Nilkkurirakkautta

 

Näiden kenkien kohdalla minä koin klassisen Carrie-momentin: mieleni kiljahti ”Hello, lover”, ja taisin hypähtää kerran jopa ilmaankin.

syyskuu_2013_001_0.jpg

Carrie-vertaus ei toisaalta ole kovin osuva minun kohdallani, sillä en tunnustaudu varsinaiseksi kenkäfriikiksi. Toki pidän kauniista kengistä ja laadukas työ saa minut onnelliseksi, mutta minun hankalanmuotoisen jalkani kohdalla vaikeasti löydettävä mukavuus yleensä voittaa (eli monet monet kengät jäävät kauppaan).

Tälle syksylle minulla oli kuitenkin yksi tavoite kenkien suhteen: löytää täydelliset mustat nahkanilkkurit. Vaatimuslistallani oli käveltävä korko, mukavuus, klassisuus, nätti muotoilu, yhdisteltävyys, materiaalina laadukkaan tuntuinen nahka ja värinä tosiaan jo mainitsemani musta. Näiden kenkien ilmestyessä eteeni Biancossa ymmärsin, että listaltani oli koko ajan puuttunut tikkikuosi ja kultainen vetoketju. Minun sydämeni suorastaan pamppaili jännityksestä vetäessäni popot jalkaani. Ja ne tuntuivat mukavilta, jihuu!

syyskuu_2013_002_1.jpg

Kyllä näillä kelpaa kopsutella syyskatuja pitkin (toivottavasti useammankin syksyn)! Pohjia ja korkolappuja taidan kyllä vilauttaa suutarille jo hyvinkin nopeasti, sillä ne tuntuvat hieman epäilyttävän sileältä kohta jääpinnan saavia kävelyteitä ajatellen. Mutta silti: jihuu!

syyskuu_2013_004.jpg

Erään pikaisen kaupunkireissun päätteeksi päätin myös, että taisteluni tuulessa kääntyilevien ja rikkoontuvien halpissateenvarjojen kanssa päättyy nyt. Kunnostusta kaipaavassa sekä pinttyneessä ovivanhuksessamme roikkuu tästä eteenpäin jämäkkä, suuri ja kivan näköinen sateenvarjo. Alkutestauksen jälkeen en voi kuin ihmetellä, miksi olen näinkin kauan yrittänyt taistella hepposten halpissateenvarjojeni kanssa!

Joten terveisiä vain syksylle, bring it on!

 

 

Muoti Oma elämä Ostokset Trendit

Esineet, jotka eivät koskaan joudu vinttiin tai kirppikselle

Olen todella tiukka meille kulkeutuvien esineiden suhteen: ei mitään ylimääräistä. Tällä mentaliteetilla raivaan kaikki ei-käytössä olevat tavarat pois, olivat ne sitten vaatteita, kenkiä, astioita tai leluja joilla ei enää leikitä. Meillä ei ole myöskään lähes mitään koriste-esineitä (jos valokuvia ja kynttilöitä ei lasketa), sillä minusta tuntuu että ne vain tekisivät vähistä neliöistämme entistä ahtaammat. 

Eilen siivotessani laitoin kuitenkin merkille, että kyllähän meilläkin muutamia esineitä on, joilla ei ole mitään käyttötarkoitusta tai ehkä myöskään varsinaista sisustuksellista arvoa. Minun materiaalinen tunteettomuuteni ei yllä näihin aarteisiin, ne ovat täällä tarinansa, eivät minkäänlaisen muun funktion vuoksi. Hymyilyttävät vaan. Olen kantanut osaa näistä mukanani jo vuosia, muutosta toiseen niiden on vain löydettävä paikkansa kodistani.

kollaasit2.jpg

1. Lautanen Portugalista, jonka aikanaan täytin minua tuosta matkasta muistuttavista asioista. Teepussi teepaketista jota join tuolla reissulla iltaisin, ystävänauha muistona kästittämättömästä ystävällisyydestä jonka kohtasin elämäni yhtenä karmeimmista hetkistä, rannalta löytynyt simpukka, käyttämätön postimerkki. En tule unohtamaan tuota matkaa koskaan, tai myöskään luopumasta tuosta kummallisesta lautasestani. Onko siitä tosiaan jo seitsemän vuotta?

2. Minun kanssani pari vuotta asuneen kissan kaulapanta. Tämä asuu oikeastaan nykyään myös tuolla Portugali-lautasella.

3. Nalleavaimenperä parin-kolmen vuoden takaa. Ystäväni toi sen minulle kesken työpäivän suklaalevyn kanssa. Suklaan söin kyllä, nallen säilytin.

4. Melko kärsinyt keltainen kukkanen, keikkui hiuksissani Himos-festareilla 2008.

5. Mexicosta ostettuja Cohiba-sikareita, joille piti ostaa sikarilaatikko ja mieheni lupasi polttaa näitä joskus jonkin juhlan kunniaksi. Ovat jo pilalla, mutta ei raaskita heittää noita poiskaan, sillä ne muistuttavat siitä iltapäivästä ja tinkimisen riemusta kun nuo ostimme.

6. Ikoni on lahja ystävältäni, ja se kulkee aina kirjahyllyssämme.

syyskuu_2013_047.jpg

Kulhollinen reissuilta kerättyjä simpukoita.

 

syyskuu_2013_041.jpg

Polttarimuistot taitavat saada  myös aarre-nimikkeen itselleen.

syyskuu_2013_052_0.jpg

Ystäväni antama laatikko, johon olen koonnut kaikenlaisia pojan vauvajuttuja ensimmäisiltä viikoilta. Mm. vaatteet joissa hän kotiutui sairaalasta, jalan ympäri kulkenut ranneke ja onnittelukortteja. 

Löytyykö sieltä kiintyviä säilyttäjiä, armottomia poisheittäjiä vai jotain tältä väliltä? Tästähän voisin oikeastaan tehdä haasteen! 🙂 Jos joku innostuu tarttumaan tähän, laittakaa ihmeessä sitten linkkiä kommenttiboksiin.

Suhteet Sisustus Oma elämä Ystävät ja perhe