Murtumakuulumiset ja helmikuun parhaat!

Huomenta ja hyvää maaliskuuta!

Vitsi aika menee nopeasti. Jotenkin tuntuu että just vasta oli uusi vuosi mutta niin vaan eilen alkoi maaliskuu. Mennään sen kunniaksi suoraan murtumakuulumisiin, nimittäin seitsemän ja puoli viikkoa on nyt täynnä siitä kun vasen 2.metatarsaali murtui.

Valehtelisin jos väittäisin että tää on ollut henkisesti helppoa koko ajan, mutta totta on sekin että kaikkeen tottuu. Aika on mennyt aika nopeasti loppujen lopuksi ja oon pysynyt pääsääntöisesti ihan hyvällä fiiliksellä. Tykkään onneksi kaikenlaisesta treenistä ja esim. vesijuoksu, mitä moni halveksuu (aivan turhaan) on ollut erittäin jees kun sen on tehnyt Altaan kohtuullisen hulppeissa puitteissa. No complaints! Sen lisäksi on ollut siistiä rakennella voimatasoja lajinomaisin liikkein ylöspäin. On pakko mainita esim. toissapäivänä terävässä puolikyykyssä varsin helposti noussut 5*100kg. YESSS!

Nyt ollaan kuitenkin lähellä sitä kaikkein eniten odottamaani hetkeä, nimittäin vaiheittaista palaamista juoksun ja jumppien pariin! Jeeee! Ensi viikon maanantaina ohjaan ensimmäisen intervallistepin, joskin olen muokannut ohjelmaa aika paljon niin että voin sen tehdä, ja piakkoin pitäisi ohjelmassa olla myös ensimmäiset juoksukokeilut. Can’t wait! Kävin torstaina (28.2.) lääkärissä ja jalka kuvattiin. Toki murtumalinja näkyy röntgenkuvissa vielä mutta se nyt ei vielä tarkoita mitään koska se voi näkyä pitkäänkin. Käyn kuitenkin maaanantaina vielä ortopedilla hakemassa mielipiteen kuntoutuksesta just in case.
Niin että täältä sitä vaan noustaan. (: Ihanaa. Tottakai tämä on myös se kohta kun pitää olla tosi tarkkana ettei vedä heti överiksi mutta onneksi on osaava koutsi joka pitää jalkoja maan pinnalla ja jotain järkeä ja tietoa on päässä itselläkin.

Noin muutenkin kuuluu ihan hyvää. Helmikuu on tosiaan mennyt ohi jotenkin tosi kovaa vauhtia mutta tuntuu siltä että aika kuluu kauhean nopeasti muutenkin. 😀 Vanhuus ehkä?
Iso vaikutus fiilikseen on myös ollut sillä, että oon nukkunut. Olen kärsinyt aika pahoista uniongelmista useamman vuoden, mutta nyt viimeisen syksyn jälkeen oon panostanut uneen ja saanut nukuttua paremmin. Sanat ei riitä kuvailemaan sitä, miten valtava vaikutus sillä, että nukkuu hyvin voi olla. Kaikki tuntuu erilaiselta kun ei koko ajan elä ikään kuin sumussa. Ihanaa.

Tässä vielä muutama otos tän kuun lemppareista (plus tuo käsitasapaino ylempänä):

Siskot serkun nelikymppisillä <3 Meriä on aina ihana nähdä.
Aamuallas ja mieletön aurinko Lauran kanssa! Kuva: Laura
Aurinkoinen lepopäivä ja kävely Millan ja Taiston kanssa. Ensimmäinen kerta tänä vuonna (voiko sanoa tänä keväänä?) kun selvisi ohuella takilla, ahhhh! Kuva: Milla
Helmikuussa huomasi selvästi että valoa tulee lisää. Valtava vaikutus fiilikseen ja yksi selfie sille!
Vitamin well-aamutreeniä suunnittelemassa! Helmikuun puolivälissä pystyin jo treenaamaan aika paljon paljain jaloin, mikä helpotti myös kehonhuoltotuntien ohjaamista, varsinkin kun mulla on niitä 3-4 viikossa…
Altaalla lillumassa tyttöjen kera. Aika jees perjantaiaamun avaus! Oon ihan rakastunut avantouintiin ja homma muuttuu helpommaksi, yllätys yllätys, kun sitä tekee. Kuva: Jose
Vesijuoksua jälleen kerran. 😀 Oli muuten kova treeni tämä!  PLUS, 23.2. oli se päivä kun sain tän vuoden ekat rusketusrajat, Suomesta!
Date night ja Töölönrannan blinit. Rakastan blinejä ja mätiä! Kuva ei ole kovin kaunis mutta maku onkin tärkein. 😀 Sekä tietty seura. Seuraavana päivänä mentiin vielä yhdessä salille, luksusta. (:
Vitamin Well x UniSport-aamutreenin ohjaus. Tunnin settiin kuului liikkuvuutta ja lihaskuntoa (erit. corehallintaa). Kiitti koko jengille, oli mahtava aamunavaus! <3 Kuva: Nathalie
100kg. True story!!! Hyvä kulku treenissä oli helmikuun isoja iloja. Tähän vaikutti valtavasti myös se mistä ei ole kuvaa, eli hyvä uni ja sitä kautta palautuminen. Vuosien uniongelmien jälkeen tätä ei voi hehkuttaa liikaa. Priceless.

Nyt kohti maaliskuuta! Josko tästä kuusta sais vaikka jo juoksukuvankin?! Sitä odotellessa!

Ihanaa viikonloppua!

Kommentit (2)
  1. Hei alkoi kiinnostamaan, miten olet löytänyt uniongelmiin apua? Itsekin niistä kärsin ja tuntuu että en löydä ratkaisua. Oletko ottanut mitä keinoja käyttöön?😊

    1. Moi! Mulla kesti tosi kauan noiden kanssa. Oon kokeillut vähän kaikkea mutta se mikä tähän kohtaan lopulta auttoi oli se, et aloin vaan mennä aikaisemmin nukkumaan (nukutti tai ei) ja siirryin sängyssä kuuntelemaan podcasteja ts. yritin jättää puhelimen näytön tuijottamisen illasta vähemmälle.
      Toinen millä on varmaan vaikutusta on se, että oon tehnyt kovat treenit usein aamulla tai päivällä niin ei illalla oo niin kierroksilla.
      Ja sit ehkä suurimpana, ei oo vaan ollut niin kova stressi nyt päällä. Noista uniongelmista monesti tulee oma oravanpyöränsä kun sit ahdistaa sekin ettei saa unta eikä ainakaan nukahda…Superisti tsemppiä!

Rekisteröitymällä Lilyyn kommentoit kätevämmin ja voit perustaa oman blogin. Liity yhteisöön tästä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät merkitty *