FITNESSKEVÄT: Treenipäiväkirja

 

kriselda_fit by sofia

Hurjaa, miten aika on mennyt niin nopeasti! Nyt ollaan puolessa välissä Fit by Sofia –treenejä, johon kuuluu ohjelman lisäksi tiukka ruokavalio.

Viime viikkoina muista some-kanavistani ei ole voinut jäädä huomaamatta, että treenaamisesta on tullut osa arkea. Vähän jopa harmittaa, jos ei jonain päivänä ehdi salille. Ja ei – fitnesslavat eivät häämötä tulevaisuuden suunnitelmissa, vaan tarkoituksena on tehdä ihmiskoe, jossa laitetaan elämä kuntoon perinpohjaisesti salitreenin ja kunnon ruokavalion avulla.

 

Koska moni on kysellyt ohjelmasta, niin ajattelin vähän avata rakennetta treenipäiväkirjan muodossa:

 

Maanantai

35 min. aerobinen

Rintalihakset + kädet

 

Tiistai

35 min. aerobinen

Jalat + pakarat

 

Keskiviikko

35 min. aerobinen

Plyometrinen treeni

 

Torstai

35 min. aerobinen

Olkapäät + vatsat

 

Perjantai

World Jumping –trampoliinitunti Esportilla

Selkä + takaolkapäät + vatsat

 

Lauantai

GRIT Cardio –tunti Esportilla

 

Sunnuntai

Lepopäivä

 

kriselda_fit by sofiakriselda_fit by sofia

 

Päivän aerobinen on useimmiten ylämäkitreeni, koska se on jopa tehokkaampaa kuin juokseminen. En ole ikinä ollut mikään salikeskusten ryhmäliikunta-tyyppi, mutta onneksi Esportilta löytyy ihan mieletön tuntivalikoima! Lajeja on tarjolla hot joogasta lyhyempiin 30 minuutin tehotreeneihin, kuten GRIT Cardio -tuntiin. Tunnilla tehdään nopealla intensiteetillä liikkeitä, joiden välissä pidetään taukoja. En ollut aikaisemmin tiennyt, että kropan saa hapoille noinkin lyhyessä ajassa. Tehokasta!

Lyhyet tunnit pelastavat kiireisimpinä päivinä ja ohjaajat pitävät huolen siitä, että saat nollattua pään edes hetkeksi! Itse huomaan keskittymiskykyni olevan parempi, kun päivään mahduttaa yhden nollaavan treeniin – oli se sitten omatoiminen plyo tai HIIT taikka ohjattu tunti!

 

Tällä viikolla on tulossa myös ruokapäiväkirja, joten pysykäähän kuulolla!

 

 

Kuvat: Emilia SeppänenTreenivaatteet: PUMAKengät: New Balance/Good Kicks

 

 Lue myös:FITNESS-VOHVELEITA & VEGAANI-NUTELLAAuustreenaajan pelastus 

Kommentit (2)
  1. Vitsi oot kyl kova muija! 🙂

    1. Hahah! Kiitos, yritetään 😀 Burn out on aika lähellä.

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *