Asiaa bentsodiatsepiineistä

Minua ihmetyttää termi lääkkeiden väärinkäyttö! Minä ymmärrän sen niin, että vetää päihtymistarkoituksessa monta kerralla ollakseen sekaisin. Mutta sekin mielletään väärinkäytöksi, jos käyttää ilman reseptiä jotakin lääkettä (esim. bentsot), sillälailla niinkuin lääkärikin määräisi ja oikeaan tarkoitukseen. Ja tämä ”väärinkäyttö”(termin väärinkäyttöä prkl) on lopputulosta siitä, että lääkäri ei suostu kirjoittamaan reseptiä lääkkeeseen, jonka asiakas on todennut ainoaksi hyödylliseksi lääkkeeksi. No mihin rauhoittavat sitten auttavat? No ne tietenkin rauhoittavat ihmisen ja siksi ovat oiva lääke ahdistuskohtauksista ja pelkotiloista kärsiville ihmisille. Juurikin sopiva posttraumaattisessa stressihäiriössä ja psykoosipotilaillakin. Turhaan te niitä lihottavia antipsykootteja syötätte, antakaa bentsoja, ajavat asiansa paljon paremmin. Jumalauta, olen joutunut anelemaan bentsoja, kun sain pahoja pelkotiloja joihin liittyi pahoja aistiharhoja = traumasta. Ja tietysti päihteidenkäyttö vaikuttanut myös asiaan.Tunnistan mitkä on niitä kohtauksia ja mitkä on vaan muita harhoja.Päihteidenkäyttäjähän ei voi ilmeisesti kärsiä mistään muusta, vaan kun myöntää jotain joskus käyttäneensä on helppo syyttää sitä kaikesta. Kyllä päihteet psykoosiin ihmisen saa, mutta kaikkea ei voi pistää sen piikkiin. Ja psykoosiin joutuvat päihteettömätkin ihmiset. Mm. Ne jotka sairastavat esim. skitsofreniaa ja traumataustaiset ihmiset. Itsellä mieli on melko herkkä. Anyway, asiaan. Minä hankin sitten lääkkeeni muuta kautta, kun en lääkäristä saanut. Lääkäri on itse ajanut minut siihen tilanteeseen. Ei uskonut kun kerroin ketipinorin pahentavan oloani. Sitäkään lääkettä ei ole tutkittu tarpeeksi ja miten sitä määrätään niinkuin buranaa pääsärkyyn. Bentsoja ei määrätä, tekosyynä se, että ne koukuttavat. Itse uskoisin kyllä hupikäyttäjien olevan aika pieni prosenttiosuus bentsoja käyttävistä. Ja henk koht. vituttaa sellaisten ihmisten vaikeuttavan lääkkeen saantia sitten muilta ihmisiltä. Koukuttavuuskin on osittain vain tekosyy, sillä jäähän niihin antipsykootteihin ja mielialapillereihinkin riippuvaiseksi ja sehän on edellytys lääkkeiden myymiselle? Lääkefirmoilla on nyt muodissa ne ihme mieliala- ja psyykepillerit ja niitä täytyy saada myydyksi. 20 vuoden päästä on taas jotakin uutta, mitä lääkäreille annetaan kirjoitettavaksi. Se on bisnestä. Yksityisen praktiikan lääkärit ovat vapaampia ja luottavat usein enemmän vanhoihin, hyviksi todettuihin lääkkeisiin. Sain minä viimenään sitten bentsot lääkäristä. 1 päivässä muutamia kuukausia ja nykyisin omasta pyynnöstä n. 3 viikkoa kohti ja pakkohan ei ole ottaa. Ne on enemmänkin hätävarana. Tosiaan ymmärrän ihmisiä, jotka lääkkeensä hankkivat muuta kautta. Ihmettelen kyllä sitä asiaa, kun jotkut tuntuvat saavan mitä monipuolisimpia coktaileja päihdyttäviä lääkkeitä ja itselle yksien rauhoittavien lääkkeidenkin saaminen tuotti vaikeuksia. Onko se se ikä sitten? Anyway.. Lääketeollisuus voisi myöntää, että on jo tietyllä sarakkeella huippunsa saavuttanut! Mielenkiintoista olisi nähdä tilastoa liittyen antipsykoottien ja mielialalääkkeiden buumin alusta tähän päivään ja mihin suuntaan se ihmisten mielenterveys on kulkenut. Toki joillekin nämä lääkkeet sopivat. Mutta mitä haittaa ne voivat tuoda mukanaan? Ikinä en ole bentsoista saanut negatiivisia tai outoja sivuvaikutuksia. Ja pidän niistä taukoa, en käytä päivittäin. Jos niitä napsii aina, kun vähän ahdistaa nii, eihän se ole hyödyllistä ihmiselle. Se on hyvä lääke silloin, kun ihminen kärsii voimakkaasta pelosta, jännityksestä ja ahdistuksesta. Ja voimakkaaseen stressiin. Ja lääkkeiden lisäksi terapiaa, jossa opitaan muitakin keinoja parantamaan oloa. Terapiaa, jossa ihminen oppii käsittelemään ja sietämään erilaisia tunnetiloja. Silti en näe syytä miksi koskaan pitäisi bentsot lopettaa kokonaan. Jos on hyvin traumatisoitunut ihminen, ei se terapiakaan yksinään ihmistä siitä paranna. Josko ihminen koskaan kokonaan ”paranee=. Jäljet jää. Ja jos lääke auttaa, mitä ihmettä se ketään haittaa? Pitkäaikainen voimakas ahdistus, stressi ja masennus vie ihmiseltä fyysisenkin terveyden. Kyllähän sen nyt pitäisi jokaisen terveysalan ammattilaisen tietää. Ja meikä on elävä esimerkki siitä. Huhhuh, tunnen itteni niin vanhaksi ja väsyneeksi. Määrätkää helvetti niitä lääkkeitä meille ihmisraunioille, niin ei tarvi kaikkien sairastua kehoa myöten ja joutua ennenaikaiseen hautaan. Stressihän on tunnettu sydän- ja verisuonisairauksienkin aiheuttaja. Bentsoa naamaan ensihätään, monesti auttaa jo lyhkäsempikin kuuri, kun saa vaan sen järjettömän stressikierteen katkaistua jollain! Prkl. Yhteenveto = bentsot oikein käytettynä erittäin hyvä ja turvallinen lääke. Hieno lääke, jonka saatavuudesta tehty liian vaikeaa. Lääkärit. Älkää kieltäkö ainoaa auttavaa lääkettä sitä tarvitsevilta ihmisiltä. Jättäkää kirjoittamatta niille, jotka hupiaan hakevat. Pilaavat loppujen maineen. Ja ottakaa pliis selvää tarkemmin uudemmista lääkkeistä ja pysykää ajantasalla tutkimusten suhteen! Meikä ei luota niihin ei ollenkaan. Vaarallisia. Jos masennuslääke aiheuttaa itsemurha-ajatuksia ja syvempää masennusta, ennen kuin kuukauden päästä ”alkaa” toimimaan, niin kuulostaa aika karulta..Masentuneelle ihmiselle respalle lääkettä, joka lisää itsetuhoajatuksia ja sit lähetetää kotia? Vaarallista. Ps. Tutustukaa ihmiset oikeasti enemmän lääketeollisuuteen, lääkefirmojen toimintaan ja vertaa ennen käyettyjä lääkkeitä nykyisiin. Lue lääkkeen tiedot/ varoitukset huolellisesti. käyttäkää myös tervettä järkeä. Lääkäriinkään ei kannata sokeasti luottaa, ota asioista itse selvää ja harkitse. Terveyttä uhkaavissa fyys. sairauksissa, syö tietysti lääkkeesi tunnollisesti. PPS. Hei Lääketeollisuus! Tuokaa markkinoille jotain hyödyllistä, vakavia sairauksia parantavia tai edes elinikää pidentäviä lääkkeitä! Oottehan työ onnistunu ennenki. Sillon ku raha ja ihmisen ahneus ei hallinnu kaikkea. Minulle ei ole luotu lahjoja ymmärtämään näitä asioita, mutta joillekin on. Käyttäkää niitä. Paljon olisi sanottavaa myöskin ihan yleisesti terveydenhuollon epäkohdasti ja missä olisi parantamisen varaa. Mutta palataan siihen myöhemmin. Ja nyt kiitos kaikille niille hoitoalan ihmisille, jotka ovat minua auttaneet ja ottaneet tosissaan. Niin ja ymmärrän toki, että kaikille ei käy bentsotkaan, mutta esitin tässä vain mielipiteeni perustuen omiin kokemuksiin, sekä muiden ihmisten kertomiin kokemuksiin. Postauksen tarkoitus herättää ajatuksia, ei tehdä kenellekään pahaa mieltä. Kommenttikenttään saa laittaa ASIALLISTA palautetta.