Mahdollisuuksien maailma

Joka kerta, kun astut ulos ovesta, voit tehdä päätöksen – päätöksen siitä, millaiseen maailmaan haluat astua.

Haluatko astua Pelkojen maailmaan vai Mahdollisuuksien maailmaan?

Haluatko nähdä ihmiset omaa etuaan tavoittelevina juonittelijoina, jotka kantavat taka-ajatuksia, ja ajatteletko, että ihmiset ovat epäluotettavia, tylsiä, tyhmiä, pinnallisia tai tiedostamattomia juntteja, tai että ihmiset puhuvat sinusta pahaa selkäsi takana? Vai näetkö jokaisessa ihmisessä mahdollisuuden, tilaisuuden oppia muista ja itsestäsi – uskotko, että jos ihmisille on hyvä, he vastaavat hyvyydellä, ja että suurin osa tapaamistasi ihmisistä pitää sinusta ja suurin osa ihmisistä on tutustumisen arvoisia?

Entä ahdistutko muutoksesta ja koet odottamattomat tapahtumat uhkaavina ja yllätykset stressaavina, masennut muuttuvista olosuhteista ja lannistut vastoinkäymisistä? Vai otatko vaihtelun iloisena vastaan, heittäydyt elämän virtaan ilman jarruja, uskot, että kaikille tapahtumille löytyy tarkoitus, ennemmin tai myöhemmin, ja että vääriä päätöksiä ei ole olemassa, on vain erilaisia mahdollisuuksia?

Onko maailma paha, planeettamme tuhoon tuomittu, ihmiset läpimätiä ja toivo menetetty? Onko maailma iloinen leikkikenttä, elämä hurmaava seikkailu ja ihmiset pohjimmiltaan hyviä ja tulevaisuus valoisa?

Kun seuraavan kerran lähdet kotoasi, tee tietoinen valinta. Ulkona odottaa kaksi maailmaa, ja omat ajatuksesi ovat avain kumpaankin.

Mikäli valitset viisaasti, niin Tervetuloa – Täällä meillä on aika huikeeta. 😉

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo

Paistamattomat piparit

Toissailtana Facebookia selaillessani bongasin ihmisten statuksista piparkakkubuumin. Lähes joka toinen tuntui askartelevan kotonaan pipareita ja piparkakkutaloja! Leivontahehkutukset ja sivuille postatut kuvat mestariteoksista olivat sen verran manipuloivia, että alkoi itsellänikin tehdä mieli.

Koska keittiöstäni ei löydy vehnäjauhoja eikä sokeria, ja uuniakin käytän pääasiassa astioiden säilytykseen, täytyi ottaa jälleen hieman vaihtoehtoisemmat menetelmät avuksi. Onneksi olin kesällä kaukoviisaana jemmannut kaappini perukoilleni raakapiparireseptin, joka pääsi nyt ensimmäistä kertaa kokeiluun.


Suosittelen raakapipareita etenkin keliaakikoille, sokerikammoisille, uunittomille ja kokeilunhaluisille, sekä teille, jotka tykkäätte piparkakkutaikinasta enemmän kuin valmiista pipareista – Tiedän että teitä on paljon!
Ohje on superhelppo ja pipareiden valmistamiseen menee korkeintaan vartti. Sopii täydellisesti kaltaiselleni kärsimättömälle kokkaajalle, joka ei jaksa muhitella ja vatkailla aineksia tuntitolkulla.

Tarvitset:
1dl Manteleita
1 rkl Manteli- tai pähkinäöljyä
2 Taatelia
1tl Kanelia
1 tl Jauhettua neilikkaa
Noin 1 cm pala inkivääriä
1-2 rkl Paksua hunajaa
Ripaus laatusuolaa
(Kaikki luomuna, jos mahdollista!)

Surauta mantelit hienoksi monitoimikoneella tai jollain muulla tarkoitukseen sopivalla hilavitkuttimella. Lisää taatelit ja öljy ja hienonna. Lisää vielä mausteet ja hurauta huolella sekaisin. Lisää lusikallinen hunajaa ja sekoita. Lisää hunajaa, kunnes taikina on tahmaista ja muovailtavaa. Kauli taikina paksuksi levyksi ja leikkaa söpöillä piparkakkumuoteilla siitä palasia. Mitä paksummat palat ja pienemmät muotit, sitä paremmin tavara pysyy kasassa. Voit myös pyöritellä raakapiparkakuista pieniä palleroita, jotka ovat ehkä helpommin käsiteltäviä.
Voilà! Piparkakkujen teko ei ole koskaan ollut helpompaa!

 

♥ Virpi

Hyvinvointi Hyvä olo