10 days to go

10 päivää laskettuun aikaan. Kymmenen. Mihin aika on oikeasti hujahtanut?

Välillä tuntuu, että päivät matelevat, enkä saa mitään aikaiseksi. Niinä päivinä olen usein kivuliaampi tai väsyneempi, enkä voimattomuuden takia jaksa lukea edes kirjaa tai selata puhelinta. Päiväunetkin on usein jääneet silti välistä, koska aivot käyvät samalla niin ylikierroksilla kaikkien ajatusten takia. Yöunet on myös vähentyneet vessassa ramppaamisen takia ja viime yönäkin neljältä olin jo täysin virkeä. Valvoin sitten puhelinta selaten aamu kuuteen, kunnes sain nukahdettua. Keho varmaan valmistautuu yöheräämisiin, joten eipä se nyt sinänsä haittaa. 

unnamed_0.jpg

Toisina päivinä sitten taas tuntuu, kuin en olisi raskaana ollenkaan ja jos en huomaisi isoa masua peilistä tai siinä vaiheessa kun yritän laittaa kenkiä jalkaan, nousta sohvalta tai pukea päälle, niin en välttämättä edes tietäisi että olen raskaana. Käveleminen onnistuu, jaksan tehdä kotitöitä paremmin ja on muutenkin energinen olo. Yleensä näinä päivinä vauva nukkuu masussa enemmän. Jännä muuten, että vauva havahtuu aina Roopen ääneen ja alkaa iloisena liikkumaan masussa, kun Roope juttelee vieressä mulle. Masussa köllivä vauva ja tuleva isi pitävätkin monia kertoja päivässä yhteisiä hetkiä ja yleensä jos vauva potkii mua kivuliaasti, niin Roope saa rauhoitettua vauvan pitämällä kättä siinä kohtaa, missä vauvan pylly on. Tekisi mieli laittaa tähän sata sydän hymiötä, koska se on vaan niin hellyyttävää, kun Roope juttelee vauvalle masuun.. ♥

10 päivää laskettuun aikaan ja välillä edelleen unohdan masun olemassa olon. Monesti tämä tapahtuu kotitöiden lomassa, kuten käännähtäessäni ottamaan rättiä lavuaarin takaa keittiössä ja samalla törmään masulla kaappiin. Sitten nauran itselleni, silitän masua ja pyydän anteeksi, että olin taas tohelo. Sängyssä hyvässä asennossa maatessani, en myöskään tunne masua mitenkään sen kummemmin ja saan rentouduttua jos ei ole kipuja. Nyt parina yönä olen taas herännyt pissahädän lisäksi supistuksiin ja aina mielessä käy, että ”joko?!” mutta ei.. Sitten ne taas laantuu. Toisaalta kyllä tässä nyt sen kolme vkoa maximissaan jaksaa vielä odottaa, kun takana on 9kk odotus. 

unnamed_1_0.jpg

Saa nähdä milloin pääsen laittamaan viestin läheisille, että nyt se on menoa. Toivottavasti pian! Eräs ystävä on veikannut vauvan syntyvän 9.10, mä itse veikkaan jotain 20.10. Roope juttelee vauvalle, että tällä viikolla saisi tulla ja Roopen isä sanoi, että olivat varautuneet tulemaan katsomaan vauvaa viime sunnuntaina. Iskä soittelee joka päivä, että joko supistelee ja muutkin läheiset kyselevät vointia. Onneksi he kaikki ovat kiinnostuneita, mua ei ainakaan haittaa kyselyt nimittäin. Tietääpähän, että meidän lisäksi vauvaa odottaa myös moni muu!

Karoliina

 

Perhe Raskaus ja synnytys

kaunis kuin koru

.. ja niinhän se onkin! Nimittäin imetyskoru. 

Viime viikolla mulle tuli Instagramissa viestiä Raskauskeiju.fi nimiseltä firmalta ja mulle tarjottiin mahdollisuutta yhteistyöhön heidän kanssaan. Luonnollisesti olin aivan ihmeissäni, koska se oli jo toinen yhteistyökysely parin viikon sisällä ja mulla ei ole ollut edes pienintä kuvitelmaa, että joskus joku haluaisi tehdä kanssani yhteistyötä. 

pa062879.jpg

Siis mun kanssa, joka juuri pari kuukautta sitten vasta pisti uudelleen blogin pystyyn! Ihan mahtavaa ja oon todella kiitollinen, joten luonnollisesti tartuin tarjoukseen ensin tutkittuani heidän sivujaan ja firman historiaa. Raskauskeiju.fi on siis suomalainen verkkokauppa ja perheyritys, joka myy lastenhoitoon, odotusaikaan ja äitiyteen liittyviä lastentarvikkeita. Verkkokaupasta löytyy raskaustesteistä ensikenkiin asti kaikkea mahdollista, niin äideille, kun lapsillekin. Ei siis ihme, että löysinkin sivustolta vaikka ja mitä ihanaa meille kotiin. Raskauskeiju.fi myy myös mm. imetyskoruja ja tämä on taas yksi niistä asioista, joista mulla ei ollut näin suurta tietämystä ennen raskautta.

 

pa062882.jpg

Imetyskoru on siis nimensä mukaisesti koru jota käytetään imetyksen aikana tai tietysti ihan muulloinkin. Vauva voi näpertää korun helmiä ja katsella värejä, eikä silloin ehkä niin hirveästi kynsi äitiä tai revi hiuksista. Sekin tietysti kuuluu asiaan ja saahan vauva äitiäkin tutkia, mutta joskus varmasti kynsiminen tekee kipeää ja vauvan huomion voi ohjata mielummin koruun. Korun helmet on turvallista BPA-vapaata silikonia (muoviteollisuudessa käytetty molekyyli, jonka on tutkittu vaikuttavan ihmisen elimistössä mm. hormonitoimintaan ja immuunijärjestelmään), eikä haittaa vaikka vauva sylissä ollessaan laittaisi suuhunsa korun – tietysti valvottuna! Silikoniset helmet eivät hajoa kovin hevillä ja itsekään en puremalla saanut sellaista hajoamaan. Helmet puhdistetaan helposti saippuavedellä ja nauhassa on auki vedettävä lukko vaaratilanteiden välttämiseksi.

pa062888.jpg

Sain valita Raskauskeiju.fi sivuston valmiiden imetyskorujen joukosta mieleiseni tai päättää itse millaisen haluan. Olen ihminen joka ei pizzeriassakaan ota koskaan pizzaa valmiista listasta, vaan aina valitsen sen johon itse saan valita täytteet, eli luonnollisesti myös imetyskorun kohdalla halusin valita itse värit ja missä järjestyksessä ne tulevat. Valitsin kaksi mustaa helmeä, kaksi metallinhohto valkoista ja yhden vaaleanpunaisen. Koru on kaunis juuri tuollaisena ja voisin haluta sen vaikka missä värissä, Raskauskeiju.fi sivustolta löytyykin monia ihania sävyjä, kuten marmori, helmiäinen ja hopea! Plussaa myös siitä, että koru ei myöskään näytä miltään imetystarvikkeelta vaan sopii mun vaatteisiin. Eilen imetyskoru siis tipahti postiluukusta ja olin niin innoissani avatessani kirjekuoren. Innoissani kauniista imetyskorusta ja innoissani ensimmäisestä yhteistyöstäni. Tänään kokeilin jo pitää korua jonkin aikaa kaulassa ja sitä oli omaankin käteen kiva näpertää!

Käykäähän tekin tsekkaamassa Raskauskeiju.fi verkkokauppa, jos aihe yhtään osuu lähelle teitä.

Karoliina

 

Työ ja raha Lapset Raskaus ja synnytys Raha