Kaksi silmämeikkiä, yksi paletti + alekoodi Koreina-verkkokauppaan

Arvoperusteinen kulutuskäyttäytyminen kasvaa kasvamistaan. Moni haluaa tuotteiltaan varmuuden esimerkiksi tuotannon eettisyydestä, eläinkokeettomuudesta ja vegaaniudesta. Tällaisena aikana, kun tuotteiden läpinäkyvyys on valttia, tiettyihin arvoihin perustuvat verkkokaupat ovat valttia.

Päätin lähteä yhteistyöhön Koreina-verkkokaupan kanssa, jonka on perustanut kaksi eläinrakasta suomalaisnaista Oulussa vuonna 2016. Koreina-verkkokaupan kantava teema on eläinkokeettomuus.

EU:ssa eläintestattuja tuotteitahan ei saa myydä, mutta Koreinassa myynnissä olevat brändit eivät myöskään myy sellaisiin maihin, missä eläinkokeet ovat vielä laillisia. Brändit eivät myöskään hyväksy eläinkokeita muilta osapuolilta, kuten raaka-aineiden toimittajilta. Lisäksi Koreinassa otetaan huomioon tuotteiden tuotannon muutkin vastuullisuusnäkökulmat.

OFRA x Francesca Tolot

Koreina kannattaa sitä, että jokaisen olisi helppo ostaa arvojensa mukaista kosmetiikkaa. Siksi verkkokaupassa voi valita filtterin, jos haluat selata vain vegaanisia tai luonnonkosmetiikan tuotteita.

Kosmetiikkaviidakossa rämpiminen voi olla raskasta ja on uuvuttavaa yrittää ottaa selvää kaikista mahdollisista asioista, jotka yhteenkin tuotteeseen voi liittyä. Siksi on mielestäni äärimmäisen hienoa, että tällaisia kuluttajaa helpottavia verkkokauppoja on olemassa.

Tässä postauksessa esittelen Koreinassa myytävän brändin OFRA:n meikkitaiteilija-yhteistyömallistoa OFRA x Francesca Tolot. Tutustuin ensimmäisen kerran OFRAan NikkieTutorialsin videoilta, joissa Nikkie esitteli omaa yhteistyömallistoaan. Mielenkiintoni sarjaa kohtaan heräsi, mutta silloin merkkiä oli aika vaikeaa saada tilattua mistään. Kivijalkakaupoista etsiminenkin olisi ollut turhaa.

OFRA:n meikit nauttivat suurta suosiota kauneusvaikuttajien keskuudessa. Etenkin sarjan korostuspuuterit ja nestemäiset huulipunat ovat vilahdelleet milloin kenenkin jättivaikuttajan kanavalla. OFRA:ltahan löytyy yhteistyömallistot myös KathleenLightsin ja MannyMUA:n kanssa.

Merkin luomiväreistä mulla ei tosin ollut ennen tätä yhteistyötä mitään kokemusta, joten lähdin enemmän kuin innokkaana testaamaan yhteistyömalliston jättimäistä luomiväripalettia!

Ja pakko sanoa, että en ole aiemmin juurikaan huomannut luomivärien levittyvyydessä eroja. Mutta nyt tiedän, mitä tarkoittaa, kun luomiväri häivyttyy hyvin! Siis vitsi nämä OFRA:n Infinite luomiväripaletin värit ovat hy-vi-ä. Niissä riittää tietysti pigmenttiä, mutta juuri sopivan määrän niin, että luomiväri oikeasti myös levittyy ja häivyttyy hyvin.

Sävyjä voi helposti myös sekoittaa keskenään, mistä tuleekin paletin nimi Infinite. Mahdollisuudet ovat aikalailla rajattomat, vaikkakin kaipaisin palettiin vielä sen ihan tavallisen beigen sävyn.

Lisäksi OFRA x Francesca -mallistoon kuuluu iso kasvomeikkipaletti ja kolme nestemäistä huulipunaa. Gilded-kasvopaletissa on kaksi laadukasta aurinkopuuteria ja kaksi vähän erisävyistä poskipunaa. Merkin nestemäiset huulipunat ovat myös ihan huippuja: tähän mallistoon kuuluu kolme sävyä, tumma Ruby, täydellisen kirkkaan punainen Vermillion ja nude Baroque.

OFRA:n nestemäisiä huulipunia on kehuttu paljon ja myös minä voin allekirjoittaa kehut. Vaikka ne ovat mattaisia, ne eivät kuivata ja kuluvatkin nätisti pois huulilta ilman selvää rajaa. Ne tuntuvat jotenkin hämmentävänkin hyviltä huulilla! Mun suosikikseni nousikin nyt yllättäen luumuinen Ruby, vaikka ensin ajattelen, että eniten käyttöä tulisi punaiselle Vermillionille. Mutta koska tämä Ruby ei ole sellainen lähes musta, sitä tulee varmasti käytettyä jo nyt kesälläkin.

ALEKOODI

Ja hei sain teille myös alekoodin, jee! Koodilla on NUDE20 saat- 20% alennusta OFRA x Francesca -malliston tuotteista 24.- 26.5. Koodi on siis voimassa sunnuntaihin asti eli ei muuta kun tutustumaan 🙂

blogit.fi + bloglovin’ + facebook + instagram

Kauneus Meikki

Kosmetiikkateollisuuden tulevat trendit

Kävin viime perjantaina vuosittaisessa kauneuden alan ammattilaisille suunnatussa Kauneusseminaarissa Helsingin Messukeskuksessa. Päivän aikana kuulimme puheenvuoroja Suomen kosmetiikkamarkkinoista, suomalaisten kulutuskäyttäytymisestä, innovatiivisesta Sulapacista ja paljon muusta.

Yhden puheenvuoron piti Bernerin viestintäasiantuntija Anne Sario. Hän kertoi kosmetiikkateollisuuden tulevista trendeistä, joista osasta ollaan jo saatukin vähän vihjeitä. Päätinkin jakaa näistä trendeistä ne kolme mielenkiintoisinta.

1. Vedettömyys

Ihonhoidolta halutaan yhä enemmän tehoa. Kuluttaja alkaa olla yhä tietoisempi kosmetiikan raaka-aineista ja mitkään vesi-glyseriini-silikoni-litkut eivät enää mene niin helposti läpi.

Kosmetiikassa aineet voidaan liuoittaa siihen edullisimpaan veteen, joka lopulta päätyykin sinne aineosalistan etupäähän; eli sitä on tuotteissa usein eniten. Voidaan myös joissain tapauksissa väittää, että tätä edullista raaka-ainetta on käytetty tuotteessa vain täyteaineena suuremman volyymin aikaansaamiseksi.

Jos vesi korvattaisiinkin jollain, jolla olisi jo itsessään ihonhoidollisia vaikutuksia, tulisi tuotteesta luultavasti entistäkin tehokkaampi. Monilta brändeiltä on jo tullut tuotteita, joissa vesi on korvattu öljyillä tai kasviuutteilla. Tällaisia esimerkkejä ovat kotimainen Henua, joka käyttää veden sijasta koivunmahlavettä, ruiskaunokki- tai ruusuvettä ja Whamisa, jolla on ainakin muutamia vedettömiä tuotteita (esim. tämä kosteusvoide). Lisäksi törmäsin Ordinaryn C-vitamiinihoitotuotteeseen, jossa lukee erikseen ”Water-free”.

2. Kannabisöljy

Kannabisöljy voisi hyvinkin olla yksi seuraavista trendiraaka-aineista ja onhan sitä jo joidenkin brändien tuotteissa näkynytkin. Yritin selvittää, mitä eroa on hampunsiemenöljyllä, kannabisöljyllä ja CBD-öljyllä, mutta en saanut ainakaan tältä istumalta selkoa, miten eri ainesosat kerätään ja millaiset vaikutukset kullakin kosmetiikassa on. Vaatinee siis vielä tutustumista 🙂

3. Läpinäkyvyys

Ja kuten jo mainitsin, kuluttajat ovat yhä tietoisempia tuotteiden raaka-aineista, mutta myös alkuperästä. Kosmetiikan tuotannon pitää tulevaisuudessa olla yhä näkyvämpää ja ostajan pitää voida tarkistaa, mistä mikäkin raaka-aine on peräisin ja millaisissa oloissa tuote on tehty. Tuotteilta aletaan vaatia eettisyyttä ja ekologisuutta, mikä on mun mielestä tosi hieno asia!

Millaisia odotuksia sulla on kosmetiikkamarkkinoiden tulevaisuudelta?

Kauneus Iho