Baby shower

10621075_1200795739949835_1342490432_n.jpg

 

12722144_1200795776616498_1803901731_n.jpg

12735710_1200795753283167_1908568502_n.jpg

12736091_1200795833283159_1386917929_n.jpg

Lauantai-iltana sain aivan mielettömän ihanan yllätyksen kun rakkaat ystäväni olivat järjestäneet minulle yllätys baby showerit! Tultiin miehen kanssa kotiin kummipoikamme ristiäisistä ja meillä oli tarkoitus ystävieni kanssa pitää rento tyttöjen ilta meillä ja ette arvaakkaan kuinka yllätyin kun ovea avatessani näin ensimmäisenä pinkit ilmapallot katosta roikkumassa, It´s a girl- kyltit ja rakkaat ystäväni (alkoholittomat) kuohuvalasilliset kädessä!!<3 

Maailman ihanin yllätys ja en todellakaan osannut aavistaa yhtikäs mitään. Tuli hieman flashbackejä reilun puolen vuoden takaa kun ikimuistoiset polttarini alkoivat samoissa meiningeissä meiltä kotoa:D 

Tytöt olivat loihtineet aivan uskomattoman herkkupöydän joka koostui mm. DIY taco-baarista, herkullisia (ja terveellisiä) muffinsseja, itsetehtyjä macaronseja, karkkia, piirakoita you name it! Pöytä täynnä ihania pinkkejä herkkuja<3 Ja kotimme oli koristeltu niin kauniisti, wau. Täytyy sanoa että vyöryi sellainen onnen ja kiitollisuuden aalto ylitse, elämässäni on niin uskomattomia naisia ettei voi muuta olla kuin uskomattoman kiitollinen ja onnellinen. 

Ohjelmassa oli vauvan nimen, syntymäpainon ja pituuden arvailua, mahanympärys mittani arvausta, sain ihania lahjoja ja erilaisia lupauksia jokaiselta ystävältäni (mm. kreisibailaus seuraa ja lastenvahtiapua!), herkuttelua, mukavaa yhdessäoloa ja videoiden katselua rakkailtamme Australiasta ja Etelä-Afrikasta. Aivan mieletön ilta, olen vieläkin niin fiiliksissä<3 

Oli myös ihanaa että ystäväni 2,5 ja 1-vuotiaat tyttäret olivat juhlissa mukana sekä testaamassa kotimme lapsiystävällisyyden. Pientä hienosäätöä täytynee tehdä kun tyttäremme alkaa liikkua yksinään.. Erityisesti yläkertaan johtavat portaat olivat kovan kiinnostuksen kohde nuorimmaiselle. Kun katse vältti 15 sekunttia oli hän jo kiipeämässä tarmokkaasti rappusia ylöspäin! 

Joten kiitos rakkaat ystäväni, you made my weekend! Todellinen ystävänpäivä viikonloppu rakkaimpien kanssa. Kiitos kiitos kiitos, olette maailman parhaita! <3 

 

xx

 

Jenna

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys

Bugaboo Buffalo

Heipparallaa! 

Meille saapui postissa mieluinen yllätys viime viikolla kun vauvelin rattaat saapuivat, jee! Niiden piti tosiaan tulla vasta paljon myöhemmin mutta jostain syystä Bugaboo olikin paljon lupauksiaan nopeampi ja rattaat saapuivat meganopeasti. Minua se ei haittaa, ne on niin ihanat että mielelläni tuijottelen niitä jo näin etukäteen ja harjoittelen ahtaisiin paikkoihin kärräämistä näin kotioloissa jo etukäteen:D 

Miksi sitten päädyttiin näihin rattaisiin? Meillä kummallakaan ei ollut mitään havaintoa rattaista etukäteen jo aloitettiin asian selvittely aivan tyhjästä. Olin pitkään fiksaantunut Stokken rattaisiin ja melko varma että ne ovat ne mitkä haluan (olin varmaan nähnyt niitä blogeissa yms.) mutta sitten niitä tarkemmin tutkittua aloinkin kyllästyä niiden ulkonäköön enkä jostain syystä enää innostunut niistä kovasti. Aloin bongailemaan Bugaboon rattaita katukuvassa ja tykästyin yhä enemmän niiden ulkonäköön. Kuten huomaatte, oli ulkonäkö minulle yksi tärkeimpiä kriteereitä:D Mutta en nyt peittelekkään sitä etteikö se olisi tärkeää että vaunut näyttävät hyvältä, tullaanhan me luultavasti vaavin kanssa joka päivä liikkumaan niillä ympäri kaupunkia. Kun Bugaboot oli hyväksytetty mielessäni ulkonäön puolesta aloin selvittelemään niiden käyttöominaisuuksia etc. Vakuutuin niistäkin ja sitten piti vain enää päättää mikä malli hankitaan. Vaihtoehtoina meillä oli koko ajan Buffalot tai sitten Cameleon3 vaunut. Donkeyt ovat meille liian isot nyt tähän hetkeen ja jos nyt sattuu toinen lapsi tulemaan lyhyellä aikavälillä niin sitten vaihdetaan ehdottomasti Donkey malliin, mutta se ei ole nyt tämän hetken murhe. 

Buffaloon päädyttiin (or who am I kidding, miestäni ei suuremmin tämä vaunuasia rassannut eikä hän luultavasti vieläkään tiedä mikä vaunumalli meillä on) tai päädyin siksi että renkaita ei tarvitse vaihtaa Suomen talvikelejä varten, runko on paljon tukevampi kuin Cameleonissa ja koska me tullaan liikkumaan vauvan kanssa paljon eri maastoissa (mukulakivillä kaupungilla, maalla hiekassa etc.) tuntui Buffalo järkevämmältä ratkaisulta. Lisäksi henk.koht. koin Cameleonin kovin köykäisen oloiseksi ja tykkään Buffalon jykevästä meinigistä, tämähän on tietysti ihan makuasia. Lisäksi meidän ei tarvitse hirveästi liikkua julkisilla rattailla sillä asumme niin keskustassa joten melkein joka paikkaan mihin halutaan mennä on kävelymatka. En myöskään ole julkisten suurin fani ja rakastan kävelyä muutenkin. En malta odottaa kävelylenkkejä vauvan kanssa keväällä! Buffalot ovat tietysti hieman kookkaammat kuin Cameleonit mutta hyvin näyttää muutkin vanhemmat soljuvan Buffaloiden kanssa Helsingin keskustassa. Jos lähdemme sitten kauemmas tai esim. isoon ruokakauppaan niin kuljemme sinne autolla ja uuteen katumaasturiimme mahtuu ilman ongelmia nämä rattaat ja paljon muutakin. Tosiaan auto on nyt muuttunut tyylikkäästä avomallisesta urheiluautosta katumaasturiin, näin se maailma muuttuu pikku hiljaa:D 

Ainut asia mikä on hieman ongelmaista meille on tosiaan se hissittömyys ja 4.kerros eli tässä on tosiaan hivenen jumppaa tiedossa:D Minut tuntevat tosin tietävät kammottavan ahtaanpaikankammoni ja intoni hyötyliikuntaan, joten en nyt niin kauhean huolissani tästä ole. Rattaita aiotaan säilyttää alhaalla (Buffalot menevät tosiaan todellla näppärästi kasaan niin halutessasi) ja vauvaa kannetaan sitten ylös joka rattaiden kopassa tai ihan vaan sylissä. Meillä on myös kantoreppu hankittuna josta mies innostui kovin, joten sekin helpottaa eloa. Mutta en näe tätä ongelmana, lähinnä vain mahtavana hyötyliikunnan keinona karistaa ylimääräiset raskauskilot melko nopeasti:D 

Alla oleva kuva on Pinterestistä, meillä on tosiaan täsmälleen samanlaiset rattaat. Oli pakko hieman hifistellä ja hankkia musta runko sen perus alumiinirungon sijaan;) Ja Off white tosiaan värinä kopassa, aivan ihana nude, rakastuin siihen heti! 

bugaboo_buffalo_allblack.jpg

 

Rattaista jumppailuun! Oltiin tänään aamulla ystäväni kanssa Elixia Salmisaaressa aamujumpalla ja saunomassa, ah että teki terää! Ei ole mitään parempaa kuin aamusauna. Nyt on hieman kiireinen loppuviikko tiedossa, olemme lähdössä tänään Turkuun hoitamaan hieman asioita ja noutamaan vauvan sänkyä appivanhemmilta. Eli nyt se sekin saadaan pian paikoilleen<3 Tilailin myös viime viikolla Jollyroomista pinnasängyn ylle ihanan kankaan ja unimobilen. Laitan kuvaa kunhan saadaan sänky ja koristeet paikalleen:) Lisäksi ihanat ystävät kotikaupungista ovat tulossa Helsinkiin viikonlopuksi ja meillä onkin ohjelmaa suunniteltu koko viikonlopuksi, todellinen ystävänpäivä viikonloppu tulossa! Ja jottei aika kävisi pitkäksi on meillä vielä kummipoikamme ristiäiset lauantaina sekä minulla on yhdet jännittävät kuvaukset tiedossa lauantai aamuna, mutta niistä lisää myöhemmin! Niin, ja töitäkin pitäisi ehtiä tehdä jossain välissä! Mutta ihanaa vaan kun nyt on ohjelmaa ja energinen olo. Ystävänpäivän illalla tehdään sitten miehen kanssa yhdessä jotain rentoa, mennään luultavasti parijoogaan ja pizzalle sen jälkeen, täydellinen date night mun mielestä. 

Niin ja haluisin vinkata mahtavasta palvelusta jos et ole siitä jo kuullut, Foodora! Pelastanut minun iltani kun olen yksin kotona, ei mitään jääkaapissa eikä pienintäkään kokkaushalua. Uskon että palvelun suosio tulee kasvattamaan suosiotaan meidän perheessä erityisesti vauvan ensimmäisten viikkojen aikana! Sanoinkin jo miehelle että synnärille haluan samantien oikeaa sushia (lohisashimi nam) kun vauva on saatu ulos maailmaan:D Joten toivottavasti Foodoran kuskit kulkevat myös Kättärille! (jos nyt päästään sinne, eikä jouduta Lohjalle niin kuin neuvolan täti pelotteli) 

Ihanaa torstai päivän jatkoa, eikun kumpparit jalkaan vaan ja hymy huulille! 

Jenna 

Suhteet Oma elämä Lasten tyyli Raskaus ja synnytys