Terkkuja retrobabylta ja sen äidiltä!

toukokuu_13_046.jpg

Terveisiä täältä maalta taas, mamilassa ollaan! 🙂 Kuten kuvasta näkyy, täällä ollaan maisteltu mamin sylistä käsin kesän ekoja mansikoita suoraan amppelista. Oikeastaan nämä olivat pojan koko elämän ensimmäiset tuoreet mansikat. Melkoisen retroissa tunnelmissa maisteltiinkin, nimittäin pojan yllä oleva haalari on mieheni vanha! Käy paremmin kuin hyvin pihatouhuiluun täällä.

toukokuu_13_042-001.jpg

Sen verran olen saanut kuittailua kaupunkilaiskengistämme, että tänään hankittiin sitten kunnon leikkikengät pojalle naapurikaupungista. No okei, täytyy myöntää että ovathan nämä hiukan käytännöllisemmät kuin valkoiset kangastennarit… 😉 Kaikista näteimmät nämä Superfitit eivät ole, mutta mikä tärkeintä, tukevat pientä lisävahvistusta tarvitsevaa nilkkaa ja kestävät menossa kuin menossa. Eli nyt ostettiin sitten poikaa eikä äitiä varten kengät tällä kertaa, hih.

toukokuu_13_052-001.jpg

Aika kauan kuolailin tummansinisiä yksivärisiä nahkakenkiä, mutta lopulta ergonomisuus ja käytännöllisyys joutuivat viemään voiton. Jos tiedätte nättejä lasten tukikenkämalleja, vinkatkaa ihmeessä! Ihan syksyä ajatellen kyselen jo valmiiksi…

Aamulla tylsistyimme sateen pitämiseen neljän seinän sisällä, ja hurautimme ystäväni ja hänen kahden lapsensa kanssa yks kaks Uuteenkaupunkiin.  Käytiin hiukan kenkäostoksilla ja istuskeltiin vanhanaikaisessa kahvilassa juoruilemassa. Hän järjesti minun häämeikkiasianikin kuntoon, eipä tarvitse niitä onneksi stressata ainakaan! <3

toukokuu_13_007.jpg

Nostalgiabuumi jatkui vielä keinuoravalla kiikkumiseen, joka on säilytetty faarin lapsuudesta asti.

Minun oli tänään tarkoitus ehtiä tekemään kouluhommiakin, mutta päivä vain hujahti ohi ilman sivun sivua. (Oho. Apua.)

Eipä minulla oikeastaan mitään varsinaista asiaakaan ollut, kunhan tulin höpöttelemään ja välttelemään nukkumaan menoa. Hyviä unia kamut! 🙂

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe

Mahdollisuus vaatekaapille

Taisin jo täälläkin mainita luku-urakkani rinnakkaisprojektista, eli mekkometsästyksestä. Lauantaina juhlimme ystäviemme häitä, ja h-hetken lähestyessä automaattinen reaktioni oli tietysti ”pitäisi mennä etsimään uutta mekkoa”. Nyt kävi kuitenkin niin, että kauppojen tarjonta näytti kohdallani nollaa: tosi kivoja mekkoja, mutta sen oloisia että käyttäisin niitä tasan tämän yhden kerran. Olen käynyt läpi vaatekaappiani talvivaatteiden vinttiin siirtymisen yhteydessä, ja tullut surulliseksi kirppispussieni määrästä. Mikä määrä trikoota useimmiten H&M ja Gina-lappusin varustettuna, pari kertaa käytettyä tai muutamassa pesussa kulahtanutta. Ja vintissä lisää.

Niinpä annoinkin tällä kertaa mahdollisuuden omalle vaatekaapilleni. Voisiko mitenkään olla, että en tällä kertaa tarvitsisikaan uutta, vaan tilaisuuteen sopiva mekko voisi olla jo minulla?

toukokuu_13_029.jpg

Ja olihan se! Tummansininen Espiritin mekko viime kesän saaristohäistä, (joita juhlittiin ihan eri porukalla kuin tulevana viikonloppuna, joten vältyn ”kaikki on jo nähnyt tämän” -fiilikseltä) joka oli unohtunut toisen mekon sisään henkarilla. Kaveriksi löysin Vilasta ihanan persikkaisen jakun, jolle tiedän löytyvän käyttöä muidenkin kuin juhla-asujen kanssa. Olisin antanut itselleni luvan ostaa vaikkapa uudet korkkarit asuun, mutta nekin löytyivät kuin löytyivät kotoa. Jes! Asusteita pohtiessa keksin lainata korut äidin korulippaasta joka on kuin aarrearkku (ja äiti onneksi antaa minun lainata korujaan, hih). 

toukokuu_13_038_0.jpg

Tässä tällaiset pienet sneak peakit tästä yhdistelmästä, lauantain jälkeen voinkin iloisena julkaista kuvan koko asusta koruineen ja kampauksineen.

Minulla on niin hyvä fiilis kun en ostanut taas turhaksi jäävää uutta, mutta sain silti koottua omaan silmääni oikein kivan kokonaisuuden.

Eli nyt kaikki muutkin omalle vaatekaapille shoppailemaan mars! 😉 Kannattaa miettiä, tarvitseeko uutta oikeasti, vai voisiko jollain pienellä lisällä, kuten kengillä, laukulla, jakulla tms. (jolle löytyisi muutakin käyttöä) loihtia kivan asun vanhasta.

Kertokaa ihmeessä jos teette vastaavia löytöjä omista kaapeistanne, näistä tulee tosi hyvälle mielelle! 🙂

 

Muoti Ostokset Trendit