Kusmi-tauko

Aamulla kurkku pisteli varoittavasti, hanskat tuntuivat liian ohkaisilta ja kirjakassini liian painavalta. Päätin, että tänään minua ei näy take away -kuppeineni yliopiston tietokoneluokassa, vaan teen meidän keittiönpöydän ääreen oman työskentelypisteen. Täällä naputtelen prosetyötä viltti niskassa ja yritän olla sortumatta kaikkiin pieniin puuhiin joita alan tehdä aina kotona opiskellessani. Kurkun kutittelu on saanut minut tänään kaipaamaan teetä aivan erityisesti, ja melkein hypähdin tasajalkaa ilosta muistaessani laivareissulta bongaamani Kusmi-aarrepaketin.

(Pitäisiköhän minun muuttaa tämä teeblogiksi, sillä aion tehdä taas postauksen teestä.)

marraskuu13_012.jpg

Availin onnessani pieniä peltipurnukoita, enkä osannut päättää ottaisinko ginger-lemonia, Imperial labelia jossa on vihreää China-teetä appelssiinin, vanilijan, kanelin ja lakritsin vivahteilla, rose greenia, spearmint green teetä vai mansikkaista vihreää. Tälläisistä ongelmista minä suorastaan tykkään. Nuuhkin puruja ja huokailin mielessäni, että voi kun nämä ovat niin nättejäkin. 

marraskuu13_022.jpg

Sitten joskus kun nuo purkit ovat kaikki tyhjentyneet teepannuuni, aion säilyttää ne ja muuttaa korurasioiksi.

Pohdin juuri, että tälläisiä kotiopiskelupäiviä pitäisi ottaa useamminkin. Kuka on sanonut, että minun pitää työskennellä luennottomina päivinä juuri yliopistolla kirjojen, paperikasojeni ja word-tiedostojeni kanssa, jos voisin tehdä saman kotona villasukissa ja collegehousuissa, vilttiin kietoutuneena, sytyttää tuikku palamaan ja juoda pahvimukien sijasta kahvini ja teeni omista Mustaviinimarja-kupeistani ja murustaa näppäimistölle croisanttia?

marraskuu13_025.jpg

Teentuoksuista tiistaita teille ihanille.

Suhteet Ruoka ja juoma Oma elämä

Maan söpöin kirppis

Siinä kasitien varrella, kolmekymmentä kilometriä Raumalta Turkuun ajettaessa on Laitila. Ja kun sen ainoista liikennevaloista kurvaa pari kertaa vasemmalle, pääsee Vihtorinkadulle jonka varrelle, elokuvateatterin alakertaan, on kaverini pistänyt pystyyn symppiksen pop up -kirpputorin. 

kollaasit4.jpg

Eräs kaveriporukka tuumasi yhteistuumin, että olisi kiva laittaa ylimääräiset vaatteet kiertoon. Ja pian syntyi Kinokirppis. Kirpputori on auki viikonloppuisin 15.12 saakka lauantaisin kello 10-15 ja sunnuntaisin kello 12-15.

marraskuu13_183.jpg

Vaatteet on aseteltu kauniisti ja siististi, paidat löytyvät kokojärjestyksessä, mekot omalta paikaltaan, neuleet rekeiltä roikkumassa ja korut ja laukut takanreunuksille ja hyllyille ripoteltuna. 

marraskuu13_168-001.jpg

Kirppiskierroksen jälkeen voi hörpätä vielä kahvit, jota iloiset myyjät keittelevät tiskin takana. <3

marraskuu13_188.jpg

Tyhjillään oleva ravintola on herännyt ihan uudelleen eloon tyttöjen toimesta.

2013-11-24_marraskuu13.jpg

marraskuu13_177.jpg

marraskuu13_170.jpg

Pöydiltä, henkareilta, hyllyiltä ja rekeiltä voi bongata kaikkea mitä tyttöporukan ylijäämistä voikaan löytyä: mekkoja, laukkuja, takkeja, kenkiä, astioita, ja lastenvaatteillekin on varattu oma nurkkauksensa. 

Suosittelen lämpimästi poikkeamaan jos vaan lähistöltä pääsette. Väitän nimittäin, ettei kirpputori voi tästä enää kivemmaksi mennä!

Muoti Oma elämä Ajattelin tänään Ostokset