Helpoin kesäherkku: kahden ainesosan ”jäätelö”

Banaanipohjainen jäätelöhuijaus eli nice cream on aivan loistava keksintö. Pakkasen kautta blenderiin heitetyn banaanin koostumus toden totta muistuttaa ihan oikeaa jätskiä, ilman tippaakaan lisättyä sokeria tai kermaa.

Periaatteessa banaanin kanssa voi yhdistää mitä vain. Raikas herkku syntyy vaikka mansikoista ja vadelmista banaanin kaverina, täyteläinen makupari taas banaanista ja maapähkinävoista. Tämä yhdistelmä oli omalla lautasellani tällä kertaa. Koska tykkään sattumista jätskissä, käytin maapähkinävoita jossa on mukana myös isompia palasia.

image2.JPG

Sain inspiraation tähän yhdistelmään At Maria’s -blogista, mutta jouduin vähän säätämään ohjeen määriä. Blenderini ei suostunut pyörittämään vain parin banaanin massaa, ja kieltämättä halusin annoksistakin reilumman kokoiset. 😉 Lisäsin myös maapähkinävoin määrää suhteessa banaaniin, jolloin massaan jäi makuuni riittävästi ihania maapähkinävoipyörteitä.

Banaani-maapähkinävoi nice cream

2 annosta

  • 3 kypsää banaania
  • 2 rkl maapähkinävoita sattumilla, esim. Urtekramin crunchy peanut butter

​Viipaloi banaanit ja laita pakkaseen noin kolmeksi tunniksi, kunnes ovat kohmeisia mutta eivät aivan kovia. Sekoita banaanipalat blenderissä tasaiseksi massaksi. Lisää joukkoon maapähkinävoi ja sekoita. Jos massa suli liikaa, siirrä se vielä hetkeksi pakkaseen. Tee palloja jäätelökauhalla ja nauti pian, sillä tämä herkku sulaa nopeasti!

Hyvinvointi Ruoka ja juoma Liikunta

Tavoitetta kerrakseen

DSC_0021.JPG

Ajattelin mennä syksyllä juoksemaan Tukholman puolimaratonin, lipsahti suustani kun PT kyseli juoksuohjelman tavoitteita.

Tai lipsahti ja lipsahti, olin kyllä jo aiemmin heittänyt ajatuksen puolivakavissani ilmoille sekä miehelleni että siskolleni. Molempien rohkaisevien sanojen jälkeen puolikas ei tuntunutkaan enää ihan niin hullulta ajatukselta. Silti sanottuani sen ääneen PT:lle, mietin hetken aikaa että sanoinko tuon oikeasti ääneen? Aionko todella jaksaa treenata koko kesän niin tavoitteellisesti, että pääsisin syksyllä puolikkaalle?

Joo, tehdään ohjelma sen mukaan, PT totesi silmää räpäyttämättä.

Ilmeisesti siis aion. 

Ihmiselle, joka ei ole koskaan juossut kymmentä kilometriä pidemmälle, ajatus toisen kympin juoksemisesta sen ensimmäisen päälle tuntuu ainakin vielä tässä vaiheessa vähän samalta kuin yllä olevassa kuvassa: hypyltä kylmään veteen.

Mutta hei, onhan tässä vielä treeniaikaa jäljellä. Tukholman puolikas juostaan nimittäin vasta 12. syyskuuta.

Jottei odotus kävisi turhan pitkäksi, ajattelin mennä hiukan harjoittelemaan juoksutapahtumaan osallistumista: osallistun Midnight Runiin elokuun lopussa. Siinä vaiheessa sen kympin on parasta sujua jo leikiten!

Suhteet Oma elämä Liikunta