Ananas, blogi, chili, Del Rey

Aa niin kuin suosikkihedelmäni ananas. 

Bee kuin blogi. Ehkä olen toitottanut tätä jo neljäkymmentäviisi kertaa, mutta tästä tekeleestäni on tullut minulle tärkeä ja hyvän mielen tuova harrastus. Välillä tuntuu hassulta ajatella, että tässä nyt naputtelen jorinoitani nettiin ihmisten näkyville, mutta niin tämä touhu on vain imaissut minut mukaansa. Ja olen tavannut aivan ihania tyyppejä siinä sivussa! <3

img_4739.jpg

Helmikuiset mekkoiltamat <3

Chili. Tykkään melko tulisesta ruuasta.

D niin kuin Del Rey, fanitan neiti Lana Del Reyta. (Annan jopa anteeksi Tropicon, kun Lana on vaan muuten niin huippu. Kaikkihan me joskus sorrumme överikliseisiin ja kaikki nyt joskus käyvät reilusti siellä metsän puolella).

Emotionaalisuus. Olen välillä vähän turhankin tunteellinen, enkä voi suhtautua mihinkään vain puolella fiiliksellä.

Fazer, voi vitsi kun tekisikin mieli pähkinäsuklaata tähän kahvin kylkeen.

Gambia, unelmoin aina Afrikkaan matkustamisesta.

Hiomapöly. Sitä on meillä nyt kotona aivan joka paikassa.

Iloisuus. Olen ainakin yleensä melko hyväntuulinen tapaus.

20140117-133826.jpg

Voihan vanha koti! <3

Jeans. En ole varmaan muistanutkaan hehkuttaa vielä, että olen löytänyt hyvän kilpailijan farkkuhuijari Dr.Denimille. Noita Cubuksen uusia farkkumalleja ei meinaan turhaan mainosteta tuolla yläbannerissa: menin, sovitin ja ostin High Waist Hannahit ja ovat aivan ässät!

Kahvi, maidolla. Olen koukussa kofeiiniin. 

img_4368.jpg

 

Lukutoukka. Olen pienestä asti viihtynyt nenä kirjassa. Viime aikoina olen lukenut taas aivan liian vähän, mikä saa minut surulliseksi. Antakaa minulle yksi iltapäivä, sohva, teetä ja jokin Alice Munron teos, kiitos. (Ai niin! Muistinpa juuri, että en ole vastannut kirjahaasteen viimeiseen osaan!)

Muuttaminen. Ihan. Hirveää. Mitä päässäni liikkui kun selitin, ettei muuttaminen voi meidän perheellä olla kovin vaikeaa, ”kun eihän meillä sitä tavaraakaan niin paljoa voi olla tässä asunnossa”? Niin, kysynpä vaan. 

Nipistää. Joskus, jos näen epätodellista unta, nipistän itseäni kuten sanonta neuvoo. Ei auta, uni jatkuu ja olen ihmeissäni. 

O kuin opiskelu. Vaikka tykkäänkin opinnoistani, niin välillä kiire ja stressi syövät kaiken ilon niistä. Se, että teen myös oman alani juttuja opintojeni ohessa, saa minut myös jatkuvasti kaipaamaan jo työelämän puolelle, että pääsen sillä lailla kunnolla töihin.

Perhe, elämäni tärkein asia.

lomogram_2014-04-01_07-34-38-pm_0.jpg

Q Tähän en keksi oikeastaan muuta, kuin että ala-asteiässä parhaan kaverini sukunimi alkoi Q:lla, ja olin aika ylpeä kun osasin kirjoittaa hänen sukunimensä oikein niin monen kirjoittaessa sen aina väärin. 😀

R Red Hot Chili Peppers. Tähän tekisi mieli kirjoittaa 4-ever, laittaa monta huutomerkkiä ja sydäntä, mutta en kehtaa.

wp_000180_1.jpg

Chilipippurit Ratinassa 2012

Syli. Paikka, johon poikani ei tule koskaan olemaan liian iso, ja paikka jota kaikki tarvitsevat välillä.

Tampere. Voi vitsit miten rakkaaksi tämä kaupunki onkaan vuosien varrella käynyt heti alkukankeutemme jälkeen. 

Unettomuus. Olen pienestä asti viettänyt aina toisinaan unettomia kausia, etenkin kesäisin. Harmi, kun enää en voi kirjoitella yökaudet runoja ja ahmia kirjoja, ja sitten päivällä vetäistä itseni hiekkaisen rantapyyhkeen päälle nukkumaan. Ainoa asia, jota kaipaan ikävuodessani viisitoista.

Vaahtoaminen. On pari puheenaihetta, joihin en voi ollenkaan tarttua ilman, että alan vaahtoamaan asioista. Nämä liittyvät usein epätasa-arvoon tai kulttuurin tuottamiin sukupuolimalleihin. 

Xylitol, pitäisi syödä enemmän purkkaa, tehdä siitä tapa.

Ystävät, tietty. <3

993934_10200841533815346_1537025554_n.jpg

Kylläpäs iski ikävä. 

ZZ top. Harmi kun missattiin vahingossa lipunmyynti silloin pari kesää sitten.

Åland. Rakastan ahvenanmaan saaristoa. Vietimme kaikki lapsuuteni kesät veneillen, ja Ahvenanmaan pikkusaarilla tulee olemaan aina soppensa sydämessäni. 

Äiti ja äitiys.

img_5919.jpg

Öljymäinen aurinkovoide, kesän lempparituotteeni. En oikeesti keksinyt tähän mitään.

Suhteet Oma elämä

Kiitos kauniista eleistä

Minä ärsytän itsekin itseäni tällä hetkellä, kun valitan jatkuvasti vaan kiirekiirekiire. Tässä paletissa tuntuu olevan  vain niin monta juttua, että aika tuntuu loppuvan joka suunnalta kesken. Ja juuri kaiken tämän härdellin keskellä ystävälliset eleet tuntuvat ehkä merkittävämmiltä kuin koskaan. Viime syksynä aloin kampanjoimaan inhimillisyyden ja toisten huomaamisen puolesta ja olin aivan järkyttynyt ihmisten välinpitämättömyydestä. Nyt täytyy sanoa että voisin laittaa vastakohtaisen kampanjan pystyyn. Viime viikkoina meidän perheemme on saanut niin paljon mukavia ja sydämellisiä eleitä toisilta, että en voi muuta kuin huokaista onnellisena siitä, että näitä ihmisiä löytyy.

lomogram_2014-04-01_07-34-38-pm.jpg

Jossain mielen sopukoilla on tieto siitä, että nämä viimeiset lumet ja jäät sulavat kohta, että nyt voi jo sanoa talven olevan takana.

Olemme saaneet kantoapua painavien huonekalujen kanssa tutuilta ja tuntemattomilta, sekä kaikkea mahdollista jeesiä remontista, ruuanlaitosta ja lapsenhoidosta lähtien pojan isovanhemmilta. Ystävä ilmestyy uuden kotimme oven taakse suklaan ja kukkasten kanssa juuri silloin, kun kahvibreikki olisikin tarpeen. Kun aikataulut pettävät yllättäen ja vanhan asunnon siivoamisessa meinaa tulla kauhea paniikki kiire, syöksyy asuntoon muuttava ystäväni apuun, eikä loppusiivoustressi tunnu yhtään niin kurjalta yhdessä jutustellen ja tehden. Hiekkalaatikon reunalla uudet naapurimme kutsuvat perheemme syömään, ettei meidän tarvitse siellä remontin keskellä alkaa kokkailemaan vaan pääsisimme valmiiseen pöytään (!!). 

Tiedättekö, näitä ihmisiä vaan on ja löytyy. Pieniä ja isoja asioita, joilla jokaisella on aivan suunnattoman suuri merkitys. On ihan sanaton olo. Minä olen sitä tyyppiä, jolle avun pyytäminen on yksi maailman vaikeimmista jutuista ja jonka on aivan lapsellisen vaikeaa myöntää, jos joskus on vähän rankkaa. Nyt on ollut todella kasvattavaa myöntää, että ei ihminen pärjää aina vaan itse. Toivottavasti minä saan vielä mahdollisuuden laittaa tämän kaiken ystävällisyyden kiertämään eteenpäin. Kiitos.

<3

Kiitos myös viime postaukseen tulleista kommenteista. Luin niitä illalla kännykästä tosi väsyneenä, ja tulin tosi tosi tosi hyvälle mielelle. <3

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Ajattelin tänään