Kun en ole enää Nuori ja Kaunis

Kauneus on katoavaista. Ihminen vanhenee, kuihtuu ja hohto hälvenee. Tämän faktan oivalsivat ihmiset jo kauan sitten. Kaikkihan ei tämän faktan alle suostu taipumaan, joten osa päättää päivänsä vielä silloin kun ovat vielä nuoria ja kauniita, ja osa lähtee taistelemaan jo ennalta hävittyä battlea vanhenemista vastaan. Yks mun lemppari sotureista tän saralta on Hunter Tylo.  

Mitäänhän et saa mukaan täältä lopulliseen puumökkiin mullan alle ja pahimmassa tapauksessa hankiessasi kaikkea sitä mitä et voi edes pitää, harhauttaa se sinut siitä olennaisesta, elämisestä, täällä ja nyt. 

Miksi sitten nykyään kuitenkin tavoitellaan ikuista kauneutta ja täydellisyyttä? Onko se niin tärkeä että hautakivessä lukee että tässä makaa nainen jolla oli parhaimmat vatsalihakset tai vaaleimmat hiuslisäkkeet. Valitettavasti hetken mä olin sitä mieltä. Mun oli (liian pitkän) hetken tärkeämpää olla liian laiha kun ystävällinen mun läheisille. Mulle oli hetken tärkeämpää suorittaa treenit kun sopia treffejä ja lähteä kavereiden kanssa ulos. 

Itse ihannoin kauan, ja toisinaan ikävä kyllä vieläkin, liian paljon fitnessurheilijoiden kehonkuvaa ja elämäntapaa. Se omistautuminen koko hömpötykselle kokonaisuudessaan on niin koukuttavaa ja innostavaa! Tällä hetkellä minun mielestäni asia enää aiheuttaa vaan suurta ihmetystä ja kummastusta. Siis itseni kohdalla. MiksiMiksi ja Miksi? Miksi treenata itsensä muistuttamaan kuivaa ja auringossa palanutta oravan nahkaa tai vaaterekissä roikkuvaa henkaria? Mitä ja ketä varten? Onko elämästä nauttiminen ja tavallinen elämä niin tissiposkien hommaa nykyään?

Mä en enää keksi tähän tarpeeksi vakuuttaavaa syytä, omalle kohdalleni. Aiemmin kuvittelin että mua olisi helpompi rakastaa tai mussa olisi enemmän rakastettavaa jos tekisin kaiken täydellisesti tai näyttäisin täydelliseltä. Kuitenkin mä tiesin kokoajan että mä en voisi, tai edes haluaisi ,näyttää siltä koko(loppu) elämääni. Mahdoton ajatus tai tehtävä. 

Mun on kelvattava näin, ihan itsenäni. Tärkeimpinä ominaisuuksina ne mitä on mun sisällä ja sydämessä. Sillon ei tarvitse miettiä rakastetaanko mua vielä sillonkin kun en ole enää Nuori ja Kaunis. 

Sunnuntain konserttia odotellessa. 

http://www.youtube.com/watch?v=o_1aF54DO60

Suhteet Oma elämä Mieli Ajattelin tänään

Aamu(lehd)ista viimeinen

Tein eilen suuren elämänmuutoksen.

(Olen siirtymäriitin kourissa.Olen mahdollisesti terapian tarpeessa. No, ehkä ei niin vakavaa.) 

Peruin aamulehden tilauksen, tai no käytännössä katkaisin toistaiseksi olevan tilaukseni uuden laskutusjakson alkaessa. 

Anyhow, en siis vaan perunut Aamulehden tilausta, vaan luovuin jostakin mikä on ollut minussa jo kauan ja joka on ollut minulle hyvin hyvin tärkeää. Oma itsekäs hetkeni aamulla.

Ai miksikö luovuin siitä? Siksi että Hyvä Mies ajoi edelle. 

Asuessani ja ollessani vielä yksin, mun päivän paras ja tärkein hetki oli aamupalahetki Aamulehden kanssa. Niin kuin jo aikaisemmin on tullut selväksi, aamun mä haluan pyhittää täysin itselleni. Olla hiljaa ja ajattelematta ketään, tai kestää jonkun muun ihmisolennon pyörimistä jaloissa samaan aikaan. Silloin mä en vastaa puhelimeen, ovisummeriin tai mihinkään ulkomaailman signaaleihin, ellei ole aivan pakko.

Viime kertaisesta aamun itkupotkuraivarista kuitenkin viisastuneena, mä päätin että haluan kouluttaa itseni tottumaan siihen että Hyvä Mies saa herätä halutessaan samaan aikaan kuin minä ja se on ok. Mä haluan oppia pois näistä selkärankaan isketyistä vääränlaisista rutiineista, niin että niiden poisjääminen tai aamun tapahtumien järjestyksen muutos ei aiheuta mulle enää tilapäistä maailmanloppua. 

+ käytännön syyt: koska olen nykyään näköjään hyvin paljon enemmän yötä Hyvän Miehen luona kuin kotonani, Aamulehti on melko kallis lehti, ja koska en jaksa sitä juosten joka aamu hakea ja päivän vanhaa lehteä on hiukan hölmö lukea seuraavana aamuna, niin en näe mitään  Jiitä jatkaa tilausta. 

Kysehän ei ole siis pelkästään tästä hetkestä olla yksin aamuisin. Kyse on myös siitä että kun ryhtyy olemaan yhdessä toisen ihmisen kanssa se tarkoittaa sitä automaattisesti että oma aika vähenee. Joillekin, noh useimmille, se on kai asia jota on jo odotettukin, mutta mulle oman ajan hupeneminen on ollu stressaavaa ja epämieluisaa. Tämä johtuneekin kyllä suurimmaksi osaksi myös siitä että oman ajan vähenemisen myötä olen ”joutunut” luopumaan myös omista pakonomaisista rutiineista ja kummallisista tavoista tehdä asioita. Joskin siitä luopumisesta on kokoajan tulossa mieluisampaa. Sitä haluaa olla toisen kanssa ja ne hetket kun ilmoitan jo kaukaa etukäteen että tänää on My own time -päivä, tunti, kuukausi tai mitä ikinä, niin huomaan jo kohta ajattelevani että mitä mä tässä nyt oikeastaan yksin möllötän ja näpytän jo viestiä Hyvälle Miehelle.Kaksin vaan on paljon mukavampaa! Useimmiten. Ei aina.

Mutta koska hyvin usein myös yksioleminen tekee hyvää ja on ihan ok, päätän tämän memon oikeen oivalliseen Muikkuismiin.

”Sometimes someone needs silence and solitude, and it doesn’t mean there’s anything wrong.”

muikkunen.jpg

Suhteet Oma elämä Rakkaus Höpsöä