Neuvola, rv 31.

Neuvolassa tänään:

• vauva kasvaa normaalisti (ei tunnu isolta) ja voi hyvin, sydämen syke n. 140 ja vaihteli normaalisti

• vauvan pää mahdollisesti jo alhaalla, 100% varmuudella ei terveydenhoitaja osannut sanoa 

• mulla oli hb noussut, ihan oli jopa 94! Kuinkahan paljon rautaa pitäis syödä…

• verenpaine hyvä

• Sf-mitta 28,5 eli kasvu alkanut rauhottua. ”Ei varmaan haittaa.” Totesi hoitajakin. 😀 Yhä mennään silti keski-yläkäyrän välissä. 

• paino nousee! Osasinhan mä tähän esikoisen odotuksen perusteella varautua, mut silti. Murr! 😀

• sokerit kunnossa, ei tarvitse muuttaa syömisiä

• synnytystapa-arviointiin pääsen Tyksiin n. rv37, johtuen ”raskausdiabeteksesta”. Aika kiva, siellä lienee sitten ultrauslaitteetkin! 🙂

 

image.jpg

Paita on kokoa XS, varmaan tullu väärä kokolappu. 😀

 

Muita kuulumisia:

• Vyötärönympärykseni oli sunnuntaina mitattaessa vaivaiset 104 senttiä!

 • Lääkkeen (escitalopram actavis 5mg) lopetus hyvällä mallilla. Nyt otan lääkkeen 3 päivän välein, eli se on seuraavaksi oikeastaan koko tabun pois jättö. Oireita, jotka pahimmillaan ekat pari päivää muutoksesta: pahoinvointi, pelkotilat, ahdistuneisuus, levottomuus. Kaikki oireet menevät aaltomaisesti, eivätkä vaivaa pitkään kerrallaan. 

 

• On ihanaa, miten tuleva isosisko on äidin vatsan yhä vaan kasvaessa, alkanut höpötellä enemmän vauvasta. Onhan hän kysellyt jo aikoja sitten, että koska vauva tulee ja ollut huolissaan mm. siitä, kun pinnasänkyä ei ole vielä varastosta koottu. 

Nyt kuitenkin on alkanut vatsani silittely ja haliminen, sekä ”minun” vauvasta puhuminen. 

”Minä annoin vauvalle suukon.” 

 

”Onko vauva hereillä?”

 

”Vauva liikkuu.”

”Ai minunko vauva?”

 

”Äidin massussa on vauva, se tulee meille!”

 

”Vauvalla oli minua ikävä.”

 

image.jpg

Olotila tänä aamuna: kohta halkean. 😀

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys

Ihana nuorimies!

”Mä en kyl sais kertoo tätä sulle.” Aloitti pikkusiskoni jutun, kun tänään heillä kyläilimme. 

”Noh, kerro ny!”

”Xxxx kun oli täällä sillon perjantaina kun toitte Tiidun.”

”Niin?”

”Se sano, että sä oot äidiksi aika kuuma pakkaus.”

”EIKÄ! Näkiks se tätä mun mahaa?!”

”Joo joo! Mä sanoin sille et sähän oot raskaana, mut se sano et joo. Sul on kuulemma kauniit kasvot.”

”Eikä! Ihana nuorimies! Voi että! Tää pelasti mun päivän!”

 

Iso vatsa ja 13 raskauskiloa, JA MINÄ OLEN ”AIKA KUUMA PAKKAUS”! Hehkun tämän voimalla varmaan koko ensi viikon! Hehkutin kuulemaani miehellenikin ja isoäitini vieressä kuunnellessaan totesi, että mikäs ihme se on, nuorihan minä yhä olen vaikka äiti olenkin… Joo, mutta enää harvoin sitä kuulee moisia kehuja muilta miehiltä ja ei todellakaan raskauden viimeisellä kolmanneksella! 😀

 

Xxxx:n kaltaisia nuoria miehiä (18-19v.) pitäisi olla enemmänkin! <3

 

P.S. Jos siskoni tämän sulle näyttää, niin kiitos tuhannesti! *muiskis*

Suhteet Oma elämä Ystävät ja perhe Raskaus ja synnytys