Keitä me olemme?

Lienee paikallaan kertoa lyhyesti keitä me olemme, mikäli lukijoiden joukkoon eksyy ihmisiä, jotka eivät tunne meitä.

Olemme reilu 4-kymppinen lapseton aviopari, ja asumme tällä hetkellä vielä pääkaupunkiseudulla. Meillä molemmilla on intohimona golf, jota on upeaa päästä pian pelaamaan ympäri vuoden! Minulla henkilökohtaisena harrastuksena on myös sisustus. Perheeseemme kuuluu lisäksi 11-vuotias tanskalais-ruotsalainen pihakoira, jonka käytöksestä ei ikä näy vielä alkuunkaan, sekä 6-vuotias harmaapapukaija, joka juttelee paljon ja tykkää matkia erilaisia ääniä (kuten palohälytintä :)). Eläimet ovat meille iso osa elämää ja arkea.

Muutto lämpimään on ollut mielessä oikeastaan koko aikuisiän aina silloin tällöin. Olen aina näihin aikoihin vuodesta alkanut tuntea jonkinlaista alakuloa tietäen, että seuraavat puoli vuotta tulee olemaan pimeää, märkää ja kylmää. Aloimme vuosi sitten jutella muutosta Espanjaan, ja viime keväänä viimein toteuttaa tätä haavetta. Nyt lähtöön on enää kaksi viikkoa, ja mieli erittäin positiivinen ja odottava. Ei jännitä oikeastaan yhtään 🙂

Perhe Parisuhde Ystävät ja perhe

Kuukausi lähtöön

Monien vuosien unelma toteutuu kuukauden päästä kun me muutetaan Espanjaan asumaan, jee! Pakkaamme autoon itsemme, tanskalais-ruotsalaisen pihakoiravanhuksen ja harmaapapukaijan. Tärkeimmät tavarat ja golfkamat matkustaa muuttokuljetuksella samoihin aikoihin, ja noudamme ne perillä. Lähdemme Helsingistä Travemündeen laivalla, ja sieltä jatkamme reittiä Lyypekki – Charleroi – Bordeaux – Madrid – uusi kotimme Mijaksessa.

Muuttopäätöksen jälkeen elämään on mahtunut paljon stressiä ja paljon tunteita. Asunnon etsintä, töiden etsintä, muuton järjestelyt, nykyisistä työpaikoista irtisanoutumiset, espanjan kielen opiskelu… Kaikki on onneksi järjestynyt parhain päin, ja nyt me todella ollaan menossa, ja meillä tulee olemaan Espanjassa kaikki mitä tarvitaan 🙂

Monia ihmisiä ja asioita Suomessa tulee varmasti ikävä, mutta kyllä me aiotaan Suomessa käydä useamman kerran vuodessa, ja pidetään totta kai jatkuvasti yhteyttä läheisiin. Siitä asiasta olen varma, että talven pimeää, märkää ja kylmää en tule ikävöimään koskaan. Se on alun perin se syy, miksi täältä lähdemme. Aurinkorannikolla aurinko paistaa 320 päivää vuodessa ☀️

Koti Matkat