Super Perjantai

heinä 11 (10).JPG

Suomessa oli Porin Jazz, meillapain Juan Jazz Juan les Pins’ssa. Joka ikinen muu vuosi ollaan oltu jatseilemassa puistossa punkun ja evaiden kanssa, mutta tama vuosi jai valista. Tajuttiin vasta sunnuntaina, etta kappas kerpeletta, jatsien vika paiva ja me hinkataan koiran kanssa uimassa. Sting olisi ollut esiintymassa, mutta viime vuoden ZZ Top ja Ben E King peskoon taman vuoden. Joka vuosi koko Juan les Pins elaa jatsien ajan turimien valtaamana kuten myos muuten kesalla eika seuran puutteesta tarvitse karsia. Ravintolat, terassit, rannat ja kaupat ovat massoittain taynna porukkaa, mutta kaiken taman ohi katsoen on ihanaa huomata ilmaiskonserttien ja puistojen festarialueen ulkopuolella vetaman ihmisia puoleensa rennolla fiiliksella kaukaa ja lahelta. Ota siis pullo kuplivaa tai punkkua foliin, pakkaa naposteltaa ja viltti kassiin ja kay tsekkaamassa, kun taalla pain olet. Heinakuun puolen valin tiimoilla heti Nizzan Jazz festareitten jalkeen. 

Meilla vietettiin kuitenkin super perjantaita. Oltiin Siipan kanssa ystavien luona grilllailemassa ja iltaa viettamassa tyoviikon kunniaksi, samoissa puitteissa kuin vappunakin. Appelsiinipuiden katveessa taasen, makkaroiden ja pikku naposteltavien hoyrytessa, lassten kirmatessa nakuina uima-altaan ja keinun valia, artisokan kukkia ihaillen. Naurua, kyyneleita, violetin punaisia huulia, kuplivaa kurkussa ja yllattava 10 minuutin sade. Onnea on ihanat ystavat <3

DSC03827.JPG

DSC03839.JPG

DSCF2578.JPG

touko13 (85).JPG

DSCF2577.JPG

touko13 (89).JPG

Me mietittiin illan pimetessa ja lasten nukkuessa aurinkotuoleissa, etta miten ihmisista tulee ystavia, kun toisten kanssa jaavat tuttava asteelle. Lopputulos oli jotakuinkin semmottiin, etta ”toisilla klikkaa, toisilla ei ei vaan sahko kulje”. Niinhan se on. 

Suhteet Ystävät ja perhe Matkat Suosittelen

Canicule!

Canicule on virallisesti saapunut. Kuumuus, helleaalto, you name it; ranskalaisittain canicule. 

Kuumaa on ollut ja lehdet ovat taynna varoituksia ja oheistuksia miten toimia ja mita tehda. Ambulansseja, helikoptereita ja laivaston pelastajia surraa ja porraa jatkuvasti. Ihmisia on hukkunut, saanut auringonpistoksen tai slaagin, palanut liiasta pikarusketuksen tavoittelusta, unohtanut juoda ja nama kaikki tapahtuvat joka ikinen vuosi uudelleen ja uudelleen, kerta toisensa jalkeen. Talla viikolla mittarin pitaisi saavuttaa huippunsa sinne 40 tienoille. Lapsia ja vanhuksia kehoitetaan tekemasta fyysisesti rasittavia touhuja, ulkonatyoskenteleville lahinna toivotetaan kestavyytta ja jarkea paahan. Kesa tulee kuitenkin joka vuosi helteineen ja aurinkoineen; mika tassa oikein ihmiset yllattaa, sita en kasita.

Laki pitaisi olla, etta caniculesta pitaa nauttia fiksusti. Jotenkin nain;

elo12 (17).JPG

elo12 (19).JPG

elo12 (20).JPG

 

kesä12 (15).JPG

kesä12 (19).JPG

kesä12 (62).JPG

kesä12 (520).JPG

elo12 (12).JPG

Nauttia siita paahteesta, vilvoitella, nauttia meresta, juoda kylmaa roséeta ja vetta, istua varjossa, ottaa rennosti. Latrata sen aurinkovoiteen kanssa ja tokata suojakerrointa tuplaten.

Ugh, olen puhunut.

Hyvinvointi Hyvä olo Terveys Uutiset ja yhteiskunta