Vapautunut muhkurajalka ja ihana kesämekko

Tämä aihe on minulle todella arka, tai oikeastaan: on ollut arka, jopa häpeällinen. Se sai minut viime kesänä käyttämään vain nilkkapituisia mekkoja, pukeutumaan housuihin kuumallakin ilmalla ja kieltäytymään kavereiden rantapäiväkutsusta. Olen sivunnut aihetta postauksessa, jossa käsittelin raskauden tuomia muutoksia kehooni, mutta katsastetaanpas tilanne. 

Oikeaa pohjettani koristaa aika ruma pullistuneiden suonien rykelmä muistona raskausajasta. Olen surkutellut tuuriani (aika itsekkäästi oikeastaan) tosi paljon, että hei ihan oikeesti kenellä on muka suonikohjuja parikymppisenä. Viime kesänä uhrasin todella paljon energiaa jalkojeni piilotteluun ja tungin kauhuissani sääret palajastavat mekkoni kaapin pimeimpään nurkkaan.

Nyt on kuitenkin käynyt vähän hassusti: en enää välitä. Kaikki alkoi siitä, kun pesin autoa alkukesästä anoppilan pihalla bikinien yläosaan ja nilkoista käärittyihin collegehousuihin pukeutuneena. Mieheni ihmetteli, että enkö muka edes siellä maalla lintujen ja oravien keskellä voi käyttää shortseja, jos kerran haluan ruskettua autonpesuprosessin sivutuotteena. Hän ei ole muutenkaan oikein ymmärtänyt tätä noloiluani, ja on jankuttanut rakastavansa jalkojani, mutta on saanut aina vastaukseksi lähes itku/kiukkukohtauksen (”nokuetsääymmärrä”). Siitä se sitten alkoi, vedin tuosta vaan vanhat farkkushortsit jalkaan, ja vaikka pihassa kävi naapureita ja sukulaisia kääntymässä, huomasin ihmeekseni ettei kukaan tuijottanutkaan jalkojani. Seuraavana hellepäivänä puin yks kaks tuubitopin kaveriksi samat farkkushortsit leikkipuistoon mennessämme, ja sama ihmetys: kukaan ei tuijottanutkaan kalpeaa ja sinikirjavaa pohjettani.

En olisi uskonut näin käyvän, mutta minun kesämekkoni ovat päässeet sieltä pimeästä kaapinnurkasta pois. Olemme tulleet yhdessä ulos lahkeiden ja pitkien helmojen kurimuksesta ja kipitetään kesäkatuja sääret vilkkuen jos siltä tuntuu.

Huomasin vanhan kliseen ”kukaan ei huomaa virheitäsi sillä kaikki ovat niin keskittyneitä omaan habitukseensa” pitävän paikkansa. En ole huomannut yhtään tuijotusta tai kuiskutusta (oikeastaan mitä oikein odotin? ”katsokaa, tolla on suonikohjuja!” ”hyi mitkä jalat!” -huutojen konserttiako?). Mietin asiaa myös toisin päin, enhän minäkään etsi ”kauneusvirheitä” vastaantulijoista, vaan huomioni varastaa ennemminkin mielenkiintoinen asukokonaisuus, söpö koira tai lapsi (huom! omatkin salaiset huomionvievät aseeni), ihana kampaus, vilkkuvat silmät tai kaunis hymy. En katsele ihmisten jenkkakahvoja, finnejä tai kahvitahroja paidanhelmassa, näitä asioita mistä oikeastaan vain kantajansa turhaan murehtivat. 

Tänään ylläni on sieltä kaapinpohjalta tekemäni superlöytö eli silkkinen kukkamekko, iloinen kesäfiilis, hymy herkässä ja harvinaisen hyvä hiuspäivä. Kuka nyt edes jaksaa tuijottaa sisäpohjettani. 

heinakuu13_036.jpg

(Pahoittelen tällaista itse räpsäistyä kuvaa ja sotkuista taustaa. Tuo kuvaajani puettiin hetki sitten melko arvelluttavaan asuun ja kaapattiin koko viikonlopuksi, apua saa nähdä mitä pojat ovat keksineet polttarisankarin päänmenoksi! Eipä käy kateeksi juuri nyt! 😀 Onneksi meidän kaveripiirissä miehillä ja naisilla on aika eri näkemykset kivoista polttareista. Mantrani on ainakin toivonniintoivonniintoivonniin. )

 

Mahtavaa ja jätskintäyteistä viikonloppua ihanat lukijat! Pus!

2013-07-05_heinakuu13.jpg

 

 

Kauneus Oma elämä Hyvä olo Meikki

Yllättävän kiva kirpputorikokemus: lastenvaatekirppis Minimii

Minä olen aina ollut todella huono kirppiksillä kävijä, siis kunnolla surkimus koko hommassa. Siinä kun toiset bongaavat kaikkea supercoolia/puoli-ilmaista, minä pyörin loosien välissä eksyneen oloisena ja tuijotan nyppyisiä kahdenkympin H&M:n trikoopuseroita. Syytän aina huonoa tuuria, mutta on vika ihan minussakin, sillä minulla ei vain ole kirppiksiin sellaista touchia kuin ne vaatisivat, tarkkaa ja mahdollisuuksia näkevää silmää ja sitä ”onnea” (väitän kyllä että sitäkin tarvitaan). 

heinakuu13_001.jpg

Tänään kuljettiin pojan kanssa Tallipihalta tullessamme liikkeen ohi, jota en ollut ennen huomannutkaan. Ikkunassa luki minimii -lastentarvike & lifestyle -second hand shop. Tuumin että no miksei, ja rullattiin itsemme sisään. Ja mitä kummaa! Sain heti kaksi iloista tervehdystä myyjättäriltä, ja vastassa oli lastenvaatteita rekeillä siistissä kokojärjestyksessä ja kausittain mukaan järjestettynä. En kokenut ollenkaan hämmennystä tai ahdistusta, vaan seurasin vain kylttejä mistä mitäkin löytyi. Ja kaiken lisäksi myyjä kysyi voisiko jotenkin auttaa. Hän näytti heti mistä löytäisin pitkähihaiset ja t-paidat joita etsimme (bodyt alkaa tuntua niin pikkuvauvamaisilta jo jotenkin, vaikka niitä aika pino onkin) ja neuvoi heidän loogisen järjestyksensä. Poika kiemurteli rattaissa eikä katselustani meinannut tulla mitään, ja lattialle päästyään pieni viikari säntäili sinne tänne ja olin jo aikeissa palata toisen kerran. Silloin myyjä kaivoi pöydän alta lelukopan ja tarjoutui leikkimään pojan kanssa, että sain rauhassa katsella vaatteita. Vau! 

Poika viihtyi hienosti myyjän kanssa leluja katsellen, ja minä löysin heti muutaman paidan pojalle, ja parilla eurolla! Sanoinko jo että vau!

Liikkeessä oli myös erillinen hylly merkkivaatteille, josta löytyi vaikka mitä herkkuja, ei tosin pojan koossa valitettavasti tällä kertaa. Suosittelen ehdottomasti kirppisvisiittiä, jos ette vielä ole käyneet (osoite Kuninkaankatu 10)! 

Ps. Kiitos tosi paljon edeltävän postauksen hiusvinkeistä! Luulen että tilanne alkaa selkiytymään tästä. 😉

 

Muoti Oma elämä Ostokset