Kiehl´sin tarina ja kurkistus uutuustuotteisiin

Sain viime viikolla kutsun blogini kautta Kiehl´sin aamiaistapahtumaan, jossa pääsin tutustumaan hieman sarjan historiaan ja kuulemaan loppuvuoden uutisia tuoterintamalta. Kahvilaan oli sisustettu pieni Kiehl´s nurkkaus, jossa oli aistittavissa historian havinaa mm. vanhan pyörän ja vanhojen valokuvien myötä. 

 

 

Pöydälle asetetuilla inkivääreillä ja pyörän koreissa olevilla auringonkukillakin oli merkityksensä, sillä ne liittyvät uutuustuotteeseen, Daily Reviving Concentrate-tuotteeseen, josta aion kertoa tarkemmin myöhemmin. Sen verran valoitan, että tuote on kehitelty Kiehl´sin suosituimman tuotteen Midnight Recovery Concentraten rinnalle päiväkäyttöön ja se on elvyttävä, uudistava ja virkistävä tuote erityisesti väsyneeltä näyttävälle iholle.  

 

 

Joululahjapakkaukset pöydillä kertoivat myös joulunajan lähestyvän ja toinen tuotelanseeraus, josta kuulimme, oli Limited Edition-kokoelma, jonka pakkaukset on suunnitellut poptaiteen ikoni Peter Max. Peter Max on suunnitellut useisiin suosittuihin tuotteisiin, kuten Creme de Corpsiin ja Calendula Herbal Extract Toner-kasvoveteen värikkäät ja leikkisät kuvitukset. Tuotekokoelma on myynnissä Kiehl´sin valikoiduissa myyntipisteissä ja mikäli haluat antaa vaikka lahjaksi läheisellesi näitä tuotteita, löytyy Peter Max-lahjapakkauksia Stockmannin myyntipisteissä rajoitetun erän verran. Kiehl´sin pisteellä on muutenkin mahdollisuus koota omanlaiset lahjapakkaukset haluamistaan tuotteista. 

 

 

Tähän väliin minun täytyy myöntää, että Kiehl´s on minulle oikeastaan melko tuntematon tuotesarja ja ensimmäinen mielikuvani nimestä oli valkotakkiset konsulentit ja se hassu luuranko Stockmannin alakerran kauneusosastolla. Hän on Mr. Bones, muuten. 

 

 

Ihmeteltyäni ja mietittyäni asiaa selvisi, miksi Kiehl´s ei välttämättä ole kaikille kovin tuttu, johtuu siitä, ettei tuotteita oikeastaan näe pahemmin markkinoitavan. Sarjan markkinointi on nimittäin tapahtunut alkuajoista saakka suusta suuhun- menetelmällä ja tuotenäytteitä jakamalla, jolloin asiakas pääsee itse kokeilemaan ja tutustumaan tuotteisiin. Kiehl´sin palvelukonseptiin myös kuuluu, että asiakkaille annetaan mahdollisimman henkilökohtainen palvelu ja Kiehl´sin pisteessä pääsee maksuttomaan ihoanalysiin, jonka yhteydessä annetaan sopivat tuotesuositukset. 

Niille joille Kiehl´sin historia ei vielä ole tuttu, kerron lyhyesti, että se juontaa juurensa vuoteen 1851, jolloin Kiehl´s perustettiin New Yorkiin apteekkina. Kiehl´s Pharmacy sai nimensä perustajansa John Kiehlin mukaan ja kyseinen apteekki sijaitsee vielä tänäkin päivänä New Yorkissa East Village 3rd Avenuen ja 13th Streetin kulmassa. Kiehl´sin historia perustuu laaja-alaiseen kosmetiikan, farmakologian sekä lääketieteen osaamiseen. Inspiraationa tuotekehittelylle on sarjan alkuajoista käytetty homeopaattisia aineita ja yrttejä, joihin Kiehlsin öljyt ja voiteet tänäkin päivänä pohjautuvat.

 

 

Aamutapahtuman jälkeen menin tutustumaan Kiehl´s pisteeseen Helsingin Stockmannille, sillä halusin tutustua sarjaan ja tuotteisiin hieman tarkemmin. Pisteellä minulle tehtiin tämä ihoanalyysi, jolla kartoitetaan asiakkaan toiveita ja ihotyyppiä, jotta saadaan varmistettua mahdollisimman sopivat tuotteet jokaisen iholle. 

Ihoanalyysissä mitataan mm. ihon kosteus- ja rasvatasapainoa ja tämä minua kiinnosti erityisen paljon. Minulla on pintakuiva sekaiho ja testini kertoikin rasvaisuuden olevan normaalin kohdalla, mutta kosteuspitoisuus näytti 35%, joka oli lievästi kosteusköyhä. Tämän lisäksi toiveitani ihonhoidon suhteen kartoitettiin ja näiden perusteella minulle valittiin sopivat tuotteet, joista sain näytteet kotiin kokeiltavaksi. Minä toivoin tuotteiltani mahdollisimman paljon kosteutta ja ihooni kuulautta ja kirkkautta.

 

 

Yksi asia mikä ihoanalyysistä jäi mieleeni oli se, että konsulentin kanssa keskustelimme mm. siitä, että onko asiakas ns. heavy user eli paljon kosmetiikkatuotteita käyttävä, vai haluaako joku kenties päästä mahdollisimman helpolla vaivalla ihonhoidossa. Itse lukeudun heavy useriksi, eli päivittäiseen ihonhoitorutiini kuuluu hoitonesteet, seerumit, voiteet, primerit ym. tuotteet, joten en kauhistunut sitä esiteltävien tuotteiden määrää, mitä minulle suositeltiin. Ymmärrän kuitenkin etteivät kaikki halua tai kerkiä kerrostaa monia tuotteita ihoonsa, joten tämä on hyvä tulla ilmi analyysissä.  

 

 

 

Iltaan mennessä olin nimittäin tietenkin unohtanut, että mikä tuote piti laittaa minkäkin tuotteen alle, ja mikä niistä oli aamuin ja mikä illoin käytettäväksi tarkoitettu. Tämä selvisi ihonhoito-oppaasta, mihin tuotteet oli onneksi kirjoitettu ylös. 

 

Näytteet pakataan paperipusseihin, joka henkii mielestäni jotain vanhaa ja apteekkimaisuutta. Ainut tylsä juttu näytteissä oli, että ne tulevat pusseissa, joten niiden käyttö on minun mielestäni vähän hankalaa. Yöseerumi tuli paremmassa pakkauksessa, johon saa vaikka nuppineulalla pieneen pisteen, ettei aine valu avaamisen jälkeen hukkaan, sitä kun näytteessä kuitenkin on enemmän kuin yhteen kertaan käytettäväksi.

 

Katsotaan saanko testatuista tuotteista myöhemmin jotain koostetta kirjoitettua, mutta ainakin auringonkukan öljyä ja inkivääriöljyä sisältävästä syksyn uutuustuotteesta Daily Reviving Concentratesta aion kertoa tarkemmin, kunhan olen saanut sitä testailtuja vähän enemmän. 

Kiehl´sin pisteellä on muuten myös kierrätyslaatikko, jossa purkit ja pullot voi kierrättää. Kierrättämisestä saa kierrätyspassin ja kolme leimaa kerättyään saa huulivoiteen, 5 leimalla saa matkakokoisen tuotteen ja 10 leimalla täysikokoisen tuotteen itselleen. 

 

Oletteko te tutustuneet Kiehl´sin tuotteisiin ja miltä ne tuntuvat käytössä? Onko joku jo kerinnyt käyttämään Daily Reviving uutuustuotetta?

 

 

Kommentoi