MANSE POP-UP ylpeenä esittää: Grillin’ Clothing!
Morjensta!
Muijat kävi jututtamassa Grillin’in Timoa hänen liikkeessään Hallituskadulla. Sen lisäksi, että liikkeessä myydään Grillin’in omia printtejä on siellä painatettu myös esimerkiksi Uhanan ja KRUNSKin tavaraa.
Mistä Grillin’ on saanut alkunsa?
– Grillin’ sai alkunsa jo vuonna 2003. Ja niinkun kaikki hyvät tarinat lähti tämäkin käyntiin 20 kilon pöllitystä kebab- vartaasta. Se oli sitten pakastimessa ja kelattiin frendin kanssa, että mitäs me tehdään sillä. Frendi ehdotti, että grillataan se, pyydetään kaikki kaverit soittaan levyjä kun monet niistä on muusikkoja ja DJ- porukkaa. Eli järkättiin bileet Lentävänniemeen Suomensaareen nurtsimestalle ja tarjottiin kaikille kebabbia. Ja siitä sitten on lähtenyt koko tää kuvio. Festari on tosiaan pyörinyt vuodesta 2003 ja nyt oli 12 kerta kun sitä järkättiin. Siihen on tullut ympärille tää paitahomma. Sama, kyseinen frendi sitten keksi, että kunnon festarilla on kunnon festaripaidat. Siitä on sitten tullut vuosittainen perinne, että on tehty niitä festaripaitoja ja mä oon sitä miettiny, että voisko tässä olla joitain bisnestä ja pari vuotta sitten pistin toiminimen pystyyn. Siinä sitten hankinkin painovehkeet ittelleni, että voin tuottaa itte printit.
Mistä ideat printteihin tulee?
– Hmmm. Emmä oikein tiedä. Vähän joka puolelta. Jostain ne vaan kumpuaa. Yleensä viikonloppuisin tulee joku idea ja seuraavana päivänä on helppo lähteä sitä sitten työstämään ja kehittää sitä juttua. Mää sanoisin, että nää ideat tulee säkällä.
Miten kuvailisit näiden paitojen tyyliä?
– En oikein tiijä. Oon huomannu, että asiakaskunta on ollut ihan skideistä sinne kuuskymppisiin rouviin. Jotkut printit ne vaan toimii joka ikäluokkaan. Itsellä kun on mainostoimistotaustaa niin on tottunut, että tehdään segmentit ja mietitään juttuja ihan vimpanpäälle, niin sinänsä mää oon ehkä antanut tässä luovuuden räiskyä vaan ja duunaa mitä tuleekaan päähän. Ettei liikaa lähde lokeroimaan ja ajattelemaan, että tää ei mee mun kohderyhmään. Ja kun tässä tarjoon painopalveluita niin kannustan ihmisiä tekemään mitä vaan. Mielummin jättäis pois sen, että onko tää hyvä ja mitä ihmiset miettii. Antaa sen feedbackin tulla ja siinä sen huomaa sitten, että mikä printti myy. Että tässähän on tavallaan tuo kuluttajapuoli, jolle on noita omia printtejä ja sitten tuo paino- ja suunnittelupalvelu jos haluaa desinginkin, niin kaikki tommonenkin onnistuu. Että jos on jotain printtejä niin tänne vaan!
Onko sulla millasia tavoitteita?
– No tossa Grillin’- hommassa on jo nyt toi festari, vaatemerkki ja levy-yhtiö, että mitäs sitä muuta… no ilmalaiva! Sen näkee sitten!
Millon on luvassa seuraavat festarit?
– No se on varmaan toi henäkuun toka viikonloppu!
Mitäs meinaat tuoda MANSE POP-UPiin?
– Laaja kattaus omia printtejä. Paljon ainakin kundien paitoja ja sitten jonkin verran mimmeillekin. Vähän kaikkea! Enemmänkin niin, että niitä printtejä on paljon ja niitä voi sitten räätälöidä. Mä teen enimmäkseen just customina, että mulla on muutama mallikappale jostain printistä ja mitkä liikkuu paljon niin niitä on sitten valmiina melkein kaikki koot sitten.
Mitäs arvontaan?
– Siinä voisi olla pari tämmöstä Grillin’ desing klassikkoa; sateenvarjo- kangaskassi ja sitten vois tulla kännykkäpussi. Toi kännykkäpussi menee kaikkiin iPhoneihin ja Lumioihin ja tommotteihin.
MANSE POP-UPiin on sitte enää muutama päivä! Kyllä jänskättää!
Muijat kuittaa!