City etsii: Nuoria ja vihaisia

Jos haluat ansaita rahaa äksyilyllä, unelmiesi työpaikka on löytynyt. City-lehti hakee nimittäin nuoria ja vihaisia avustajia.

Innovatiivistä. Tavanomaiset työilmoitusfraasit kuten ammattitaitoinen, yhteityökykyinen ja oma-aloitteinen voisi muuallakin korvata persoonaa kuvaavilla adjektiiveillä, jotka antaisivat työstä aidon kuvan.

Haemme kireää historianopettajaa/itseriittoista asiakaspalvelijaa/hyvännäköistä sihteeriä -tyyliset ilmoitukset eivät olisi kovin relevantteja, mutta kertoisivat Cityn tavoin suoraan, ketä etsitään.

Nykyisistä hieroglyfi-ilmoituksista on nimittäin vaikea tulkita, mitä työnantaja tahtoo.

Kerrankin työhaastattelussa sain kuulla, että hakemukseni oli liian ”vaaleanpunainen”. Myös pieni kokoni ja herkkä luonteeni olisivat olleet kahvilan yövuoroissa haitaksi.

Hemmetti, olisivat sitten kirjoittaneet, että etsimme kovaäänistä korstoa, joka osaa heittää häiriköt ulos ikkunasta. Ei, ilmoituksesessa he toivoivat vain asiakaspalveluhenkeä ja iloista mieltä.

Työnantajat, ottakaa siis Citysta oppia. Jos tahdotte työhön ärhäkän siivoojan tai lupsakan insinöörin, tuokaa se myös esiin. Mieluiten suoraan, ei vain kryptisiin fraaseihin kätkettynä.

Puheenaiheet Ajattelin tänään

Nynny kilpailija Spotifylle

wimp.jpg

Hesarin uutinen ilahdutti. Ruotsalainen Spotify on saanut norjalaisen kilpailijan, Wimpin, eli kotoisasti nynnyn.

Kaksin aina kaunihimpi. Ehdin jo ilakoida, että jos ja kun Spotify luopuu joskus ilmaisversiostaan, puutostilan voi korvata siirtymällä nynnyyn. Väärin. Norjalainen musiikkipalvelu ei tarjoa ilmaisversiota ollenkaan. Pöh.

Palvelut maksavat yhtä paljon, noin kympin kuussa, eli liikaa niin kauan, kun ilmaiseksikin vielä saa. Uutuudessa on kuitenkin selvästi paljon plussia.

Se on ulkoasultaan lilymaisen valkea, mikä on ihanaa verrattuna pimeään Spotifyhyn. Se myös yrittää keskittyä paikallisempaan musiikkiin. En tiedä, jääkö se vain yritykseksi, mutta ainakin ajatus on erittäin kannatettava.

Tällaiselle ihmisille, joka inhoaa kiinteän musiikin omistamista (anteeksi Jyri, myös vinyyleiden), kilpailu epäkiinteistä formaateista on hyvin tervetullutta.

Jos kuvan tarjous on voimassa yhä, kun uutukainen seilaa Suomeen, täytyy ehdottomasti kokeilla ja kenties rakastua.

Kuva: printscreen, Wimp

Puheenaiheet Uutiset ja yhteiskunta