Huonekaluprojektit, ensimmäinen osa!

Pikamoikkauksena tulin vilauttamaan esimakua huonekaluprojektistamme. Eilen kannoimme pölyn ja roskan peittämän mustan nahkanojatuolin ulos auringonvaloon, ja aloitin huolellisen puhdistusoperaation. Nojatuoli on kuulemma vuosikymmeniä sitten kuljetettu pois huutokaupasta, ja sen ottamisesta on saanut viisi markkaa, kun se ei meinannut mennä kellekään kaupaksi. Ja mehän ihastuimme siihen välittömästi pölystä ja roskapeitteestä huolimatta! 😀 Se istuu aivan loistavasti havittelemaamme 50-60-luvun tyyliin. Nyt nojatuoli odottelee nahankäsittelyainetta ja jalkojen kunnostamista. Olen kuitenkin sitä mieltä, että nojatuoliin saakin jäädä vähän eletyn elämän merkkejä.

1960-luvulta peräisin oleva tv-taso sai minut myös heti hihkumaan innosta. Niin cool! 

20140308-154109.jpg

Aarteemme ovat jakaneet lähipiirimme mielipiteet ”vau miten siistejä löytöjä” ja ”mitä ihmeen vanhoja romuja te oikein haalitte”- leireihin. 

Kumpaan tiimiin asetut? 😉

Koti Sisustus

Pilkuilla liikenteessä

Ihanaa naistenpäivää upeat naiset!

Naistenpäivän ”tarpeellisuudesta” käydään aina välillä käytävän keskustelua. Sen vastustajat meinaavat, että naistenpäivä jos mikä on epätasa-arvoa, sillä missä on miestenpäivä. Minusta, hanakasta tasa-arvon puolestapuhujasta ja välillä ärhäkkäästäkin feminististä, on ihan huippua, että kalenteriimme on merkattu maaliskuun kahdeksas ihan vaan meille naisille. Mikä olisikaan parempi päivä olla ylpeä omasta sukupuolestaan ja korostaa omaa naiseutta, sen kaikessa monimuotoisuudessaan. Tasa-arvo ei tarkoita sukupuolen häivyttämistä, vaan sitä, ettei sukupuoli velvoita, rajoita tai pakota. On miehiä ja naisia, ja kaikki saavat olla mitä tahtovat sukupuolesta piittaamatta. Kaikki sukupuolet ovat yhtä tärkeitä ja arvokkaita. 

Minun naistenpäiväni aamu starttasi reissulla raikkaan keväiseen järvimaisemaan. Huonekaluprojektiimme bongaamamme sohva nimittäin löytyi mieheni papan mökin aitasta, josta sen kävimme taiteilemassa alas ja kiikutimme verhoilijalle. Napattiin hyytävän kylmässä tuulessa asukuvat, sillä tahdon näyttää teillekin kietaisupuseron, jonka löysin Lindexin Holly&Whyte-mallistosta.

 

img_5794.jpg

Olen aivan ihastunut tuohon paitaan! Menee vähän siistimpänä asusteita vaihtamalla, tai sitten tällä tavoin rennosti farkkujen ja tennareiden kaverina.  

img_5836.jpg

Paita: Lindex Holly&Whyte, farkut H&M, tennarit Converse, arskat viime kevään D&G-löytöni.

 

Skool, ladies!

 

Muoti Oma elämä Ajattelin tänään Päivän tyyli