Arki-iltojen pelastus

salaatti.JPG

Saanko esitellä: Arki-iltojen pelastus – Mozzarella-salaatti

Arki-iltoina saavun kotiin yleensä iltasella kahdeksan-yhdeksän välillä. Tuohon aikaan nälkä on jo ihan valtava, varsinkin jos tulee salilta ja ruokaa pitää saada heti. Tämä salaatti on ihana nopea, valmistuu 5 minuutissa ja on natusteltavissa ennen kuin nälkäinen nainen ehtii kissaa sanoa (ja kuormasta saa syödä). 

Mozzarella-salaatti kahdelle

70 g baby pinaattia

1/2 kurkku

1 avokado

1 rasiallinen miniluumitomaatteja (salaattiin ei mene koko rasiaa, vaan eräs salaatintekijä syö näitä kuin karkkia)

1 ps mozzarellapalloja (tai yksi iso pallo revittynä)

Kourallinen jotain pähkinöitä

Oliiviöljyä ( Komppaan Ensitreffit alttarilla Miiaa, oliiviöljyn pitää olla hyvää eikä mitään rainbowta)

Suolaa

Pari rouhaisua mustapippurimyllystä

 

Salaatin jujuna on jättää normaali salaatti pupuille ja syödä sen sijaan pinaattia. Maistuvaa, hyvää ja pysyy hemoglobiinitasokin ylhäällä. Nimenomaan baby pinaattia, normaalissa on turhan isot lehdet ja varretkin kuin puunrungot. Teen salaatit yleensä suoraan lautasille, joten tiskiäkään ei tule kuin parin lautasen verran. Öljyn kanssa kannattaa olla tarkkana, liika öljy pilaa salaatin todella nopeasti. 

Rouskuvaa keskiviikkoa!

 

Koti Ruoka ja juoma

Hiihtelemässä

Kouluaikoina vihasin hiihtoa kuin ruttoa. Niinpä nykyään on ihan todella todella todella kummallista tykätä siitä niin paljon. Sanoisin että tykkäämisen reseptinä ovat 1) vapaaehtoisuus 2) kunnon tekniikan opettaminen 3) välineet. Sitten ei muuta kuin ladulle vain ja huiskis.

01 jäljet lumella.JPG

Siitä on jänö mennyt. Mihin liekki ollut asialla.

02 ladulla.JPG

Kelpaa näissä maisemissa hiihdellä! Pyhä <3

03 puolimatkassa.JPG

Puolivälissä hiihtäjätär näyttää jo ihan tomaatilta.

04 salainen puro.JPG

Hangen alla solisee salainen puro.

05 extreme hiihtäjän taival.JPG

Extreme-hiihtäjälle, kun latu ei riitä.

06 Naava.JPG

Vanhat kuuset nyökkäilivät naavaparroissaan. Enää muutama kilometri, kyllä sinä jaksat.

07 Mänty.JPG

Mänty, kaunis ja kuninkaallinen.

08 Kaunis kuin punainen papu.JPG

”Kaunis kuin punainen papu” totesi mies kun laitoin sille kuvan itsestäni hiihdon jälkeen.

09 kioskiyrittäjä.JPG

Maailman suloisin pikku yrittäjä! Lomakeskus Lupon pihalla mehu maksoi eurrron. Oli pakko ostaa.

10 reitti.PNG

Kuinka hiihto sujui. Hyvinhän se, varsinkin kun vertaa edelliseen kertaan kun hiihdin räntäsateessa 40 min ja 4,19 km. 

 

Mulla on kaksi pientä yksityistä hiihdonopettajaa. Vanhempi heistä aloitti pari vuotta sitten opettamalla mulle tekniikkaa. Innostuin hiihdosta, minähän pääsin eteenpäin! Viime keväänä sainkin sitten koko setin, uudet nanosukset (ei tarvi voidella) ja hiihtoasun. Suksisetti on ostettu minulle ja siskolleni yhteiseksi ja ilahduttaa siis kaksinkertaisesti meitä ”etelän vareksia” täällä Pohjoisessa. 

Jos haluat opetella nollasta hiihtelijäksi, niin kannatan aloitusta hyvällä säällä, osta nanosukset ja kunnon vetimet. Paksussa toppatakissa hiihtäminen on kidutusta. Opettele tekniikkaa. Ja mikä tärkeintä, hiihdä aluksi yksin, omassa rauhassa. Katsele rauhassa käpyjä ja jäniksen jälkiä, kun hengästyttää.. Huonoina päivinä hiihdä vähän, kauniina päivinä tee ennätyksiä. Seuraile reittejäsi esim sport trackerillä, on mielenkiintoista katsoa miten hiihto on sujunut. 

* Hiihdon sponsoroi mamma

Hyvinvointi Liikunta