Outo ”kaveri”

Minua on lähiaikoina ärsyttänyt yksi ”kaverini.” Meillä oli viime lukuvuoden ajan tietyllä tavalla melko tiivis neljän porukka, jossa minä, Kisu ja Kuku (jotka ovat saaneet itse päättää lempinimensä), olimme kaikista eniten yhdessä. Sitten oli vielä yksi tyttö, jota kutsun vaikkapa nimellä Alpakka. No, Alpakka on aina ollut vähän erilainen, kutsuisin häntä ehkä tietynlaiseksi animejonneksi.(XD) Joka tapauksessa viime lukuvuonna hän katkaisi meihin kolmeen välit kolme kertaa. Silti hän kuitenkin palasi takaisin luoksemme. Joka kerta. No, nyt kesällä Alpakka on muuttunut vielä oudommaksi. Hän on ystävällinen Kukulle ja Kisulle, mutta jostain syystä syrjii minua. Hän ei yleensä vastaa minulle mitään WhatsApp-ryhmässämme, kun taas muille hän vastaa aina. Kun kysyin häneltä, miksi hän tekee niin, vastaus oli tämä:
”koska mulla on tylsää”
Olen aikaisemmin vain sivuuttanut tämän, mutta pikku hiljaa alkaa tympiä, kun juuri minulle tehdään näin, vaikka en ole tehnyt Alpakalle mitään. No, hän onneksi vaihtaa koulua, eikä muutenkaan olisi tullut minun luokalleni. Ehkä joku päivä yksinkertaisesti laitan hänelle viestiä, että tämä ystävyys oli tässä, älä enää laita viestiä. Katsotaan, miten tilanne kehittyy. Kiitos, kun eksyit lukemaan.
-Kaisamatilda

Suhteet Ystävät ja perhe

Kymmenen outoa faktaa minusta

Ne jotka sattuivat lukemaan ensimmäisen postaukseni, tietävät minusta vain sen verran, että olen isosisko ja että innostun asioista liikaa. Tässä teille siis kymmenen outoa faktaa minusta:

1: Minulla on jonkinlainen addiktio italiankielisiin lauluihin ja niiden harjoittelemiseen, mutta harjoittelen niitä vain automatkoilla.

2: Odotan aina innolla mökille menemistä, mutta en koskaan keksi siellä mitään kunnollista tekemistä. Katsokaa vaikka: olen nytkin mökillä ja minun pitäisi pukea päivävaatteet ja mennä soutamaan, mutta sen sijaan kirjoitan tätä.

3: Vaikka äsken sanoinkin, että minun pitäisi mennä soutamaan, minulla on jonkinlainen soutuvenekammo. Miksikö? Pikkuveljeni, jota hänen omasta pyynnöstään kutsun nyt nimellä
Aamos, potkaisi joskus soutuveneen tapin irti, kun olimme ehkä parinkymmenen metrin päässä laiturista. En ole astunut jalallani soutuveneeseen sen jälkeen.

4: Kirjoitan kännykkäni muistiinpanoihin fanifiktioita, mutta en koskaan julkaise niitä, sillä parin luvun jälkeen kyllästyn tarinaan ja aloitan uuden. Näin käy joka kerta.

5: Kun olin pienempi, menimme joskus äitini ja pikkuveljeni kanssa sohvalle ja leikimme ”Nukkejen suurta matkaa”, eli otimme kaikki nukkeni, niiden tavarat ja leikkiruokaa mukaamme sohvalle ja äiti luki karttakirjaa. Leikimme matkustavamme eri maihin autolla. Oudoin osa tässä on kuitenkin se, että vaikka tahdoin aina leikkiä sitä, en ikinä jaksanut istua sohvalla viittä minuuttia pidempään.

6: Rakastan lukea iltapäivälehtien kommenttiosiota. Keski-ikäiset mielensäpahoittajat ovat parasta huvia!

7: Teen usein tehtävälistoja, mutta en ikinä noudata niitä. Aina tulee joku ”mä nyt jään vielä sänkyyn puhelimelle” tai ”en mä jaksa tänään siivota.”

8: Teen usein niin, että menen erääseen nimeltämainitsemattomaan kielten opiskelua varten tehtyyn appiin ja opiskelen siellä suomea. Tai siis kirjoitan vastaukset puhekielellä, jolloin kone ei hyväksy niitä ja sitten minulla ja veljelläni on hauskaa.

9: Minulla alkaa kymmenes päivä koulu ja olen tavannut luokaltani vain yhden oppilaan, joka sekin on ystäväni, jota kutsun näissä postauksissa nimellä Kisu.

10: Valmistaudun italian opiskeluun mummojen ja keski-ikäisten ympäröimänä. Kuka ikäiseni muka oikeasti opiskelee kansalaisopistossa italiaa? Aivan. Ei kukaan.

Siinä oli kymmenen outoa faktaa minusta. Kiitos, kun eksyit lukemaan!
-Kaisamatilda

Koti Oma elämä