Liityin lahkoon

Mistä tietää siirtyneensä niiden huippu ällöttävien ja sekopäisten ihmisten joukkoon, nimeltä vastarakastuneet alkuhuumassaan? Siis sen joukkion, joiden pää on pilvissä ja jalatkin näyttävät kulkevan ainakin 20 cm maanpinnan yläpuolella. Joukkion, jonka lempiharrastuksia on toistensa selkään piirtely ja yhdessä kaupassa käyminen ja joiden tunnarina tuntuu soivan repeatilla Bon Jovin Always.

Sillä siirtyminenhän ei tapahtu tietoisesti tai niin että yksilö itse huomaisi siirtymäriitin olevan käynnissä. ”Jaha se on menoa nyt, takki käänty ja kaikki pessimismi ja kyynisyys jääkööt (ainakin hetkelliseksi) yksinään ruikuttamaan Ben&Jerry´s pikarit kainalossaan, muiden ’ooo niin itsenäisten mutta onnellisten’, sinkkujen kanssa.”

Ei. Se tapahtuu salakavalasti ja ikäänkuin ei tapahtuisikaan.Yhtäkkiä huomaat olevasi keskellä rakkauden hurjaa messua tai suviseuroja, ja ulospääsysi on blokattu kallioiden kokoisin järjestysmiehin. Ei sillä, et sieltä enää pois haluaisikaan vaikka järki yrittäisikin muuta huutaa.

Minä huomasin liittyneeni ko. lahkoon seuraavista seikoista:

  • Siitä kun parasta sunnuntai ajanvietettä näyttää olevan pussaileminen saunakamarissa kuin teinit salassa konsanaan, sekä vastapäisen rantaviivan tuijotteleminen onnellisen typerän näköisenä kun aallot lyö ja kolisee varpaiden päihin. 
  • Siitä kun autossa kumpikin kilpaa keksii laittaa Spotifysta soimaan entistä siirappisempia rakkauslauluja, kuten Mikko Von Hetrzenin Romanssi, Samuli Edelmannin Se viimeinen, Mikki Kausteen Onnellinen tai Popedan Vaisto vaatii toimimaan. Yök, meinas pirjot, yrjöt, jormat sekä muut pirkot lentää itseltäkin siinä (rakkauden yli-) nopeudessa. 
  • Siitä kun maanantaiaamun facebook postaus menee näin:

Muumimietteitä Maanantaihin ♥ 
”Minä tunsin itseni niin onnelliseksi, 
etten edes pelännyt tämän hetken menevän ohi.”
– Muumipappa

the-moomins-lulu_kururugi-32382745-800-600.jpg

  • Siitä kun yhä useammin löydän itseni keskeltä iltamaa jossa on vain pariskuntia tai ainakin suunnittelemasta sellaista
  • Siitä kun Afrikan tähden ja Unon pelaaminen sängyssä kaksin arki-iltana on hirrrrveen hauskaa. WTF
  • Siitä kun kuulumisia kysellään jo ”meiltä” eikä vain ”minulta”
  • Niih ja siitä kun kerron kuulumiseni monikossa sen yksikön sijaan.
  • Siitä kun molemmat hokee ”mä tykkään susta ihan hirveesti” -mantraa päivän aikana niin monta kertaa että vähemmästäkin luulisi jo menettävän merkityksensä. Vaan kun ei kuitenkaan, sama ralli jatkuu seuraavanakin päivänä. 
  • Siitä kun niinä harvoina päivinä kun en nää Hyvää Miestä, kirjottelen puhelimen muistion täyteen typeriä sanoja rakkaudesta ja siitä kuinka onnellinen olen nyt

  • Ja lopuksi se huolestuttavin seikka: Siitä kun toisen pierut ei ole enää ällöttäviä vaan muuttuu lähes ilonkaasun vertaiseksi elementiksi.

”Tätäkö se onni on” –kysyi Hyvä Mies sunnuntaiaamuna heti herättyään kietoutuneena Pieneen Tyttöön.

”Joo, tätä se on” –vastasi Pieni Tyttö. 

Kyllä olen menetetty tapaus. 

 

Suhteet Rakkaus Mieli Höpsöä

Ajatusten pätkiä Nizzassa

Departure

Jännä kuinka erilaista on lähteä reissuun kun on joku joka jää odottamaan sua kotiin. Sellainen ylitsepursuava into ”olen villi ja vapaa, ja voin kuolla vaikka keskelle Nizzan rantakadun vilinää jos siltä tuntuu” -tunne on huomattavasti hailakampi. Noh sitä tainnut olla enää juuri ollenkaan. Sitä jää ajatukset ja sydän osaksi kotiin jo lähtöportilla. Se osa heittää U-käännöksen portilla ja jää kielipitkällä rallattamaan sille toiselle osalle joka joutuu kuitenkin itsepäisyyden ja itsenäisyyden nimissä kulkemaan siitä portista ulos.

Vielä kuukausi sitten tuntui aivan hullulta ajatukselta että jäisin ikävöimään Hyvää Miestä reissun ajaksi. Saatika pieneen mieleeni mahtui ajatus siitä että ottaisin hänet mukaani. Ei, se tuntui siltä  kun olisi juuri suostunut kämppäkaveriksi Niko Saarelalle sardinipurkkiin.

Lähtöpäivänä kentällä, lähtöpusuja vaihtaessa, huomasin kuitenkin näiden ajatusten kääntyneen aivan ympäri. Ja suunnitelmani rakentaa itseni, yksin ja vain omilla rakennuspalikoillani, kokonaiseksi syömishäiriön jälkeen, on nyt muutamassa viikossa vesittynyt aivan täysin. Mun henkilökohtaiseen peliini, Huojuva torni, onnistui kuitenkin ujuttautumaan toinenkin osanottaja omine Lego palikoineen ja nyt rakennelma on jo hyvinkin haavoittuvainen niiden rakenteiden läsnäolon suhteen.

Perillä

Silmät tillittäen Nizzan nättiä kevätiltaa. Kun pakottautuu riisumaan takkinsa, istumaan alas ja pysähtymään ajattelemaan elämäänsä. Kun kaikki häiriötekijät ovat ulottumattomissa ja ainoa tehtävä sillä hetkellä on kumota yksi viinilasi kurkkuun, sitä havahtuu huomaamaan kuinka sitä yhtäkkiä on saanut kaiken. Sen kaiken mitä on toivonut ja mistä on haaveillut. Ihanan poikaystävän ja itsensä terveeksi. Samassa sitä kuitenkin havahtuu myös siihen ajatukseen kuinka paljon enemmän on nyt menetettävää. Silloin iskee hätäinen levottomuus. 

Mitä jos kaikki onkin harhaa? Mitä jos kaikki yhtäkkiä hajoaa? Mitä jos tapahtuu jotakin kauheaa joka on oman hallinnan ulottumattomissa?

Sitten mä huomaan että Toivo on kuitenkin voittanut Pelon. Vihdoin Toivo sai täyskäden! Bingon! Seitsemän oikein! Kaikki on sen arvosta, pakko olla. Epäusko vaan nostaa päätään ja alkaa kyselemään erinäisten jekkujen perään. Mitä tämä tulee maksamaan mulle tilinpäätöshetkellä? 

No en välitä enää. Nyt tuhlataan niin että budjetit ja tuloslaskelma paukkuu!

Viini ja tupakka Nizzan auringon alla, check. Ikävöinti hulluna, check.

kuva.jpg

 

Rakkautta tuliaisiksi, check. Syö jotain mitä et normaalisti suostuisi suuhusi laittamaan, check. 

No hyvää vappua

Mä olen nyt periaatteesta ja tietoisesti paennut vappua jo kahtena vuonna. Vappu, juhannus, joulu, uusivuosi ja muut ovat perhejuhlia ja siten myös rakastavaisten juhlia. Jotenkin mulla ollu sellanen olo et mulla ei oo ollu lippua niihin kemuihin joten en oo jaksanut hypettää sydämellä niistä siis enää aikoihin. Juu tyhmä mutta tosi ajatus. 

Tänä vappuna, paettuani Nizzaan, mä kuitenkin ikävöin vappua ja jopa niitä kamalalta haisevia pierukaasuja ruuhkaisella vapputorilla. Koska tänä vappuna mullakin olisi ollut pelle jota pussata vielä aamuyöllä juuri ennen laskuhumalan nuijanukutusta. 

Kuinkahan käy ensi vuonna. Pakkaanko pinkin matkalaukkuni jälleen vai joko sitä jäisi lentelemään kotisuomeen vappupalloksi räntäsateeseen. 

Kotimatkalla

Koti-ikävä kasvoi kuin pavunvarsi ihmemaassa kun Hyvä Mies lähetti viestillä tehtävän kuunnella Elastisen Kerrankin kappaleen. Tuli kuulemma minä mieleen. 

Ajatella, että joku oikeasti pitää musta minuna. Siis luonteeni ja olemukseni takia. Ei hiusvärin tai vaa’an lukeman perusteella. Ei sen takia että mä olen soma näyttelyesine käsipuolessa tai siksi että mä vaan satuin olemaan siinä sopivasti. Tämä Joku sattuu olemaan vielä äärimmäisen kiltti, kärsivällinen, rehellinen ja turvallinen Mies. Mun poikaystävä! Ja mä olen sanoinkuvaamattoman ylpeä ja onnellinen siitä. 

Mä luulen että en ole enää kaukana siitä että olisin halukas syömään sen paketillisen voita tarvittaessa. 

Suhteet Oma elämä Matkat Höpsöä