Bailamama

Kuten eilisessä postauksessa mainitsinkin, olin eilen käymässä Easyfit Lauttasaaressa Bailamaman uuden Kohti synnytystä- kirjan julkkareissa ja osallistumassa heidän 9 Months- konseptitunnilleen joka on suunniteltu raskaana oleville naisille. 

Bailamama on aivan mahtava suomalainen konsepti jonka ovat kehittäneet Naistenklinikan kätilö Emilia Ek ja fysioterapeutti Maija Kiljunen. Eli raskaana olevat naiset ovat todella hyvissä ja osaavissa käsissä! Nämä kaksi supernaista haluavat tehdä lantionpohjanlihasten treenaamisesta hauskaa ja kannustaa kaikkia naisia elämän eri elinkaarilla pitämään huolta näistä elintärkeistä lihaksista. Heillä on 9 months- ohjelman lisäksi myös Bailamama 4Venus- tunti joka on suunniteltu kaikille naisille jotka haluavat pitää itsestään ja lantionpohjanlihaksistaan huolta ja Bailamama 2Baby- tunti joka on äidin ja vauvan yhteinen tunti. Tunti kehittää vauvan motorisia taitoja ja on myös erittäin rankka tunti äideille, loistavaa synnytyksestä palautumista. 

Itse törmäsin melko sattumalta koko konseptiin, mutta olen niin iloinen että löysin nämä tytöt! Olen kaivannut erityisesti tanssia mutta kunnon reeniä joka olisi erityisesti odottaville suunnattu. Salilla en oikeastaan millään tunnilla uskalla käydä koska hyvin harva ohjaaja osaa oikeasti turvallisesti ohjata raskaana olevia. 

Bailamama 9 months tunti oli niin hauska! Tanssittiin lattarityylisesti alkulämpöä, ja ziisus että se on raskasta kun mahassa roikkuu sellainen n. 4 kg ylimääräistä painoa tällä hetkellä. Olen myös selkeästi saanut kaksi vasenta jalkaa tässä raskauden aikana ja pyörin aluksi ihan miten sattuu ympäri salia. (ja tiedoksi että olen siis entinen tanssija, no siltä ei nyt tuntunut:D) Askeleet olivat onneksi helppoja mutta niissä sai todellakin hien kohoamaan pintaan. Ja oli ihana tietää että tuntia pitää kätilö joten se lisäsi vielä turvallisuuden tunnetta, sillä itse mietin aina että onkohan tämä ja tämä liike ok raskaana. Tanssiosuuden jälkeen siirryttiin lattialle erilaisiin ponnistusasentoihin joissa harjoitettiin lantionpohjanlihaksia erilaisin tavoin, niin hauskaa! Itse kotona hyvin harvoin jaksan niihin sen suuremmin perehtyä mutta yhteisellä tunnilla niitä on todella hauskaa reenata. Ja Bailamaman mimmit todellakin tekivät reenistä hauskan! Lisäksi tehtiin myös pakaroita vahvistavia lihaksia, tanssittiin hieman lisää ja venyteltiin. Aivan mahtava tunti! Aion jatkossa käydä kerran viikossa ehdottomasti tällä tunnilla ja Emilia sanoi että tunnilla voi turvallisesti käydä ihan due dateen saakka, omaa kuntoa tietysti kuunnellen. Ja jos nyt sattuu synnytys tunnin aikana käynnistymään niin ainakin tietää olevansa hyvissä käsissä:D 

 

12696075_1197268840302525_1944208109_n.jpg

Bailamamalla on myös kamppis käynnissä tällä hetkellä heidän uuden kirjansa julkistamisen kunniaksi ja 9Months- nettiohjelman raskaana oleville saa nyt hintaan 24,90, joka on puoleen hintaan alkuperäisestä hinnasta. Huipputarjous, ja itse aion todellakin reenailla tyttöjen kanssa myös kotona nettiohjelman kanssa. 

Lantionpohjanlihakset ovat elintärkeät kaikille naisille ja jos et ole raskaana suosittelen lämmöllä tutustumaan heidän Bailamama Venus ohjelmaan. Kaikki varmaan tietävät että nämä lihakset vaikuttavat myös erittäin suotuisasti seksielämään, joten niiden hyötyä ja tarpeellisuutta ei voi kiistää;) Bailamama tunnit pitävät myös sisällään tärkeän sanoman naiseuden voimasta ja tunnit auttavat jokaista naista löytämään oman naisellisen ihanuutensa ja kannustavat kehon kunnioittamiseen ja hetkessä elämiseen. Eli asioita joista jokainen nainen hyötyy elämänsä eri vaiheissa.

Omasta mielestäni tuo naiseuden sanoma on erittäin tärkeä asia, sillä se helposti katoaa meiltä naisilta näin lastensaannin ja perhe-elämän yhteydessä. Tämä on aihe josta voisin kirjoittaa vaikka miten paljon, se on todella lähellä sydäntäni! Äitiys ja naiseus eivät mitenkään sulje toisiaan pois, vaikka niin joskus kuvitellaankin. Vuodet ulkomailla mm. Meksikossa, Espanjassa ja Ranskassa asuessani ovat opettaneet myös naiseuden käsitettä eri kulttuureista ja on hienoa miten vaikka Ranskassa nainen on myös lapsen syntymän jälkeen ensisijaisesti nainen, mutta se ei sulje pois sitä etteikö hän olisi myös loistava ja rakastava äiti. 

Mielestäni meidän naisten täytyy vain löytää balanssi ja vahvistaa ja tehdä niitä asioita jotka saavat meidät tuntemaan itsemme hehkuviksi, seksikkäiksi ja naisellisiksi. Näin voimme olla myös parempia puolisoita ja äitejä, sillä voimme itse hyvin. Minun omia hehkun ja naiseuden lähteitä ovat nimenomaan tanssiminen, terveellinen syöminen josta saan fyysisesti hyvän olon, kauneudenhoito ja laittautuminen itseäni varten. Sinulle ne voivat olla täysin eri asioita, mutta opettele tunnistamaan ja etsi omat hehkun lähteesi ja uskon että huomaat varmasti paljon positiivisia vaikutuksia elämässäsi!:) Bailamama tunnit ovat ehdottomasti yksi keino lisätä naiseuden hehkua elämään. Täältä pääset muuten ostamaan heidän nettituntejaan mikäli kiinnostuit! 

12735760_1197268833635859_1169503327_n.jpg

Ihanaa päivää kaikille jumalattarille, muistakaa helliä itseänne olittepa sitten city sinkkuja, parisuhteessa eläviä kaunottaria, hehkuvia (tai ei niin hehkuvia) odottavia äitejä tai super mammoja perhe-elämän kaaoksessa<3 

 

Hyvinvointi Liikunta Terveys Raskaus ja synnytys

Bulevardin Klinikka

Olen kuullut monelta ystävältäni ja tutulta kovasti kehuja Bulevardin Klinikan raskausklinikasta ja erityisesti synnytyslääkäri Bruno Cacciatoresta, jolla on jo aikamoisen hyvä maine Helsingissä raskauteen liittyvissä asioissa. Bulevardin Klinikka käyttää todella uudenlaista e4D- ultraäänilaitetta joka on esimerkiksi todella paljon tarkempi kuin kunnallisen puolen käyttämä 2D ultraus. 

Tässä hieman tarkempaa tietoa e4D- ultrasta Bulevardin Klinikan sivuilta: 

Milloin e4D-tutkimus voidaan tehdä?

Voit tulla e4D-tutkimukseen jo varhaisraskaudessa, viikosta 5+ lähtien. Sikiökaikuja kuulemme 6+ -viikosta alkaen ja sikiön anatomian näemme aiempaa aikaisin, viikolla 11. Ensimmäisen raskauskolmanneksen riskiseulatutkimuksessa näemme jo hyvin tarkkaa kuvaa vauvastasi. Rakenneultraäänitutkimus voidaan tehdä alkaen viikosta 18+.

Mitä rakenneultraäänitutkimuksessa tapahtuu?

Paras aika rakenneultralle on viikoilla 20–24. Jos haluat mahdollisimman selkeät ultraäänikuvat vauvasi piirteistä, voit tulla siihen viikoilla 24–28.

Tutkimme sikiön rakenteen lisäksi istukan sijainnin ja verenkierron. Mittaamme kohdunkaulasi pituuden ja tutkimme, onko sinulla riski ennenaikaisen synnytykseen. Halutessasi saat käynnin yhteydessä maksuttoman neuvolalääkärikäynnin.

Ultraäänitutkimuksen näkyvyys heikkenee 30. raskausviikon jälkeen vauvan kasvaessa. Loppuraskaudessa tutkimme e4D-laitteella sikiön koon, voinnin sekä istukan toiminnan. Heikkenevä näkyvyys ei vaikuta tutkimustulosten luotettavuuteen.

Lähde: Bulevardin Klinikka

En ollut aiemmin kokenut suurempaa tarvetta käydä yksityisellä puolella tekemässä ultraa, sillä olen kokenut että julkisen puolen palvelut ovat olleet todella loistavia ja olemme saaneet kaiken mahdollisen tarvitsemamme avun ja tiedon. 

Viime torstaina neuvolakäynnillämme neuvolan tätimme mittasi kohtuni kokoa ja kasvua ja verratessaan sitä keskiarvokäyrään huomasi hän että minun mittani olivat todella paljon normaalia pienemmät. (Neuvolassa tämä mittaus siis suoritetaan mittanauhalla vatsan päältä) Hän sopi meille uuden uuden ajan parin viikon päähän jolloin mittaisimme kohdun koon uudestaan ja jollei kohtu olisi lähtenyt kasvamaan pitäisi meidän mennä Naistenklinikalle äitipolille lisätutkimuksiin. 

Itsehän tietysti säikähdin tätä kovin vaikka neuvolan täti rauhoitteli ja sanoi että ei ole mitään hätää ja monesti esim. lapsiveden määrä vaikuttaa kohdun kokoon ja koska itse olen syntynyt melko pienikokoisena (2,8 kg) voi sillä olla myös vaikutusta että oma lapsenikin on hieman keskivertoa pienempi. No itse en ole sen tyyppinen että pystyisin odottelemaan pari viikkoa kun tiedän että on keinoja miten saadaan jo nyt selville että lapsella on kaikki hyvin ja kasvu normaalia ja siksi varasinkin ajan samantien Brunolle Bulevardin Klinikalle. 

Meillä oli aika eilen aamupäivällä Bulevardin Klinikalle. Ultrassa oli tosiaan huikeaa eroa Kättärin käyttämään ultraan ja kuva oli mielettömän selkeää. Nähtiin mm. tyttäremme kasvot melko hyvin, tosin hän piti melkein koko tutkimuksen ajan kättä kasvojensa edessä ja vaikka Bruno miten yritti ei tyttö itsepäisesti suostunut siirtämään kättään pois naamansa edestä. Itsepäinen, kehen lie tullut;) Mutta saatiin aika hyvää kuvaa sivuprofiilista ja selvisi että aikamoiset pusuhuulet on tytöllä ja nenä näyttää ihan isänsä nenältä<3 AIvan huikeaa tämä nykyteknologia täytyy kyllä sanoa. 

Mutta tärkeintä meille ei tosiaan ollut tutkimuksessa lapsen kasvon piirteiden näkeminen (vaikka se oli aivan mieletöntä) vaan tieto siitä että kaikki on kunnossa ja tyttö kasvaa normaalisti. Bruno kumosi samantien neuvolan puheet ja ilmoitti että kohtu on aivan normaalin kokoinen ja kasvusta ei ole mitään syytä olla huolissaan. Tyttö on nyt siirtynyt ns. syntymäasemiin, eli pää on jo syvällä lantiossa ja se voi aiheuttaa sen että neuvolan tädin on hankala mitata kohdun kokoa koska se on osittain jo painunut melko alas. Ihmettelinkin viikonloppuna kun oli aika tuskaiset oltavat ja hirvittävä möyriminen käynnissä mahassa, vauveliini ilmeisesti silloin siirtyi ns. oikeaan asentoon. Bruno sanoi että enää on hyvin pieni mahdollisuus että hän siitä asennosta siirtyisi pois, ensinnäkin hänellä ei ole enää niin paljon tilaakaan liikkua ja muuttaa asentoa. Mahtaako neitonen viihtyä n. 10 viikkoa samassa asennossa? Tiedä häntä.. 

Ultrassa selvisi että tyttö painaa 1,4 kg ja Bruno arveli syntymäpainon olevan n. 3,5 kg. Viikkoja minulla on nyt 29+5. Eli täysin normaalit mitat, mentiin kaikissa mittalukemissa täysin keskikäyrän mukaan. Istukan virtaukset ovat täysin kunnossa ja tyttö saa ravinteita aivan riittävästi, eli mitään hätää ei ole minkään suhteen. Hän myös skannasi neitokaisen täysin läpi ja kaikki näyttää oikein hyvältä ja meillä on terve tyttönen mahassa ja maailmaan tulossa<3 Voi sitä onnellisuuden määrää ja iso kivi kyllä vierähti sydämeltä pois. Tämä mamma ehti jo miettiä kaikkia mahdollisia kauhuskenaarioita.. 

Joten käynti oli todellakin hintansa arvoinen ja me saimme nyt mielenrauhan ja lisäksi saimme vielä paljon extra tietoa vauvan voinnista mitä emme julkisen puolen ultrasta olisi saaneet. 

Eilinen päivä jatkui ihanalla pitkällä lounaalla ystäväni kanssa joka odottaa myös esikoistaan syntyväksi hieman meidän jälkeemme. Ihanaa että on mammakavereita ja odotan jo kovasti kärrylenkkejä kevätsäässä:) Kärryistä puheenollen minun täytyykin kirjoitella meidän ihanista rattaista jotka saapuivat viime viikolla ja olen aivan rakastunut. En suostu edes viemään rattaita säilöön mihinkään sillä olen niin onnellinen joka ilta nukkumaan mennessä ja aamulla herätessäni kun ensimmäisenä näen rattaat:D Illalla minulla oli raskauspilates tuntini josta on tullut ihan viikon lempparikohta! Tehtiin eilen vähän raskaampia harjoituksia ison jumppapallon ja kuminauhan avulla ja ai että tuntui hyvältä! Tänään on jopa hieman lihassärkyä ilmassa, nice. Ihana myös kun tietää että ohjaaja on todella ammattitaitoinen ja meitä on ryhmässä vain 8 joten saamme todella henkilökohtaista apua. 

Tänään aamu alkoikin sitten mammajoogalla jossa harjoiteltiin synnytyksen avautumisvaiheen kipuun auttavia liikkeitä ja tehtiin paljon meditaatioharjoituksia. Mielenkiintoista ja niin tarpeellista. Tänään illalla olen vielä menossa todella mielenkiintoiseen tapahtumaan, mutta siitä lisää myöhemmin! Tapahtumaan tulee liittymään isoja mahoja ja tanssia;) 

Ihanaa tiistai päivän jatkoa kaikille!:) 

Jenna 

96ba4b344f7a51b0_org.jpg

Bruno-nettisivuille-ylös.jpeg

Kuvat: Bulevardin Klinikka

Hyvinvointi Terveys Raskaus ja synnytys Vanhemmuus