan kärjellinen spiruliinaa, puristettu appelsiini. Päällä mysliä, vadelmia ja cashewpähkinöitä.

Maissikakut: hummusta, kalkkunaleikettä, paprikaa, basilikaa

9477EC7A-5ED1-4E23-BBC8-E7190E778297.jpeg

2. Avokadoleivät ja jogurttia

Leivät: Real-ruisleipää, avokadoa, suolaa, pippuria, paprikaa

Jogurtti: kreikkalaista jogurttia, mysliä, vadelmia

7F646A23-73FA-4DF9-8D4E-B46E50A3D9C7.jpeg

3. Banaanipannarit ja vihersmoothie

Pannarit (kahdelle): 1 banaani, kaksi munaa, vajaa desi kaurahiutaleita, ripaus kanelia, (proteiinijauhetta) -> pienellä lämmöllä pannulla. Päällä marjoja ja kreikkalaista jogurttia.

Smoothie: sama kuin 1.

0DCBD3DB-39CF-40AE-88D1-0AEFEC436058.jpeg

4. Pinaattimunakas ja smoothiebowl

Munakas: kaksi munaa, kalkkunaleikettä, pinaattia, paprikaa, suolaa, pippuria ja valkosipulimaustetta

Smoothie: banaania, avokadoa, vadelmia, mustikoita, mantelimaitoa, rkl. kreikkalaista jugurttia kaurahiutaleita. Päällä punaisia marjoja, mysliä, cashewpähkinöitä ja chiasiemeniä (jotka oikeesti kuuluis liottaa ennen syömistä!).

 

Mitä te tykkäätte syödä aamupalaksi?

 

xx, Janita

Kommentit (2)
  1. hennatasmoi
    3.1.2019, 18:33

    Vitsit kun osais itsekin syödä kunnon aamupalan joka päivä. Joka, tai ainakin melkein tulee kyllä jotain syötyä, mutta ne ovat luokkaa yksi leipä, hedelmä tai jogurtti. En vaan ole oppinut syömään kunnolla täyttävää aamupalaa, vaikka se kyllä olis niinniin paljon järkevämpää!

    Ihana blogi sulla muuten! 🙂 Tallennan tän lukulistalle <3

    http://www.hennam.fi

    1. Siinä on kyllä opeteltavaa! Mut sit kun tottuu syömään kunnolla aamuisin niin ei osaa enää olla ilman! Ja kiitos<3

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *