Sokerittomat granolapallot välipalaksi tai herkutteluun!

// Kaupallinen yhteistyö: Paulúns //

Muistatte varmasti, kun olin alkuvuodesta liki kolme kuukautta ilman minkäänlaista lisättyä sokeria. Oman itseni haastaminen alkoi joulun herkuttelujen jälkeen ja jatkui maaliskuun loppupuolelle, kunnes astmani roihahti tulille. Silloin isolla annoksella syöty kortisonikuuri sai aikaan JÄRKYTTÄVÄN sokerihimon ja samalla täysin sokeriton aika jäi (ainakin toistaiseksi).

Tosin. Vaikka täysi sokerittomuus jäikin, muutti tuo aika ajatteluani herkuttelusta varmasti lopullisesti. Tajusin, että herkutella voi myös ns. hyvin ja ravintorikkaasti. Että ei ole pakko kieltää itseltään herkkuja, mutta voi päättää, millaisia herkkuja syökään.  Enkä yhtään ihmettelisi, jos ottaisin taas tässä lähiaikoina sokerittomuuden taas teemakseni. Vaikka sitten jouluun asti?

Viime kevään sokerittomuuden aikana tutustui ruotsalaiseen Paulúns-tuotemerkkiin, jonka tuotteisiin ei ole lisätty sokeria ja jotka muutenkin ovat ravitsemuksellisesti tasapainoisia, hyvän ravintosisällön omaavia ja lisäaineettomia. Paulus tuotteiden motto kuuluukin näin: Syö hyvin – Voi hyvin. Kiteyttää kaiken oleellisen. 

Alkuvuodesta esittelin teille tämän sushi bowl -reseptin ja nyt kerron superhelpon reseptin siitä, kuinka Pauluns-granolasta saa aikaa herkullisia, makeanhimon selättäviä energiapalloja, jotka menevät niin perjantai-illan naposteluun kuin vaikka lapselle välipalaksikin ennen iltapäivän urheilutreenejäkin.

Paulúns Paleo Supergranolan ainesosat perustuvat paleo-ruokavalioon eli siihen "kivikauden ruokavalioon", jonka tavoitteena on puhdas, ravintorikas ja luonnollinen ravinto, joka koostuu muun muassa siemenistä, pähkinöistä ja marjoista. Paleogranolat sisältävät kauttaaltaan myös paljon kuitua ja proteiinia.

 

Energiapallot Pauluns-granolasta (15-20 kpl)

 

  1. Pilko taatelit.
  2. Jauha taatelit tehosekoittimessa tasaiseksi tahnaksi.
  3. Lisää maapähkinätahna ja aluksi ½ dl vettä.
  4. Anna koneen käydä ja lisää loput vedestä kunnes massa on tasaista.
  5. Sekoita granola ja taatelitahna kulhossa tasaiseksi massaksi.
  6. Pyöritä massasta käsin pieniä palloja tai painele uunivuoan pohjalle leivinpaperin päälle.
  7. Peitä ja laita pakkaseen noin 30 minuutiksi tai kylmään muutamaksi tunniksi. Säilytä kylmässä.

 

Tämmöistä herkkua tänään! Pallurat sopii muuten todella hyvin myös treenin jälkeiseksi pikaenergiaksi. 

 

-Karoliina-

Kommentoi