Vihdoin matkalla

Eilen alkoi viimein kauan odotettu reissumme. Olemme parhaillaan laivassa matkalla Travemündeen, josta jatkamme myöhään illalla Lyypekkiin. Sää Suomesta lähtiessä oli sateinen, ja viime yönä laiva keinui paljon, mikä teki unesta katkonaista. Eläimet osaa ottaa rennosti; papukaija viheltelee häkkinsä päällä, ja koira lähinnä nukkuu.

Finnlinesin laiva on melko pieni, ja oikeastaan aika kodikas. Kaikki palvelut löytyy yhdeltä kannelta. Siellä on kahvila, baari, buffetravintola ja pieni kauppa. Lisäksi laivalta löytyy sauna, kuntosali ja hieronta, jonne ajattelin kohta suunnata.  Jos laiva olisi täynnä, voisi tungos olla melkoinen, mutta nyt täällä on melko vähän matkustajia ja rauhallista. Koiria on näkynyt paljon, joten ilmankos täällä on kokonainen käytävä pelkkiä lemmikkihyttejä.

Koirien pissatuskansi on melko koominen näky. Siellä on pienen pieni soralla täytetty laatikko, ja kannelle valutetaan vettä tarkoituksena kaiketi huuhdalla sitä koko ajan. Vesi jää kuitenkin seisomaan, joten kumisaappaat olisi paikallaan. Ajattelin, että meidän koira ei sinne tarpeitaan suostu tekemään, mutta olin onneksi väärässä 🙂 Nyt vaan odotellaan iltaa ja saapumista perille Saksaan, huomenna alkaa sitten pitkä ajomatka. Tarkoitus on olla perillä uudessa kodissamme Mijaksessa 1. lokakuuta.

Koti Matkat

Kaikki pakattu

Monet sanoo, että tavarasta luopuminen on vapauttavaa. Minulle se on ollut lähinnä ahdistavaa. Välillä on melkein itkettänyt luopua niin monista ihanista esineistä ja huonekaluista. Siitä huolimatta olen tyytyväinen, että olemme saaneet kaiken myytyä melko helposti, eikä oikein mitään tarvitse varastoida Suomeen. Nyt meillä on 10 muuttolaatikkoa pakattuna, ja näissä laatikoissa on lähes kaikki omistamamme tavarat. Nämä, tv ja golfbägit lähtee kohti Espanjaa päivän meidän perässä.

Koitan lohduttautua sillä, että Espanjassa meitä odottaa lämpö, aurinko ja uusi koti, jonne voi taas pikku hiljaa hankkia kaikkea kivaa ja kaunista. Uskon, että siellä elämää tulee muutenkin elettyä paljon enemmän kodin ulkopuolella kuin Suomessa. 4 päivän päästä mennään 🙂

Koti Matkat