Omassa arjessa

Aika kiirettä pitää, mutta halusin pitää pikku kahvibreikin ja tulla kertomaan kuinka kivaa on olla taas kotona. Vietettiin lähes koko mennyt kuukausi miehen kesälomaa anoppilassa ja minun vanhempieni luona, oli hääjärjestelyjä siellä täällä, parit polttarit ja yhdet häät, toki oltiin hiukan täällä kotonakin mutta menossa silti koko ajan. Juuri nyt pyykkikone pyörii, poika nukkuu vihdoin päikkäreitä, koira makaa tassut pystyssä säkkituolissa, ulkona sataa ja minä juon kahvia omasta kupista. Ah.

elokuu2013_001_0.jpg

Purettavia kasseja olisi vaikka kuinka vielä, siivottavaa ja nuo perhanan tenttikirjat tuossa vieressä odottamassa, mutta silti niin ihanaa olla omassa kodissa taas. Meidän minikaksiossa keskellä kaikkea vilskettä.

elokuu2013_003-001_0.jpg

Kaasoni piipahti aamupäivällä, päivitettiin kuulumisia ja hääpäivän aikataulua, ihmeteltiin sitä kuinka pian h-hetki jo koittaakaan. Jännittää! Poika näytti tietysti kaikkia temppujaan ja väläytteli hymyjään ystävälleni, ja siinä temppuilun lomassa paukautti makuuhuoneen oven kiinni: ”katso, olen jo näin iso poika että osaan sulkea itse oven”. Ja minä huomasin kauhukseni, että ovenkahva tältä puolelta oli taas irronnut (meillä on sellaiset vanhat paksut ovet joiden kahvat irtoavat tämän tästä, vaikka niitä kuinka ruuvailisi ja kiristäisi)! Jouduin aivan paniikkiin. Sellaiseen mitäpitäätehdämitäpitäätehdä???-olotilaan. Ikkunakin oli raollaan, vaikka lapsilukossa kylläkin. Neiti kaaso oli heti skarppina ja etsi työkalupakista ruuvimeisselin aikeenaan irrottaa kahvan toisesta ovesta siirtääkseen sen makuuhuoneen oveen, mutta minä löysin tässä välissä sydämentykytyksiltäni ja säntäilyltäni oikean kahvan. Poikakin pelästyi kun ryntäsimme ryminällä makuuhuoneeseen, ja ripustautui minuun kuin pieni koalanpoikanen. Päikkäritkään eivät maistuneet, kun reppana meni hiukan ylikierroksille tuosta tilanteesta. Onneksi kahva löytyi ja onneksi ystäväni oli meillä, muuten olisin soittanut varmaan palokunnan murtamaan oven!

Nyt hiukan tenttikirjoja tähän väliin, mutta ai että, sanoinko jo kuinka kivaa on olla taas täällä. Omien tavaroiden keskellä oman perheen kesken, keittää kahvit päikkäriaikaan ja saada ystäviä höyryävien kupposten äärelle istumaan. Seuraavat pari viikkoa tulevat olemaan aika vauhdikkaita, mutta kunhan muistan välillä ottaa rennosti, pitää niitä kahvi tai teetaukoja, kuunnella musiikkia, vetää viivoja to do-listoista jotta ne näyttäisivät mukavammalta ja iltaisin painautua miehen kainaloon niin kaikki on hyvin. Kyllä meidän tiimi nyt yksistä hääjärjestelyistä ja (tärkeästä, ääh) tentistä selviää täysijärkisinä! 

Hakuna matata, kaverit!

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Ihanissa häissä

elokuu2013_012-001.jpg

Eilen pääsimme puhaltelemaan saippuakuplia vastavihittyjen ystäviemme päälle. Oli ihanaa heittäytyä kauniiseen ja rentoon hääjuhlaan omien häästressailujen ja tenttipaineiden alla, vähän liikuttua ja nauraa, syödä hääkakkua ja juoda mitä mielikuvituksellisimmilla nimillä varustettuja drinkkejä.

elokuu2013_021.jpg

Muistin hetken aikaa olla esimerkillinen bloggaajakin, ja pyysin miestäni ottamaan kuvan hääjuhlien luottomekostani. Tykkään tuosta Rillsin silkkimekosta ihan hirmuisesti, ja vaikka nämä olivat jo kolmannet häät joita tanssin tuo päällä, luulen että se tulee kulkemaan mukanani jatkossakin. Luottovaatteet ovat kyllä parhaita, etenkin silloin jos saapuu Tampereelle ”kaikki on hukassa” -kriisin vuoksi tunti ennen hääjuhlan alkamista ja lähettää miehen Stockmannille muistilappu kourassa ostamaan sukkahousuja. Minun oli tarkoitus testata hääkenkiäni, mutta nekin olivat mystisesti kadonneet, niin kuin kaikki muukin sinä aamuna. Onneksi noihin nudekorkkareihin voi aina luottaa!

Oli kyllä aivan mielettömän ihanat ja hauskat häät! Täsmälleen hääparin näköiset rempseän rennot mutta kauniit juhlat, ja kaikilla tuntui olevan tunnelma katossa. Olen niin onnellinen ystäviemme puolesta että he ovat löytäneet juuri toisensa ja nyt ”naija pärräyttänneet” -kuten hääauton takaikkunakin julisti! 

Kuten jo sanoinkin, teki tosi hyvää vaihtaa miehen kanssa hetkeksi vapaalle. Tänään on maistunut croisantit, jaffa ja vanukas leffamaratonin kylkiäisenä, jos nyt sitten meidän häihin asti skarppaisin hiukan ihan oikeesti! 😀

Onnea vielä H&S! <3<3

Muoti Oma elämä Ystävät ja perhe Päivän tyyli