HIKI

Okei. Kello on 8 aamulla ja täällä on 32 raatia hikeä mittarissa. Meidän makkariin paistaa aamuaurinko ja kaksoisleuasta niskaan, reisistä kainaloihin me kylveään hiessä. Aaaargh!!!! Kiireettömien viikonloppujen pitkään nukutut aamut antaa odottaa itseään talveen kai ja jotain hyväähän tässäkin; päiväthän on pidempiä, kun saa ajoissa itsensä sängystä ylös. Ei silti naurata… Piski vaihtaa asentoa ja kolahtelee suurieleisesti lattialle, läähättää niin, että mietin joka kerran onko slaagi nyt vai kohta edessä. Siippa ähisee ja puhisee, siirtyy parvekkeelle lepolasseen, kierii ja pyörii, nukahtaa hetkeksi ja tulee sänkyyn aloittaakseen saman uudelleen. Mun hyvät unenlahjat on ihan lapsesta asti ollut vitsi. Ne on taivaalliset. Siinä kohdassa jos tämän daamin yöunet häiriintyy, on vähintään asunto lähtemässä alta tai Ilman johtolankaa-sarjan tapahtumat siirtyneet mun elämään. Helteen ja näiden kanssani nukkuvien miesten kanssa yöt ähisten ollaan kuitenkin siinä pisteessä, että naurun aiheet alkaa olla loppu. Loputtomilla hermoilla varustettu Siippani ei ole koskaan näkyvästi pahalla päällä, mutta kappas helteen vaikutusta… Siippa on ärtyinen ja kiukutteleva. Minä itsekö? No ihanan lauhkea oma itseni, tietty… Piski tuntuu olevan ainoa, joka koiran tavoin osaa ja tajuaa ottaa tilanteesta kaiken irti. Nukkuu paljon, makoilee parvekkeella odottaen tuulen virettä, hakeutuu varjoon ja liikkuu rauhallisesti. 

kesa12_441.jpg

Päivien päätteeksi me ollaan kirjoittamattoman säännön mukaan nautittu täysin siemauksin Välimerestä. Kamat on valmiina joka päivä eteisessä, vesipullo tankattuna jääkaapissa ja odotus katossa iltapäivän saapuessa. Ne on ainoita hetkiä, kun hiki ei raiskaa eikä kukaan läähätä. Enkä tarkoita, että kuumuudesta ei meidän tiimi pitäis, mutta yöt omassa ja toverin hiessä pyöriessä ei nyt vaan oo ihan meidän juttu…. Tuuletinta kehiin siis ja sassiin!

Suhteet Oma elämä Ajattelin tänään

Ranskan lauantain, meidän sunnuntai

Ranskan kansallispaiva 14.7 vietettiin perinteita noudattaen ilotulitusta ihaillen. Siita suunnitelmana oli todella lahtea ulkoiluttaan niita lakattuja kynsia kaupungin sykkeeseen, mutta hah, kappas kuinka kavikaan.

heinä 11 (93).JPG

heinä 11 (68) – Kopio.JPG

Perjantaina meilla kotona oli kylassa puolittainen kankkarankka. Maailman sotaa numero sejase ei kuitenkaa todistettu, koska kyseessa oli vain Siipan vasymys tila ja muaeinythuvita-paiva. Niin, pitaneeko jatkaa? Meilla siis pestiin pyykit, imuroitiin ja loffittiin ilta mitaan sanomattomina. Lauantaina paukut ja raketit rannassa ja siita Mamma kotiin ajatuksena lahtea hieman todellakin katsomaan mita tarjoaa yoalama meille sielta vieraantuneille tyypeille. Piski oli saanut annoksen rakkautta, uimista ja dentastickseja, joten ilta niiiiin vapaa! Mennaan autolla. Ruuhka. Auto jumiin parkkipaikan ahdinkoon. ”Voi venajanhanurinsoittojanmuna. Mihka me nyt sit edes mentais? Emma tia… Mennaanko vaan hei himaan? Siella olis suklaata ja vois korkkaa jonkun pullon… Oltais lassyja.” Eli, me ajettiin keskustaan, jumittiin siella puolituntiq ja oltiin himassa nousematta kertaakaan autosta. Hurrrrrjat bileet!

Sunnuntai sen sijaan, voih, niin hyva paiva! Ma karistin itteeni rannalla ja unohdin siina autuudessa edes, etta olin pakannu kirjankin mukaan. Pompin aalloissa ja hukkasin ymparilla olevat aanet nautinnon keskella. Hymyilin vieraille ihmisille, tuijottelin laskevia koneita, mietin lipuvien jahtien sisaan katkettya elamaa.

heinä 11 (187).JPG

Aamupala oli brunssi, lounas muuttu paivallisen pikkuserkuks. Meilla naurettiin, juotiin kylmaa roséeta, muut otti paikkareita ja luki lehtia. Hidas lenkki, kylpy, puhtaat lakanat ja tuoreet mansikat; hyvan sunnuntain lopetus ja uuden viikon aloitus.

Suhteet Oma elämä