Kun itsestä huolehtiminen unohtuu

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mä olen tänä syksynä laiminlyönyt omaa hyvinvointiani. Tämä voi olla muotitermi, mutta oikeasti kiire on ollut päivän, viikon ja kuukausien sana. Aamulla olen lähtenyt töihin kouluun, sieltä usein toisen duunin, eli kirjoitustöiden välttämättömiin tapaamisiin niin että työpäivät ovat venyneet 12-tuntisiksi.

Siitä sitten kotiin tekemään kotiasioita. Ja huomaamaan, etten ennen kello iltayhtätoista ole hetkeäkään ollut tekemättä jotain. Kun illalla olen rojahtanut sänkyyn, pää on ollut edelleen täynnä kymmeniä tekemättömiä hommia. Samassa rytäkässä, kun tahti on kiihtynyt, olen unohtanut itseni. Urheillut olen viimeksi heinäkuussa (kai). Ja oma ruokavaliokin on ollut jotain kiireessä suuhun napattua energiaa. Take away –ranskiksia , suklaapatukka tai sitten aivan liian pitkän ruokailutauon jälkeen syöty jätti-iltapala.

Mun elämässä tapahtuu aika suuri muutos heti ensi maanantaina. Kerron siitä lisää huomenna postauksessa, mutta sen voin jo sanoa, että joskus elämässä on tehtävä radikaaleja ratkaisuja, jotta voi keskittyä olennaiseen. Kukaan ei voi tällä tahdilla vetää pitkään. Tai ehkä voi, mutta mä en halua. Aika on ollut niin kortilla, että olen joutunut unohtamaan lähes kaikki kivat menot, koska tuntuu, että olen pakollistenkin (jotka nekin tosin kivoja usein) takia olen liikaa pois perheen luota. Sinne ovat jääneet kynsihuollot, kamujen kanssa kahvittelut ja kivat blogikutsut.

Maanantain suuren muutoksen lisäksi päätin, että mun tärkeä tehtävä on alkaa huolehtia myös itsestäni ihan konkreettisesti. Mua katsoo nimittäin nykyisin aamupeilistä väsynyt ja kulahtanut nainen, jollaiseksi en koskaan ole halunnut muuttua. Päätin, että liikunnan ja ennen kaikkea ulkoilun on PAKKO tulla osaksi mun elämää. En ota nyt mitään suureellisia tavoitteita, kunhan vaan saan takapuoleni liikkeelle. Happea aivoille, iholle ja mielelle.

En myöskään aio vetää spirulinaa kaikkia päiviä, mutta ehkä hyvä aamusmoothie ja super food –lounas voisivat kuulua jatkossa mun elämään. Niin ja vitamiinit, joita en oikeasti syö kuin flunssassa (jolloin se on jo myöhäistä), voisivat myös olla uuden Karoliinan kamuja.

Sain blogin kautta testiin Puhdas+ -merkin Suomessa valmistetut Hair– ja Youth –kapselit*, sekä hain vielä apteekista Berocan, Berocca Boostin ja vahvan D-vitamiinin Minisunilta. Niin ja maitohappobakteereja toki, joita olen syönyt kevään kamppiksesta lähtien. Jos tällä setillä saataisiin mimmiin myös lisäeloa. Haluaisin, että keväällä peilistä katsoisi onnellinen, tasapainoinen ja terve nainen, jonka kasvojen harmaaseen sävyyn olisi tullut annos väriä. Ihan luomusti sisäistä, eikä vaan poskipunapaletista napattua.

Kerro sun paras hyvinvointivinkkisi! Onko se jokin lisäravinne, aamusmoothie, ruokavaliomuutos, liikuntatapa, meditaatio tai jokin muu? Tämä on myös haaste kaikille teille hyvinvointibloggaajille. Te jos ketkä, olette tämän alan ammattilaisia. Help me!

-Karoliina-

P.S. Mm. näistä asioista mä puhun maanantaina Cafe Köketin babybrunssilla klo 10.00

*saatu

Seuraa Kolmistaan-meininkiä myös Instagramin, Facebookin, Bloglovinin, Blogilistan, sekä Eskon ja Karoliinan twittereiden kautta.

Kommentit (19)
  1. Mehulingolla kyllä. Ja nyt kommentoin kirjaprojektiasi ihan väärässä paikkaa, mutta aivan mieletöntä! En lue muita blogeja koska muissa ei ole säilynyt mielenkiinto. Olet loistava kirjoittaja ja täällä on yksi tulevan esikoiskirjasi varma ostaja ja lukija! Tsemppiä projektiin ?

  2. Kun peiliin katsoo, huomaa että on itsensä unohtanut. Nyt syksyn tullen on minulla uudet unohtuneet tuulet puhaltamassa. Aamiaisen jälkeen lähdemme sauvakävelemään noin 3km. Päivällä teen smoothieta itselleni. Nyt on uusi kätevä laite ja halpa. Lounaalla aina salaattia vaikka minua laiskottaa sen teko. Yritän olla syömättä karkkia, pullaa tai keksiä sillä laihtua pitäisi.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *