Sataa ropisee

 

Heippa hei! Täällä kirjoitan taas sitruuna-inkivääri-teekupponen vieressä höyryämässä, olen aivan koukussa tähän. Vaikka Lilyn asukuvaviikko hiukan lässähti loppuaan myöten osaltani, tarmokkaasta alusta huolimatta, niin paikkaan nyt hiukan jälkikäteen tilannetta. 😉 Nimittäin tästä ”päivän asustani” saan loistavan aasinsillan päivän kulkuun, ja toiseksi, asu edustaa minulle ihan täydellistä rentoilukokonaisuutta jossa kipittää muutamasta paikasta toiseen tämänkaltaisena päivänä.

syyskuu_2013_002_0.jpg

Keinonahkatakki – Veromoda

Neulemekko – Mango

Leggarit – Cubus

Kengät – Converse

Pipo – mieheni pipolaatikosta kähvelletty

 

Tämän päivän voisi laittaa sanakirjaan, kohtaan Sateinen syyskuun maanantai : Päivän to do -listat voi vetää huoletta yli, sillä nämä maanantait vietetään kotona flunssaillen. Eli poika on edelleen sen verran kipeä, että pysytään kotona. Täytyy myöntää että salaa osa minusta oli iloinen, kun aamulla ei tarvinnutkaan pakata meitä pojan kanssa vesisateeseen ulos. Harmittaa kuitenkin pikkumiehen puolesta, ottaisin niiin paljon mielummin itselleni tuon pöpön.

Onneksi poika ei ole kuitenkaan kovin kipeä, ja ollaan sitten puuhailtu kaikkia sadepäiväjuttuja yhdessä. Palapelejä, satukirjoja ja pitkiä lego-torneja. Poika nukahti ylimääräisille päikkäreille kainalooni, ja katselin siinä jakson Mad Meniä koiraa rapsuttaen. Enhän voinut toki nousta koulujuttuja tekemään ja häiritä pientä potilasta. 😉 Käytiin lääkärissä, ja saatiin määräys pysyä vielä pari päivää kotona. Tuntuu vain, että poika alkaisi kaivata jo vähän enemmän virikkeitä ja ne palapelit ja kumppanit kyllästyttämään.

Mitä te muut puuhailette lasten kanssa sadepäivinä? Onko mitään (potilaalle sopivia) vinkkejä? Entä mitäs sanotte, jos laitan tänne joskus asukuvia?

 

Muoti Oma elämä Päivän tyyli

Pannukakkusunnuntai

Halusimme varmistaa mahdollisimman pehmeän laskun alkavaan viikkoon, ja mikä olisikaan parempi keino tähän tähän tarkoitukseen kuin järjestää iltapalaksi pannarikestit. Pellillinen pannukakkua, omppuhilloa, kermavaahtoa ja lyhdyt ja tuikut palamaan, siinä se.

syyskuu_2013_023_0.jpg

Jos iltapalan kattaa näteillä serveteillä ja herkuttelee vatsan täyteen pannaria, niin alkavan viikon on suorastaan oltava ihan huippu.

syyskuu_2013_020-001.jpg

Innostuin perjantaina mööbelseeraamaan ja siirsin pöydän ikkunoiden eteen. Siirtelin huonekaluja kuin manian vallassa, kurvasin Ikeaan parantamaan säilytysratkaisuja ja lopputuloksena on hiukan järjestyneempi koti. Luovuin ajatuksesta että meillä pitäisi huonekalujen osoittaa, että tässä on olohuone, tässä keittiö, kun ne kerran yhtä suurta tilaa ovat. Heti muuttui fiilis kivemmaksi ja avarammaksi.

syyskuu_2013_018.jpg

Makkariin muutti hieman lämpöä mummin vintistä.

En ole mikään sisustaja (varsinkaan tässä väliaikaisasunnossa), mutta jonkinlainen järjestely/puunausvimma minuun on iskenyt. Ja kun sellainen tälläiseen laiskimukseen iskee, niin onhan siitä otettava kaikki irti. 

Syytän ehkä näitä pimeneviä iltoja ja lämmönkaipuuta.

Letkeää sunnuntai-iltaa <3

Suhteet Sisustus Oma elämä Ystävät ja perhe