Arki on arkea ja hyvä niin

En ole oikeastaan koskaan ollut tyyppi, joka hiljentää tammikuuksi. Tanssilattioilla on tilaa, kun muut viettävät tipatonta tammikuutaan. Minä en vietä tipatonta. Minusta alkoholia ei tarvitse juoda niin paljon, että tipaton on tarpeen, voi juoda lasin tai pari tai kolme. Olen kuitenkin päättänyt, että vähempikin riittää, eikä viiniä tarvitse litkiä lasitolkulla lauantai-iltaisin. Mutta tämä ei ole tipaton, tämä on koko vuoden ja loppuelämän suunnitelma.

Olen kaivannut terveellisempää ruokaa. Ehkä se marras-joulukuun glögi, aurajuusto, piparimix tuntuu jossain 😉

Muutoin arki on aikalailla työtä, työtä ja työtä. Teen isoja juttuja ekaa kertaa elämässäni, täsmäytän kymmenien miljoonien raportteja ja laitan nimeni yhteystietoihin verottajalle, työttömyysvakuutusrahastoille ja tyyppien palkkatukihakemuksiin. Teen tämän kaiken oikeastaan tajuamatta kokonaiskuvaa. Yksittäiset asiatkaan ei ole tassuissa kiinni. Välillä mennään vähän sokkona mut pakko on mennä eteenpäin. 

Olen tosi väsynyt. En jaksa kirjoitella tänne kuulumisiani, sillä on tylsää kertoa olleensa taas 10 h töissä ja silti sähköpostissa on 73 lukematonta viestiä. En jaksa nähdä ystäviäni, joita en ole nähnyt vähään aikaan, sillä pelkään alkavani itkeä jos joku kysyy mitä kuuluu. Kuuluu sitä että väsyttää, kuuluu sitä että olen ehkä haukannut liian ison palan ja sen sijaan, että rauhallisesti ajan kanssa pureskelisin sen paloiksi menenkin paniikkiin ja tukehdun koko juttuun. Hei hei lupaava ura sitten juu. 

Mutta kun minä pystyn, minä pärjään ja minä opin. Kyllä tämä tästä. Ihan oikeasti. Uskon siihen ja luotan itseeni. Tällä alalla on vakio, että tammikuussa olen yhtä persoonallinen kuin ameeba. Että mietin kauhuissani elämäni olevan pelkkää työtä, en pääse urheilemaan joten siitä sitten suoraan illalla kotiin. Etten ikinä tapaa miestä ja perusta perhettä. Täytyykö edes mainita että olen ikävöinyt exääni enemmän kuin koskaan. Jännä muuten, että kun dumppaa jonkun, niin siitä tulee niin yksinäinen olo, että alkaa haikailla jonkin jo ihan todella historiallisen suhteen perään. 

Sitten tulee hetki kun muistaa nostaa katseen omasta navasta. Kävin eräs ilta moikkaamassa ystävääni ja hänen ihana masunsa oli kasvanut niin isoksi joulun aikana, että hihittelimme sille koko illan. Oli ihana saada pitää kättä vatsan päällä ja tuntea pikkuisen potkut. Tämän ystäväni luota lähden aina hymyillen ja sielu virkistyneenä. En tiedä mikä se taika on, mutta aion pitää siitä kiinni 🙂

Toinen ihanuus toivotti minut tervetulleeksi kotiinsa klo 23 kyläilemään. Sain nenäni eteen kaipaamani viinilasin ja lisäksi minut pakotettiin syömään, vaikka väitin ettei nälkä ollut. Olihan se kun alkoi syömään. Mietin siinä katsellessani hänen valmistautumistaan ulos, että minulla on kyllä kauniita ystäviä. Tälläkin tapauksella on ihanat mantelibambisilmät ja raikas nauru. Ei se sitä usko kun sille sanoo. Mutta onpahan kuitenkin. 

Tänään olen siivoillut kotona, estin kauniisti migreenin vierailun. Juttelin äidin kanssa pitkään puhelimessa. Palkitsin itseni kylppärin pesusta lämmittämällä saunan ja sitten vain loikoilin ja luin blogeja. Sain illaksi kotiinkuljetuksella ystävän, jonka kanssa oli hyvä istua sohvalla, juoda teetä, syödä ruisleipää ja vain olla. 

Joten ehkä tänä vuonna onkin tammikuu, jolloin olen hiljentänyt. Se tuntuu hyvältä.

Suhteet Ystävät ja perhe Mieli Työ

Vuosi 2014, mitä tuotkaan tullessasi?

Tänään on ollut hyvä päivä. Olen istunut 3 tuntia brunssilla Fazerilla ja höpötellyt. Pyörähtänyt vähän kaupungilla parissa liikkeessä katsomassa kaikkea ihanaa. Sitten kutsuin itseni kylään ystäväni luo ja teekupposen ääressä oli hyvä jatkaa vanhojen muistelua ja siitä livetä haaveilemaan tulevasta. 

Puhuimme siitä, mitä vuosi 2014 toisi tullessaan ja miten siihen voisi itse vaikuttaa. 

Minä halusin piirtää unelmakartan. Uskon, että jos jotain haluaa ja uskoo sen mahdolliseksi, se voi toteutua. Niinpä aloitin kartan piirtämisen vuodelle 2014 Pinterestiin.

Mitä sieltä löytyi?

Purjehtimista.

Saariston rengastie pyörällä. Tahdon.

Matkustelua. Kaupunkeja, merta, huviloita, erämaata, kukkaketoja, kavereita ja seikkailuja.

Rakkautta. Paljon pussailevia rakastuneita pariskuntia.

Ystäviä. Ei nämä asiat ole mitään ilman teitä.

Hulluttelua. En halua koskaan kasvaa niin aikuiseksi, etteikö pieni pöhköily ole paikallaan.

Tanssimista. Niin että jalkoihin sattuu ja mieluiten hyvässä seurassa, livemusiikin tahtiin.

Lapset. Ihanat kauniit siskontytttöni ja kaikki ne ihanat vauvat, jotka syntyvät ystäväpiiriini tänä vuonna. En malta odottaa!

Pulkkailua. Vanha häntäluuni on tästä eri mieltä, mutta kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu.

Luistelua. Vaikka siellä rautatientorin jääpuistossa. 

Hanko. Villat ja Kesä. (ja se rakkaus, mutta Hangossa on jo rakastettu. Voiko toivoa toista rakkauden kesää Hangossa?)

Puutalot. Te ihastuttavat. Teillä on niin monta tarinaa. 

Urheilua. Naisten kymppi, tennistunnit ja haluaisin saada rauhassa treenattua kropan timmiksi, energiseksi ja olon hyväksi ilman vammoja. Deal?

Suomen kesä. Se on niin kaunis.

Ilosaarirock. Ihanat Joensuulaiset pojat. Ootte kyllä varastaneet sydämeni muutaman kerran veikeydellänne.

Flow. Toivon, että paikalle ei saavu kovasti maallikkoja. Menkää örveltämään vaikkapa ruisrockiin. 

Välittämistä. Jotain mitä olen opetellut Kävikö Pahasti-kampanjan jälkimainingeissa, olemaan ihminen tuntemattomille.

Seikailut. Haluan tutkia enemmän kiemuraisia teitä, hypätä ensimmäiseen lähtevään junaan ja lentää lentokoneella kauas.

Heittäytymistä, rentoutumista ja irtiottoa omista raameistaan.

Ja se Rakkaus. Jokohan me törmättäisiin? Olen vähän väsynyt joko juoksemaan pakoon tai toteamaan, ettei tämäkään mies ollut se Mies. Olisin valmis, joten tulehan tänne 🙂 

dream_map_2014.jpg

<3

Nyt tämä kuukkeli lähtee nukkumaan, jotta hänellä olisi myös työpaikka vuonna 2014 🙂 

 

Suhteet Ystävät ja perhe Höpsöä Syvällistä