Neliveto vastaan pullero!

”Joku on hereillä! Jes, voin aloittaa!” 

MIAUU! MAUU! MIUMOUU! KRNAUU! 

”PÄÄ KIINNI! TOLLA HUUDOLLA SÄ JÄÄT TÄYSIN ILMAN RUOKAA!”

 

Meillä on kissan kanssa nyt viha-rakkaussuhde. Vihaa se herättää aamuisin ruokamouruamisellaan, ja jaloissa pyörimisellä. Tekisi mieli potkaista koko kissa pihalle. Ai, mutta niinhän mä toisinaan teenkin. Kunhan kissa on ensin syönyt. Meinaat sitten se aloittaa taas maukumisen. Välillä se pölö menee alakertaan ja maukuu siellä. MIKSI?! Ei siellä ole ketään! Tänään sitten avasin takapihan oven ja kissa syöksyikin alakerrasta ylös tuhatta ja sataa. Ihan vaan nuuhkaistakseen ilmaa jota avoimesta ovesta tuli ja sitten se kipaisi aivan toiseen suuntaan.

”NYT J*MALAUTA SÄ KATTI MENET ULOS!”

Kissa lähti nelivedollaan karkuun ja tämä, hetkenä minä hyvänsä synnyttävä, mouruamiseen kyllästynyt pullero ponkaisi perään. Kipuahan tuo aiheutti, mutta sain karvakasan kiinni ja viskasin sen pihalle. Kevät on tullut  ja kissa on välillä mennyt jo itse ihan mielellään ulos. Toisinaan on tarvinnut avittaa, koska se ovien takana mouruaminen ottaa pattiin!

 

Niin ja se rakkaus tulee sitten taas ilmi tällaisina hetkinä, yleensä iltaisin, kun köllötellään koko perheen kera takan edessä, kissa pesee varpaitaan tai kiehnaa milloin kenenkin meidän sylissä. 

image.jpg

Tai kun se toisten katsellessa olkkarissa leffaa, makaa kaukosäätimen päällä ja lepuuttaa päätään pleikkariohjaimen päällä. 😀

image.jpg

 

Mikäli vauva ei ole millänsäkään siitä, että välillä ravaan tuon hermojaraastavan maukujan perässä, niin lainasin eilen kirjastosta kasan kirjoja! 

image.jpg

Voin niitä lueskellessa maata sohvalla kuluttaen aikaa kirja nenässä kiinni, samalla kun meidän neiti leikkii edessäni Barbeilla, poneilla ja Ikean ihan mahtavilla huonekaluilla! 🙂 

image.jpg

 

 

Tällaista siis täällä!

Terveisin rv38 oleva sohvavalas, 3,5-vuotias ballerinaprinsessa, vatsanvuokraaja, sekä parhaillaankin ulkona oleva karvakorva (ja kyllä, se on leikattu narttu!)

Suhteet Oma elämä Raskaus ja synnytys Kirjat

Baby Showerit, supistuksia ja sairaalakassi!

”Ollaanko sulle järjestämässä baby showereita?” Kysyi V tammikuussa. 

”Jaa… Ei varmaankaan. E järjesti ne sillon kun odotin Tiidua ja nyt se on lähdössä sinne Thaimaaseen ja tuskin miettii mun vauvakutsuja. Toisaalta, voisinhan mä jonkin sortin kutsut järjestää itse. Katsotaan.”

”Mä järjestäisin mielelläni, mutta kun en oikeen tunne sun kavereita.”

”Joo, ja siis voinhan mä järkätä sellaset itse ja valmisteluun saan varmasti apua.”

”Ihan varmasti saat!”

 

image.jpg

 

Noh, minä pistin kutsukorttitehtaan miehen kanssa käyntiin ja äitini innostui niin, etten muilta sitten enää leipomisiin ja muihin apua tarvinnutkaan! 

”Löysin ihanat kakkukoristeet!” ilmoitti äitini soittaessaan eräänä iltana. 😀

image.jpg

image.jpg

Ja niin oli tänään ihanat, rennot kutsut tänään! 11 naista, ja kolme lapsosta. Ystävän 5v. ja meidän 3v. leikkivät 3 tuntia ilman ongelmia ja pienin lapsonen, 6kk viihdytti tätejä hymyillessään kaikille sydäntä lämmittävästi! <3

 

Saimme kasan lahjoja, vauvakirjoja, tarpeellista vauvatavaraa ja nyt niin vauvalla kuin myöskin meidän tyttärellä on vaatteita, kiitos tytön ennakko nimpparilahjan! 🙂

image.jpg

 

 

 

Tähän väliin kuva jollainen oli pakko saada:

image.jpg

Minä ja Papris, tasan kaksi viikkoa eroa lasketuissa ajoissa! Jos Papriksella menee viikolla yli ja meidän pieni syntyy viikkoa ennen laskettua aikaa, voidaan vaatia yhteinen huone Tyksissä! Eipä olisi vieruskaverina keskellä yötä hapankorppuja rouskuttavaa naista! 😀

 

 

Seuraavaksi onkin sitten miehen varpajaiset vauvan synnyttyä. Ja niissä onkin juhlittavaa, koska esikoisen synnyttyä sellaiset jäi aikoinaan viettämättä. 😀

 

 

P.S. Sairaalakassi on tosiaan täyttynyt hiljalleen tällä viikolla. Eipä sinne tullut minun ja vauvan kotiutumisvaatteiden lisäksi muuta kuin hygieniatarvikepussi huulirasvoineen ja hammasharjoineen. Sekä imetysliivit ja VILLASUKAT! Sairaalasukat on sen verran kamalia, että tähän aikaan vuodesta on omat villasukat oltava mukana. 😀

image.jpg

Ja koska olen joskus päätynyt viettämään aikaan sairaalaan ambulanssilla, mukanani vain käsilaukkuni, löytyy nytkin neuvolakortti käsilaukustani. Sairaalakassin kun voi hyvin tuoda mies sairaalalle lapsen jo synnyttyäkin ja pientä tarvitsemaansa voi aina pyytää sairaalalla hoitajalta. Tyksistä sai ainakin joskus hyvää huulirasvaakin ihan oman tuubillisen! 🙂

 

P.P.S. Viime yönä oli ensimmäistä kertaa niin, että heräilin supistuksiin ja pahoinvointiin! Esikoisen kanssa tosin kärsin yöllisistä supistuksista muistaakseni parisen viikkoa ennen synnytystä, eli ei tämäkään pieni välttämättä ihan lähipäivinä vielä ulos halua. 😀

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys