Olipa kerran briejuusto, ja kuinka kiukkuni meni pilalle

Tiedättekö sen tunteen, kun kesken riidan tai yleisen kiukuttelun toinen sanookin jotain hassua tai ihanaa, ja suupielet alkavat nykiä ihan väkisin ylöspäin. Tosi ärsyttävää, siinä sitten yrittää olla kiukkuinen ja menettääkin kaiken uskottavuutensa kun alkaa naurattaa. Kun periaatteessa haluaisi olla vielä kiukkuinen, mutta ei enää olekaan.

Kuten tänään jo facebookin puolella kerroinkin, minulle kävi tänään vähän niin. Olin juuri lietsonut itseni oikein sellaiseen kunnon mökötykseen, imuri kädessä siinä kolistelin makuuhuoneessa, mutta mieheni pilasikin suunnitelmani täysin. Sen sijaan että hän olisi lähtenyt mukaan kinasteluuni, hän kävikin kaupassa ja kohta keittiössä minua odotti herkullinen brunssi. No kiukuttelepa siinä sitten! 

heinakuu13_001_1.jpg

Myönnetään, minä kuulun ruualla lahjottavaan ihmisryhmään. En vain osaa olla enää kauhean vihainen (ja kiukutteluni tärkeydestä kertoo varmaan sekin jotain, etten edes muista mistä koko juttu lähti!) jos kupissani on ihanan tuoksuista teetä ja lautasellani croisantteja, briejuustoa, karjalanpiirakoita, munakokkelia, ja ja… 

heinakuu13_003.jpg

No, sunnuntaimme kääntyikin siinä herkkuja mutustellen aika erilaiseksi kuin olin jo ehtinyt suunnitella. Ja täytyy myöntää, että paljon kivempaan suuntaan kääntyikin.

Ja kun kerran herkuttelemaan aloimme, emme viitsineet katkaista hyvää alkua ja ollaan syöty (apua, taas) jätskiä ja lötkötelty kotona. Nyt liedellä muhii iso kattilallinen riisipuuroa. Oikeastaan en edes valehtele jos sanon että koko päivämme on pyörinyt ruuan ympärillä.

Mitä tästä opimme? Mainoskliseet ovat oikeassa siitä paremmasta mielestä, minut on helppo lepytellä ruualla (no okei, en jaksa ikinä muutenkaan kiukutella kuin suorastaan ärsyttävän lyhyen hetken), eikä ihan täydellä vatsalla kannata yrittää mennä bodycombatiin.

Make food not war!

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Sietämättömän keveän lauantain kuvapläjäys

Juuri nyt meidän asunnossa muut viettävät myöhäisen iltapäivän siestaa ja minä varastan hetken blogille. Tämä lauantai menee ehdottomasti kesäpäivien top kolmosen kärkeen, vähintään. Koska mukana kulki kamera, enkä minä ole nyt kovin valikoivalla tai päätöksiä tekevällä tuulella, tässä melkoinen kuvapläjäys päivästämme olkaa hyvä.

heinakuu13_026-001.jpg

Tallipihalla. Kumpaakohan mahtoi jännittää heppojen katselu eniten, äitiä vai poikaa? Hevoset ovat mielestäni ehkä kauneimpia eläimiä, mutta täytyy myöntää että pelkään niitä vähäsen.

heinakuu13_034.jpg

heinakuu13_058.jpg

Ei vaan voitu kieltää innokkaita ”mennään, mennään!” -käskyjä karusellin kohdalla. Jännitystä koko kahden euron edestä! 😀

heinakuu13_059.jpg

heinakuu13_074.jpg

2013-07-13_heinakuu131.jpg

Miettikääpäs kuinka ihanaa olisi vastata ”mitä teet työksesi” -kysymykseen että no mulla on sellainen pieni suklaapuoti.

heinakuu13_078.jpg

Torilla oli kerrankin kuhinaa. Anteeksi, siis suurtorilla. 😉

heinakuu13_084.jpg

2013-07-13_heinakuu132.jpg

heinakuu13_089.jpg

<3

heinakuu13_091-001.jpg

Napattiin pojan kummitäti miehensä kanssa syömään kaupungin parhaita pizzoja eli Napoliin.

heinakuu13_100.jpg

Voisiko aina olla heinäkuu ja lauantai?

Ups, kello on jo noin paljon. Nyt äkkiä herättämään siestailijat ylimääräisiltä päikkäreiltään tai meillä ei nukuta tänään!

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe