Taidan haluta mekkoni silkkipaperissa

Ella F tutustutti minut yhtenä syksyisenä lauantaina vaatemerkki Noa Noaan. Kuljeskeltiin liikkeessä heti ovelta tarjotut skumppalasit käsissä, hypisteltiin jokainen vaate läpi ja löysimme yhdessä minulle  ”runotyttömekon”, joka on nykyään yksi lempivaatteistani.

Tampereellahan ei Noa Noan putiikkia ole, mutta kerran kun piti tehdä kouluhommia eräänä päivänä klikkailin itseni näpsäkkäästi Zalandon sivuille, joilta löysin kuin löysinkin Noa Noan vaatteita. Ihailin noita boheemin naisellisia vaatteita aikani, ja klik klik ostoskorissani olikin kohta muutama alelöytö. 

img_5903.jpg

Hain neuletakkini ja keväisen mekon lähi-Siwasta, kannoin valkoisen pahvilaatikon kotiin ja aukaisin muovipussit. Jo siinä vaiheessa oloni oli vähän, että plaah. Että ei tullutkaan sitä (skumppalasin aikaansaamaa?) innostusta, ja tosi paljon odottamani mekko oli ryppyinen, eikä harmikseni istunutkaan. Ei ollut sovituskoppia, ei Ellaa verhon takana, avuliaita myyjiä häärämässä, muita mekkovaihtoehtoja tai lopuksi silkkipaperiin ja paperikassiin kiedottavia ostoksia. Nyt mekko odottaa pakkausmuovissaan lähtöä takaisin sinne lähi-Siwaan. En kuitenkaan voinut olla miettimättä, olisiko mekko näyttänyt kivemmalta sileänä henkarissa myyjän tuoman alusmekon kanssa, olisiko se silloin saattanut päätyä minulle. Onneksi neuletakki oli juuri sellainen monikäyttöinen ja laadukkaan tuntuinen löytö kuin arvelinkin!

Tulin tämän ns. ostosreissuni jälkeen kuitenkin siihen päätökseen, että ehkä nettishoppailu ei ole minun juttuni. Hassua, sillä ajatustasolla sehän kuulostaa juuri minun jutultani: on muuttoa, on töitä, opiskeluja ja perhe-elämää. Yhtälöön mahtuu kaupoissa kiertelyä hyvin harvoin, ja vaikka kevään hankintalistallamme keikkuu muutamia juttuja, niin nyt ne taitaakin jäädä keikkumaan paikalleen ajanpuutteen vuoksi. Ja tämä kaikki johtuu vain siitä, että haluan hypistellä vaatetta ja selata myös muita vaihtoehtoja. Juuri nyt haluaisin vähän sitä silkkipaperia ja kädessä keikkuvan paperikassin.

Itse merkkiä kohtaan innostukseni ei kuitenkaan ole laantunut, sillä minuun iskee Noa Noan naiselliset, siistit, leikkisät ja samalla boheemit asut edelleen. Kerrankin löysin ”kuin itselleni tehdyn” vaatemerkin, ainakin tällainen olo minulle jäi syksyiseltä ostosreissulta! Seuraavaa Helsinki-pyrähdystä odotellessa siis.

Onko muuten kellään käynyt vastaavasti nettiostosten kanssa? Miten te nettikauppavirtuoosit hoidatte homman, kaipaatteko ikinä sitä itse ostokokemusta, vai peittoaako todellisten löytöjen aiheuttama riemu kaikki konkreettiset ostostilanteet?

Huomenna onkin jo perjantai eli TGIF vai miten se nyt meneekään? 😉 

Ps. Se Suurpiirteinen bataattikeitto onnistui, ja vieläpä perunanuijalla ja sähkövatkaimella soseutettuna, kun muut vehkeet ovat jo muuttolaatikoissa! Oli niin hyvää, ja sooloilin vielä pinnalle vuohenjuustoa ja pinjansiemeniä. Perjantaiyöhön asti kerkiää vielä osallistumaan Mieliruokaa-arvontaan!

img_5907.jpg

Muoti Oma elämä Ajattelin tänään Trendit

Mieliruokaa-arvonta

*Yhteistyössä Books on Demand

img_5891.jpg

 

Jokin aika sitten sain sähköpostia Books on Demandilta, josko haluaisin tutustua Sara Karlssonin Mieliruokaa-keittokirjaan ja arpoa teille oman kappaleen. Minua ensin vähän nauratti, ai että keittokirja-arvonta minun blogissani? Minun, joka paistaa raakoja leipiä ja unohtaa avokaadopastastakin yrtit pöydän ollessa täynnä nälkäisiä vieraita? Sitten tutustuin kirjaan, ja esipuheen toivotus ”Tervetuloa maailmaani. Jos rakastat ruuanlaittoa, en voi luvata, että löydät kirjoituksistani mitään mielenkiintoista.” herätti huomioni.

img_5895.jpg

Kirjaa selatessani hihkaisin ääneen: minun teepannuni!

Esipuheessa Sara K puhuu yhdessä syömisen ja hyvän ruuan iloista, helposta ruuanlaitosta ja onnistumisen riemusta. Kaikki kohdat osuvat minuun. Rakastan ruokaa ja ruokahetket ovat parasta mitä tiedän. En kuitenkaan jaksa käyttää ruuanlaittoon pitkiä aikoja (paitsi joskus poikkeustilanteissa viikonloppuisin), vaan tahdon hyvää ja mielellään suht terveellistä ruokaa kohtuullisessa ajassa lautaselleni. Silloin kun opin jotain uutta minimalistisen kokoisessa keittiössämme kehun itseäni ääneen ja lauleskelen kattaessani astioita pöytään. Viimeksi opin väkertämään itse sushia ja olin aivan lapsekkaan ylpeä itsestäni. Oikeesti kato, mä tein nää, ei ollutkaan yhtään vaikeeta, taisin sanoa aika monta kertaa miehelleni.

Mieliruokaa-kirjan reseptit ovat täynnä tuoreita kasviksia ja hedelmiä. Sara kertoo satsaavansa luomuun – siinäpä asia, jossa meidän taloudessa olisi petrattavaa. Iltapäivällä aion täyttää ostoskärryni muun muassa. bataateilla, porkkanoilla, sellerillä ja kurpitsansiemenillä, sillä Suurpiirteinen  bataattikeitto ei voisi enää enempää kuulostaa minun jutultani. 😉 Ja koitan valkata luomua!

img_5894.jpg

Olen viettänyt monta vuotta kasvissyöjänä, ja yhä sekasyöjänä valitsen mieluiten kasvisvaihtoehdon. Kevätvalo on saanut minut himoitsemaan marjoja ja hedelmiä, ja kirjasta löytyi monta herkullisen oloista vinkkiä. Omistan tasan yhden keittokirjan entuudestaan, mutta tuntuu ihan erilaiselta selata käsin kirjan lehtiä ja kauniita kuvia kuin klikkailla reseptejä netistä. Kuka tietää, jospa meidän tulevaan uuden kodin keittiöön tuleekin pieni keittokirjahylly? Hmm… 

img_5897.jpg

Haluan kokeilla bataattikeiton lisäksi ainakin Gluteenitonta siemenleipää tuliaisiksi keliaakikko-äidilleni, Pavlovaa, Punajuurikeittoa ja Thaimaalaista papaijasalaattia tässä heti kun muuttokiireiltä ehdin. Nyt harmittaa, ettei meillä ole mehustinta. Sara Karlssonin muuten löytää täältä Lilystäkin Sara K-blogista.

Nyt seuraa se tosi mukava osuus, eli saan arpoa yhden kirjan myös teille! Arvontaan voi osallistua perjantaihin 21.3.2014 kello 23.59 asti kirjoittamalla sähköpostiosoitteensa ja vaikkapa nimeämällä oman mieliruokansa kommenttiboksiin.

img_5901.jpg

 

*Blogipostauksen kaupallinen asetelma on seuraava: sain Mieliruokaa-kirjan BoD:ilta, sekä myös teille arvottava kappale tulee heidän tarjoamanaan

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä Kirjat