Kaikesta kauniista

Niin paljon jää kirjoittamatta.

Oltiin miehen kanssa viettämässä kylpyläviikonloppua Tallinnassa. Kuljeskeltiin käsi kädessä vanhan kaupungin katuja. Sain shoppailla uusia vaatteita Rotermannin alueella, käytiin syömässä hipsterikahvilassa ja kahvilla ihan normaalipaikassa. Olisin halunnut pussailla kylpylän suihkulähdekatoksen alla, mutta koska olin ihan älyttömässä flunssassa, sain vain pari säälisuukkoa koko matkalla. 

Mut meillä on kivaa yhdessä. 

Ystävänpäiväksi kokoonnuimme vanhalla tiimiporukalla erään kaunokaisen luo. Tämä ihastuttava rouvashenkilö oli loihtinut meille hyvää ja ruokaisaa salaattia ja ruoan päätteeksi hän ihan siinä kahvinkeiton lomassa nosteli pöytään ensin yhden, sitten toisen ja vielä kolmannen kakun. Voi nam. Laskimme että tutustumisestamme on 12 vuotta. Miten aika menee niin nopeasti? Mutta siinä on ihana istua. Olla just sä. Rakastaa ja saada rakkautta. Olla me.

Mä niin rakastan.

Käytiin miehen kanssa valentiinuksen illallistreffeillä. Meille sattui jokin maailmaa vihaava tarjoilija, joka näytti hyvin happamelta aina kun joutui meille ruokaa kantamaan. Asiaa ei yhtään auttanut meidän todella tasokkaat jutut, jotka jäivät aina kuumottavasti kesken, kun hapannaama ilmestyi pöytämme luo. Olin kaikkien noiden hetkien ajan hihittämättä. Kertoilimme toisillemme kauhutarinoita tyypeistä, joita olimme tapailleet tai joiden kanssa olimme seurustelleet. Kaikki tarinat kertoivat toisistamme ja minusta oli ihan hulvattoman hauskaa neuvoa miestä hankkiutumaan heti eroon muijasta, joka räjähtää jos sille puhuu ennen kuin se on juonut aamukahvia. 

Hyvää ruokaa, hyvää viiniä ja outo palvelu. Menen toistekin jos vain tarjoilijan saa valita itse.

Huomenna on hammaslääkäri. En tiedä mitä ne mulle aikoo tehdä. Muistin soittaa sinne klo 15.36 kun ajanvaraus sulkeutui klo 15. Ilmeisesti mulle tehdään hampaille suojakuoret yöksi. En tiedä mitä se tarkoittaa, mutta ilmeisesti popsin taas diapamia ennen sinne menoa. Kumma kyllä ei pelota ihan hirveästi. Taisi se edellinen kerta olla niin pelottava, ettei sen jäljeen osaa enää pelätä mitään. Tai no juurihoito on vielä kokematta. Toivottavasti en koskaan joudu kokemaankaan. 

Ois kyllä ihanaa, jos tää leukakipu loppuisi.

Haaveilen pikku matkasta Italiaan. Tein äsken budjetin isoista ostoksista. Mun pitää ostaa tietokone, ulkoinen kovalevy, lennot kotiin pääsiäiseksi ja sitten laitoin budjettiin myös kampaajan ja pikku matkan. En laittanut siihen velkaa mamille enkä Sisustussuunnitelmaa. Ilman niitäkin piti ensin poistaa kampaaja ja sitten pikku matka. Huoh. Miksi se maksaa niin älyttömästi, että menee kotiin katsomaan perhettään? Miksei Lappiin ole jotain kiinteähintaisia natiivialennuksia. Miksi minun piti silloin 11 vuotta sitten ihastua poikaan, joka asui täällä etelässä. Olis niitä poikia siellä Oulussakin ollut. Ja sielläkin on meri. Ja E. 

Mut täällä ollaan. 

Ja ehkä, jos ostan sen ulkoisen kovalevyn, niin voin vielä selvitä esim puoli vuotta tällä koneella mikä minulla on. Kunhan kuvat ja tiedostot saa talteen, niin ei se sitten haittaa vaikka tämä leviäisi. Sitten sitä vain marssisi silloin kauppaan ja ostaisi uuden. Ja velat pitää maksaa ennen pikku matkoja. Vaikka pikku matkat ovat elämän suola. Ja ei, se matka ei ikinä maksa sitä 300 € millä saa ehkä lennot ja hotellin johonkin. Siellä syö, juo, ostaa tuliaisia, viinejä ja vaatteita niin että hupsista menikin 600 €. Joten jäitä hattuun ja jatka unelmointia. 

Ja muistaakseni se hammassuojan teettäminenkin maksoi mansikoita. Joten taidamme pyyhkiä myös uuden tietokoneen hankintalistalta. Ulkoinen kovalevy on ihan hyvä. 

Suhteet Rakkaus Ystävät ja perhe Mieli

Lauantaina

Jos joku olisi kertonut teini-ikäiselle minulle, että tulet ajattelemaan luksukseksi tilanteen, kun on lauantai ja ehdit siivota. Se olisi tuhahtanut jotain rumaa ja roikottanut imuria vähän kovakouraisemmin ympäri kotia. Mut luksukselta se tuntuu. Ne kaikki illat, kun tulee kahdeksan-yhdeksän aikaan kotiin, ripustaa uimapuvun ja pyyhkeen kuivumaan ja istuu pari tuntia koneella ennen nukkumaanmenoa.. Tehokkaampi ihminen käyttäisi nekin tunnit siihen pieneen siivoamiseen. Ettei koti näyttäisi ihan kaatopaikalta ja sen siivoamiseen menisi koko viikonloppua. 

Mut mä en jaksa. Työt on kuluttavia ja jumpasta väsyy. Viikonloput olen viettänyt miehen luona paossa oman kodin kaaosta. Joko ihan omasta tahdostani tai sitten se ei ole kysynyt mitään ja vain huristellut mut sinne. Koti on vähän ahdistanut ja miehen koti on lähempänä kaikkea muuta. Monesti menen sinne iltaisin yllättäen vain nukkumaan, koska reittioppaan mukaan kotiin kestäisi 75 minuuttia ja miehelle 31. 

Joku sanoi, että nythän mä voin myydä tän kodin, kun oon asunut täällä kaksi vuotta. Mut en mä voi. Silloin mun pitäisi muuttaa. Mihin? Ostanko oman uuden kodin ilman miestä? Silloin ajattelisin, ettei me ikinä muuteta yhteen. Kaksi vuotta tässä iässä on paljon. Muuttaisinko miehen luo? En ihan vielä ole siihen valmis. Sen toisen valmiudesta en tiedä ollenkaan. Mitä jos haluankin asumaan ulkomaille? Tai muuttaisin Turkuun? Eli vaikka koti on sekainen ja kaukana kaikesta, se on mun koti. En luovu siitä vielä. Tuo joku on ollut joku ystävistäni ja tarkoittanut hyvää. Sanoin sen eilen itselleni samalla kun kerroin, ettei mun tarvi myydä asuntoa vaikkei se ihan täydellinen sijainniltaan olekaan.

Nyt tuli ihan hurja idea, et mähän voisin myydä ja ostaa uuden asunnon, sellaisen kun haluan jolloin mies joutuisi muutamaan mun luo. Mä voittaisin tän kumman luona asutaan taiston, jota sanattomasti käydään. Hmm.. Hmm..

Mutta ehkä mä jätän nämä suuret asiat hyrräämään mun päähän. Jotain tulee muuttumaan. Ei nyt, ei kohta mut puolen vuoden päästä. Mä tunnen itseni ja olen ollut liian kauan paikoillani. Mulla on raivostuttava tapa tehdä tilinpäätöstä elämästäni, kaataa koko koppa nurin ja tunkea asiat hieman eri tavalla sinne takaisin. Mut sitä edeltää tämä oman pään sisällä pohtiminen. En ole tyytyväinen nykyiseen, jotain pitää muuttua mutta mikä? Joten pysykää kuulolla rakkaat, älkää hämmentykö vaikka testailekin teihin ihan ihmeellisiä ideoita. Tarvitsen välillä vähän vastakaikua päänsisäisyyksiini joten puhun teoreettisista muutoksista. 

Mutta nyt takaisin aiheeseen, kotiin jonka haluan siistiksi ja kivaksi. Ja se siistiytyy vain sillä, että sitä siivoaa. Kohta se näytää tältä:

tulppaanit.jpg

 

Hyvinvointi Sisustus Mieli Työ