Tällasta
Mun loma näyttää suunnilleen tältä.

Ja niin muuten muukin elämä. Ja se on aika jees <3
Ei mulla muuta.
Mun loma näyttää suunnilleen tältä.

Ja niin muuten muukin elämä. Ja se on aika jees <3
Ei mulla muuta.
Tässä viimeisen reilun viiden vuoden aikana olen oppinut tekemään ihan vain muutamia meksikolaisia ruokia. Syitä tekosyitä on monia; viisi vuotta sitten Suomesta oli hankala saada useita ainesosia, ne olivat kalliita, olimme köyhiä, oli opiskelut, töitä, kiirettä, laiskuutta, ei ollut hyviä reseptejä.. jne (ja kuitenkin puhelinsoiton päässä oli kahden sukupolven verran kokemusta ja suvussa kulkeneita reseptejä..). Nyt viimeisen vuoden aikana olen koittanut ryhdistäytyä ja kasvattaa osaamieni melkein-meksikolaisten ruokien listaa (melkein siksi, että Meksikon ulkopuolella on usein hankalaa saada ruoista ihan juuri sellaisia kuin niiden kuuluisi olla, joten lopputulos on useinkin sellainen suomalais-meksikolainen finnexican -ruoka, mukaelma alkuperäisestä).
Eilen loman alun ja lumisateen kunniaksi ryhdistäydyin ja opettelin tekemään meksikolaista kanakeittoa, caldo de polloa, jota usein syödään Meksikossa talvella kun on kylmä (kyllä, uskokaa tai älkää, talvisin siellä on kylmä). Tässä siis mukaeltu finnexican caldo de pollo:
(Kaikki ainekset ovat epätarkasti laskettu, koska meksikolaiset ruoat nyt vaan tehdään fiiliksen mukaan ja omalla suulla arvioiden.)
En muistanut ottaa kuvaa omasta keitostani, joten tämä on lainattu netistä.
Ainekset:
Valmistus
Ainesosien määrät ovat noin-määriä ja ne kannattaa aina suhteuttaa oman keiton kokoon. Muitakin vihanneksia kaiketi saa käyttää (kuvittelisin että meksikossa sekaan saatettaisiin heittää vaikkapa maissia) ja maustaa makunsa mukaan. Luultavasti keitto myös tehdään eri osissa Meksikoa eri tavoin, joten monenlaisiin variaatioihin saattaa törmätä.
Buen provecho!