Katsaus kesälistaan

Huhtikuussa lupasin itselleni päiviä merellä, savustettua lohta ja pedikyyrin, sekä muutaman muun asian joita halusin kesääni kuuluvan. Päätin näin heinäkuun melkein puolivälin kunniaksi tehdä kurkkauksen kesälistani noudattamistilanteeseen.

kesakuu_2013_010.jpg

  • Vietän aikaa merellä -En ainakaan vielä ole tätä päässyt toteuttamaan, merenrantakävelyitä ja laitureilla haaveiluja lukuunottamatta. Tosin tilanne saattaa korjaantua lähiviikkoina!
  • 2013-06-09_kesakuu13.jpg
  • Luen välillä muutakin kuin jonkun professorin määräämää kirjallisuuttaChek! Luin heti alkukesästä joululahjaksi saamani Christina Lòpez Barrion ”Mahdottomien rakkauksien talon” (tämä kertoo siitä kuinka valitettavan vähän minulla jää aikaa ”ylimääräisten” kirjojen lukemiseen). Teos oli melko erikoinen, intohimoinen ja jopa luotaantyöntävä, mutta silti todella koukuttava. Kertakaikkisen kummallinen, nopeasti ahmaistu lukukokemus! 
  • Vietän päivän Muumimaailmassa ja illalla mennään syömään johonkin ihanaan naantalilaiseen rantaravintolaan Ei vielä chek, mutta ehkä tämäkin kohta korjaantuu miehen kesäloman aikana.
  • Otan pedikyyrin Pari viikkoa vanhoja kynsilakkoja varpaankynsissä ei varmaan kutsuta pedikyyriksi? Eipä olisi pöllömpi idea varata heti aika vaikka ensi viikolle!
  • Ei vietetä pojan kanssa yhtään aurinkoista päivää sisällä jumittaen Chek! Ollaan ulkoiltu jokaisena aurinkoisena päivänä, paitsi muutama flunssapäivä meni sisällä kököttäessä.
  • 2013-07-13_heinakuu13.jpg
  • Vaan keinutaan ja liu`utaan puistossa ja tehdään hiekkakakkuja Tätä kohtaa ollaankin toteutettu oikein urakalla!
  • Käydään paljon piknikeillä En voi sanoa ehkä että paljon, mutta pari kertaa ollaan käyty. Eväinä tosin on ollut vain lähinnä mansikoita, leipää ja mehua, mutta kun kerran ollaan syöty ne viltillä ja oltu puistossa niin sehän on piknik!
  • Lähden Lana Del Rey`n keikalle Helsinkiin  No niin lähdinkin, ja onneksi lähdin. Tulen muistamaan sen keikan ehkä aina.
  • En unohda jumppaamista kuten yleensä kesäisin Hmm. Meinasin vetää tämän yli, sillä olenhan tässä viime aikoina taas viihtynyt jumppatunneilla. Alkukesästä oli kuitenkin sen verran mojova tauko, etten ole ehkä ansainnut chekiä tähän kohtaan.
  • Vietän yhden perjantai-illan Jack The Roostersin terassilla Melkein! Tänään iltapäivällä vietin puolitoista tuntia tuolla kuuluisalla kotoisalla rokkiterdellä, joten eikö se lasketa melkein yhdeksi perjantai-illaksi?
  • Leikin ainakin yhden päivän turistia kotikaupungissani Raumalla No puolittain, mutta vasta Vanha Rauma -kierroksen ja Kylmäpihlaja -käynnin tai vesitornin kahvilassa poikkeamisen jälkeen saan viivata tämän kohdan.
  • Grillaan herkkusieniä aurajuustolla ja pekonilla No arvatkaa vaan! 
  • Syön mieheni kalastamaa (olisi niiltä kalareissuilta joskus syytä tulla kalaakin hei, lohta mielellään kiitos) lohta isäni savustamana Isin savustama herkkulohi ei kyllä ollut mieheni kalastamaa. En hei halua mitään haukia!
  • Maltan kesävaateostokseni alennusmyynteihin asti  Ehkäpä ”maltan kesävaateostokseni” olisi ihan riittävä tähän, sillä olen ostellut harvinaisen vähän mitään tänä kesänä. 
  • Tutustutaan pojan kanssa Tampereen uimarantoihin Ei olla kertaakaan oltu rannalla! Mitä ihmettä?
  • MENEN NAIMISIIN Hui, ensi kuun jälkeen Rouva U. saa vetää tämän kohdan yli! <3
  • kesakuu13_011.jpg

En tiedä mistä nuo ylimääräiset pallurat kuvien eteen ilmestyivät.

Voisin vielä lisätä listaan, että ”valvonut öitä unettomana”. Mikä siinä onkaan että joka kesä sama juttu, uni ei tule iltaisin sitten millään. 

Oletteko te ehtineet tehdä niitä suunnittelemianne kesäjuttuja vielä, vai onko koko kesän juju olla suunnittelematonta? 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

No ne kutsut!

Nyt kun kaikki häävieraamme ovat kutsunsa saaneet, ajattelin vilauttaa valmiita tekeleitä täällä blogissakin. Halusimme jotain tosi simppeliä, ei ihan perinteistä, ja jotain mikä sopisi jollain tavalla ”teemaan”. Mietin tosi pitkään mikä se teema sitten olisi, kunnes keksin, että no pitsihän se tietysti on! Häämme pidetään Raumalla, ja kaupungilla on todella pitkät perinteet pitsinnypläyksessä. Lisäksi hääpukuni on pitsiä, joten siinähän se!

heinakuu13_011_0.jpg

Värimaailmaksi valitsimme simppelin tyylikkään mustavalkoisuuden. Ihan ykkösvinkki kaikille kutsuja itse askarteleville: tarkistakaa että korttikoko mahtuu standardimittaisiin kuoriin! Oli tosi mukavaa huomata kun kutsut olivat valmiita, että ne ovat sentin liian isoja A6-kuoriin, joita oikeastaan kaikki hääkuoret ovat. Kiersin kaikki Tampereen askartelu/kirjakaupat, kunnes lopulta löysin Tiimarista valmiita hääkutsuja, joiden mukana tuli meidän korttiin sopivat kuoret. Jouduin siis ostamaan valmiita kutsuja saadakseni sopivat kirjekuoret! 😀 Hyvä minä!

Siinä ne nyt on. <3

heinakuu13_001_0.jpg

Löysin idean netistä, mutta en nyt mistään bongaa enää sitä sivua. Siitä sitten lähdettiin kaasojen kanssa muokkailemaan meille sopivaa kutsua. Vaatimuksena oli jotain helppotöistä ja yksinkertaista, mutta kutsut osoittautuivatkin yllättävän työläiksi (ainakin tälläiselle todelliselle epä-askartelijalle).

heinakuu13_005.jpg

Kriteerinä oli myös, että kutsuun täytyy saada sujautettua kätevästi infolappunen sisään. Se oli oikeasti hieman nätimmin piilotettuna, mutta otin nyt vain tällaisen havainnollistamiskuvan. Päätin myös (pitäisiköhän syyttää tästä kaasoillassa nauttimaamme viiniä?) kirjoittaa kutsut käsin. Siinä olikin melkoinen projekti, mutta lopputulos oli kyllä ihanan itsetehty/henkilökohtainen.

Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, sillä eipä voisi kutsut olla enää enempää meidän näköisiä! <3 Tuntui jotenkin jännittävältä ja urakan jälkeen jopa haikealta tiputtaa kuoripinot postilaatikkoon. Säilytin itse toki yhden kutsun muistona, sen voi sitten lisätä vaikkapa hääalbumin etusivulle. 

Ps. Jos hääkutsuasiat kiinnostaa, kurkatkaapa Tyynen blogiin. Aivan älyttömän upeita ja persoonallisia kutsukortteja!

 

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe DIY